Jag längtar till jul!!!
Fler än jag som är vråltaggade på årets julkalender? Historieätarna!!!
Fler än jag som är vråltaggade på årets julkalender? Historieätarna!!!
Lite julmat från 40-talet kanske? Tusenbladstårta låter svårt.....
Det slog mig just hur lite och samtidigt hur mycket som förändrats i julmaten sedan 40-talet.
Vad tror ni om denna nya svenska julfilm? Jag tror den är rolig av trailern till att döma :
Åååååhhhh, vad underbart det låter :) hade gärna varit med på ett hörn hos er;) blir verkligen inspirerad och för varje år så längtar jag mer och mer efter julen, har verkligen fått nostalgi den senaste tiden, är det en 30-års kris kanske? :/ kan inte sluta tänka på allt kring 80- början utav 90-talet.... (född 84). Visst var det bättre förr....
Är det bara jag som tycker att den här adventsljusstaken är SÅ fin och häftig!? Synd att den är så dyr...
www.fyrklovern.se/disney-adventsljusstake.html
Såg Fazer's "julchoklad" i affären idag.
Tror det var mjölkchoklad med mandel och tranbär. Kändes inte jättejuligt, men kanske värt att testa ändå? Nån som provat den?
Åh vilken mysig tråd! Har alltid älskat julen och nu på hösten växer min jullängtan mer för varje dag! I samband med min födelsedag i början av december ska vi åka till London hela familjen. Ser verkligen fram emot det, det är ju så mysigt där innan jul. En del julshopping lär det ju bli.