Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

GrimbartStrike skrev 2012-11-07 18:53:32 följande:
    Längtar galet mycket tills den 30:e då jag ska sätta upp allt

Samma här! Det blir nog då för mig med.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    Voorhees skrev 2012-11-07 19:05:00 följande:
    Idag ordnade pojkvännen lite julfika och julmys, som en paus genom tentaplugget. Det var så mysigt med lite tända ljus, julfavoriter på spotify och pepparkakor! Kände att det fattades glögg dock.. Flört

Vad mysigt!
  • molly50
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2012-11-08 07:00:38 följande:
    vi bakar nästan allt julgodis i formar, för utom kolan då och den ser vi till att börja med direkt.
    Barnen sätts i arbete med att pyssla med marsipandjur, tomtar, mårsart kulor. vi föräldrar delar upp oss i grupper och gör olika sorters godis som kräver olika sorters tillagning (alltså behöver alla inte använda spisen. sambon vill alltid pilla med skum raketerna och snickersen så det är "mansgöra" på julgodis dagen.

sen tar vi glögg och lussepaus. med flams och skratt (visst skrattar vi hela dagen men nu hinner man verkligen prata.

Efter fikat brukar en del av barnen ha tröttnat så dem får gå och leka men för dem som vill har jag fixat julpyssel ute på ett bord i vardagsrummet. där dem kan göra flirtkula tomtar, knapp snögubbar, godisburkar, smällkarameller julkort eller var dem själva vill skapa med hjälp av sin fantasi och det material som finns.

sedan fortsätter vi vuxna att dona fram till lunch. då serveras gröt, skinka och köttbulle smörgåsar med must.
    efter lunchen brukar det mesta godiset vara gjort då vi är ett gäng som donar, men dem som inte tycker sig vara färdiga donar vidare medan vi som har små tar en promenad med barnen och nattar dessa.

efter promenaden brukar vi vuxna göra lite allt möjligt. ifall vi inte är färdiga med godiset fortsätter vi annars brukar vi spela spel och bara umgås, vi kan om vädret tillåter gå ut och åka pulka men det brukar sluta i en massa galna gubbar som tävlar

sen när vi går in  får barnen kolla på en mysig film medan vi plockar fram knytis middagen som äts klockan fem halv sex. sedan brukar godiset ha stelnat så pass att dem som behöver rulla hemåt åker och dem som vill stannar ett tag till

Vad mysigt det låter!
  • molly50
    MissFrost skrev 2012-11-08 08:21:29 följande:
    Ah nu börjar julen smyga sig in i tv-reklamen också. Har ni några favoriter bland julreklamen i tv? Själv gillar jag Blossa-reklamen med tomtarna som tränar:

" rel="nofollow" target="_blank">

">

Finnairs reklam med den söta renkalven:

">

Coca-colas julreklam gillar jag också speciellt denna från 90-talet:

"> 

Ja,Coca Cola reklamen är mysig. Rustas och Clas Ohlsons är också ganska mysiga.

Sen tyckte jag om Com Hems julreklam som de hade innan Judit och Judit kom. Den fick mig alltid att skrattta samtidigt som man fick julkänslor.

">

">

">

• molly50
    GossipGirl skrev 2012-11-08 09:32:14 följande:
    Låter ju verkligen supermysigt! Välkommen hit förresten, som skribent och inte enbart läsare. :)
    The Holiday är en av mina favoritfilmer. Tycker den är så jäkla mysig! Inte i klass med Love actually men nästan ;) Mysig att se ihop också.

Apropå julfilmer...
    Jag och min sambo brukar kolla på de julfilmer vi har inför jul varje år. Typ nu, någon gång i november börjar vi leta fram alla julfilmer vi har och kollar hur många de är. Och sen börjar vi kolla... 1-2 st i veckan brukar det bli. 
    I år har julkänslorna redan börjat infinna sig så nu kör vi en extra tidig premiär. För imorgon har vi nämligen spikat julfilmspremiären! Vi ska kolla på Ensam hemma 1, käka pizza och glass, iklädda det skönaste vi äger - precis som Kevin gör i filmen. Drömmer Haha, ja vi är nördar men vi älskar hela grejen. Det här med julfilmerna är redan tradition för oss - trots att vi bara gjort det i kanske tre år. Och nåååde den som skulle få för sig att kolla på en julfilm ensam i vårt hem, haha. Ensam hemma brukar dock vara lite helig för oss - det brukar vara en sån film man inte får se förrän typ andra, tredje advent... Men i år kör vi på stort!    
    Vad mysigt! Fast Ensam Hemma filmerna har de redan visat ett par gånger,faktiskt. Såg dem för nå´n vecka sen. Annars gillar jag också Grinch och Tomten ä far till alla barnen.
  • molly50
    GossipGirl skrev 2012-11-08 09:42:06 följande:

