Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Eena skrev 2014-12-12 21:09:00 följande:

Har nån här tips på en bra termometer för godiskok? Jag har en men den visar ibland för låg temp. vilket gör att det skiter sig....

Analog eller digital?

Analog: Tala Sockertermometer 
    Digital: Mingle Sunartis

Båda är bra, men den analoga går bara 40-200, den digitala går -45 - 200, så jag skulle satsa på den digitala om du vill mäta andra saker också. DOCK kan man inte ha någondera i ugnen.

Finns hos bagaren och kocken.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    miqkaela skrev 2014-12-13 21:23:42 följande:

När klär ni julgranen?

Dan före julafton.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Koppkaka skrev 2014-12-14 15:17:09 följande:

Men kan dom ta bort fästningen!? Jag glömmer gå in här eftersom jag inte får nån notis om att den uppdaterats med nya inlägg. Grrrrrr!!!

Superirriterande. 
  • Aniiee
    husbyggemama skrev 2014-12-15 22:40:04 följande:

Årets pepparkakshus med Godzilla på taket. Vi hade väldigt roligt när vi gjorde det

Nice =)
  • Aniiee

Idag har jag köpt julskinka. Solig Bara resten kvar nu. Tröstar mig med att sten kommer väl kosta ungefär vad julskinkan kostar ensam.....

• Aniiee
    fluu skrev 2014-12-16 18:01:15 följande:
    Ja,herregud vad dyrt det var! Sambon köpte en på strax under 4 kg och den gick på 600 spänn...
    Det är nästan lite löjligt. Den jag köpte kostade 159 kr/kg..... 4 kg vardera, och det behövs minst två till, som det helt plötsligt blev, med hastig och lustig fördubbling av julaftons-gästerna. Jag skulle behöva två industriugnar.... Men den var ekologisk, de oekologiska var billigare.
  • Aniiee

Så om det är någon som inte hittar någon eko-skinka, så är det mitt fel Skäms

• Aniiee
    fluu skrev 2014-12-16 18:31:33 följande:
    Det borde kunna vara billigare faktiskt.. även om det är eko och svenskt
    Ja, jag tycker de borde ta bort några tior. Jaja, köpt är köpt.... Imorgon ska jag koka knäck.... Med Ekovispgrädde, som bara kostade mig en tia per paket. Extrapris Solig
  • Aniiee
    fluu skrev 2014-12-16 19:56:45 följande:

Imorgon får vi hem vår julgran. När dottern äntligen bestämt sig för att ge upp för sömnen så ska jag lyssna på julmusik dricka min hemgjorda juldricka och klä granen. Längtar!

Yay! Julgran! Jag får ingen förns på tisdag....
  • Aniiee

Snön regnade bort =( Får se om det blir mer, ena appen lovar det.

Semlor på jul? Njaea.....

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!