Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Koppkaka skrev 2015-09-12 11:19:54 följande:

Fler än jag som är vråltaggade på årets julkalender? Historieätarna!!!

Ja, faktiskt lite =P
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Aniiee
    fluu skrev 2015-09-13 16:58:28 följande:
    Ja, jag längtar så! Förra årets bojkottade jag(har aldrig hänt innan) så jag hoppas att årets är bra.

IDAG slog den riktiga jullängtan till hos mig. Nu kan jag knappt hålla mig och planerar för fullt.
    Ursäkta totalt hjärnsläpp, men.....

Ok, kom på det medan jag skrev. crap. Nu måste jag ju förtränga det igen......FörvånadObestämd
  • Aniiee

Lite julmat från 40-talet kanske? Tusenbladstårta låter svårt.....

Det slog mig just hur lite och samtidigt hur mycket som förändrats i julmaten sedan 40-talet.

• Aniiee
    MissFrost skrev 2015-09-16 08:43:18 följande:

Vad tror ni om denna nya svenska julfilm? Jag tror den är rolig av trailern till att döma :

Jag kanske ser för mycket film, men jag känner lite "been there, done that". Men visst kommer jag se den, jag också =P
  • Aniiee
    ella84ella skrev 2015-09-16 19:56:43 följande:

Åååååhhhh, vad underbart det låter :) hade gärna varit med på ett hörn hos er;) blir verkligen inspirerad och för varje år så längtar jag mer och mer efter julen, har verkligen fått nostalgi den senaste tiden, är det en 30-års kris kanske? :/ kan inte sluta tänka på allt kring 80- början utav 90-talet.... (född 84). Visst var det bättre förr....

Välkommen in i värmen =P

Fråga: har du små barn eller planerar och hoppas på det? Man blir toknostalgisk till jul då..... Oskyldig
    MissFrost skrev 2015-09-16 22:41:45 följande:
    Den känslan fick jag iofs också Flört
    Hehe, ja, allt känns igen nu gör tiden. Jag tror att årets "jul"film kommer bli Star Wars. Och The Good Dinosaur för alla småttingar. Sisters blir julens komedi och The Heart of the Sea blir julens kostym-/historiska drama. Eller äventyr....

Hur som haver, jag ska gå och pilla på årets julavsnitt-lista. Det måste ha kommit någon serie med trevligt julavsnitt sen för två år sedan....
  • Aniiee
    nellys skrev 2015-09-19 10:31:02 följande:

Är det bara jag som tycker att den här adventsljusstaken är SÅ fin och häftig!? Synd att den är så dyr... 

www.fyrklovern.se/disney-adventsljusstake.html

Jättefin

Disneyprodukter är ofta vansinnigt dyra. Om denna dessutom är handmålad..... smakar det så kostar det. Lillungens julgardiner med disney kostade en mindre förmögenhet, 175 USD.
  • Aniiee
    Koppkaka skrev 2015-09-20 10:13:00 följande:
    Det hade nog inte jag betalat om så Walt Disney själv hade sytt dom ens :D
    Håller med. Fattar inte hur hennes föräldrar tänkte där.....

Jag har i alla fall just i natt gått igenom julkokboken och skrivit upp några trevliga recept. Och så blev jag hungrig och bestämde att det blir att laga något av de idag =P
  • Aniiee
    Stjärnfall skrev 2015-09-21 20:21:31 följande:

Såg Fazer's "julchoklad" i affären idag. 
    Tror det var mjölkchoklad med mandel och tranbär. Kändes inte jättejuligt, men kanske värt att testa ändå? Nån som provat den?

Oh, måste se om jag kan hitta. 

Jag saknar fortfarande marabous juledition de hade för några år sedan med julkryddor. Jag var nog den enda i det här landet som tyckte den var god.....
  • Aniiee
    Blackout skrev 2015-09-22 11:09:57 följande:

Åh vilken mysig tråd! Har alltid älskat julen och nu på hösten växer min jullängtan mer för varje dag! I samband med min födelsedag i början av december ska vi åka till London hela familjen. Ser verkligen fram emot det, det är ju så mysigt där innan jul. En del julshopping lär det ju bli.

Välkommen in i värmen =P
  • Aniiee
    Koppkaka skrev 2015-09-22 11:56:44 följande:
    Denna förbenade mandel... Jag avskyr mandel i alla former, och den ska då tusan pressas ned i allting till jul! Blä! :P
    Jag är inte heller så förtjust i mandel, men eftersom jag inte kan äta andra nötter så..... får det gå ändå =P

Men jag måste säga att grovhackad mandel i alla fall är tusen gånger bättre än flagad mandel.....
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!