Pysslade lite igår förresten. Såg något liknande på en blogg och vill minnas att bästa, favorit-Ernst gjorde något liknande i förra årets Jul med Ernst.

Ni kanske ser amaryllisen? :) Tidigt även för mig egentligen men vi är mitt inne i en jätterenovering och i en flytt just nu - har bott i lägenhet ett halvår men flyttar tillbaka till huset nu vid månadsskiftet - så rummet jag testade att ställa stjärnan i är helt nyrenoverat, tomt, städat från topp till tå och bara väntar på sina möbler...
    När jag var på Ikea för två veckor sedan kunde jag inte hålla mig, var tvuuungen att köpa en amaryllis. Jag blev lycklig bara av att se de där lökarna. Så, jag köpte hem en. Men jag "gömmer" den i vårat färdigrenoverade rum som ingen vistas i, haha! Så går jag in där och njuter av den en liten stund ibland. Och när jag blev färdig med stjärnan igår ville jag testa hur det blev med en ljusslinga. Så då testade jag där inne. Tänkte sedan ta bort den tills första advent, men resonerade som så att ingen är där inne just nu ändå. Så den står där inne släckt nu. Färdig att bara tändas om några veckor när möblerna även är på plats.

Åh,vad mysigt! Vad jag blev sugen på att börja plocka fram vårat pynt nu! Vi hade dessutom fått lite snö här imorse.
    Fin amaryllis också!  
  • molly50
    molly50 skrev 2012-11-08 09:48:59 följande:

Ja,Coca Cola reklamen är mysig. Rustas och Clas Ohlsons är också ganska mysiga.

Sen tyckte jag om Com Hems julreklam som de hade innan Judit och Judit kom. Den fick mig alltid att skrattta samtidigt som man fick julkänslor.

">

">

">

Hmm,varför kom en av länkarna med två gånger...?
  • molly50
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2012-11-08 15:17:29 följande:
    ja det är det verkligen Solig det bästa (förutom att folk dyker upp) Är att man tar med sig lite ingredienser själv och att jag inte måste arbeta ihjäl mig inför utan kan stå för platsen, lunchen och fikat. ibland har någon bakat och middagen är som sagt knytis där man tar med sig en rätt.

Nu är det fjärde året vi har denna tradition och vi kör på att alla tar med sig samma som sist dvs. den som handlade till knäck tar med sig det och den som gjorde en lasange till middagen tar med sig det osv. så blir det inget dubbelt och inget saknas.Flört

*noterar flitigt*  tar gärna emot fler tips på eventuella små överraskningar i min sambos julkalenderTomte

Ok. Ja,men det låter ju jättebra! Annars blir det väl lätt dyrt och att det blir dubbelt av allt.
  • molly50
    Carolaj83 skrev 2012-11-08 18:20:31 följande:
    köpte en kalas skjorta till min yngsta idag, han kommer vara 11 mån på julafton, vit botten med massa bilar och svart slips till, 129:- på hm

Det funderar jag också på att göra åt min so. Om han inte fortfarande kan ha någon av de skjortor och slipsar han redan har.
    fluu skrev 2012-11-08 19:18:57 följande:
    Var och letade julklappar på br,men hittade inte det jag skulle ha så jag kom ut därifrån med en bebistomteluva och julstrumpa åt dottern :)

Var också tvungen att köpa upp ett lager saffran nu innan priserna stiger.
    Ja,jag funderar på att köpa julstrumpa och tomtedräkt åt dottern också. Sonen har ju redan det.
    Saffran kanske man skulle köpa också.  

• molly50
    Mallas skrev 2012-11-08 19:44:23 följande:
    Willys säljer saffran för 10 kr kuvertet hos oss den här veckan. Bara att bunkra!

Tack för tipset! Då ska jag kika där.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!