Janniiike skrev 2012-11-13 09:27:39 följande:
Jag älskar lampor! Det har jag börjat samla på mig för att få så mkt som möjligt utomhus, men även inomhus. ÖB har mycket olika och billiga lampslingor. Annars kan du gå ut o plocka granris o lägga nedanför trappan, i blomkrukor, balkonlådor m.m. Lägg ochså gärna lite lampslingor i granriset. Det ser sååå mysigt ut...
Janniiike skrev 2012-11-13 09:42:35 följande:
Du kan ochså klippa ut stjärnor eller liknande i nått plastigt material, fästa snören på och sen knyta fast dom ute i träd, på staketet eller längs takrännan m.m. :D det kan ochså va kottar man hänger upp.
Www.MittMysigaHem.blogg.seDet här med granris och kottar låter mysigt! Det ska jag försöka fixa,tror jag.
Ljusslingor under granriset låter också mysigt. Men jag köper nog helst slingor någon annanstans än på Ö&B. Sist jag gjorde det så gick båda sönder före nyår så det kändes rätt trist faktiskt.
Mama Mia skrev 2012-11-13 12:49:11 följande:
Granris i massor är ju ett säkert kort! En grej jag tänkte göra men som aldrig blev av. Lägg en bokmärke eller annat pynt + en snörstump som upphängning i gammaldags bakformar (såna där veckade skålar av metall). Fyll på med vatten, in i frysen eller ut. Ta bort formen när dom är igenomfrusna och häng upp i ett träd eller nåt.
Nu har vi flyttat till lägenhet, men kanske hamnar några grenar av något slag i en kruka på balkongen...
Enklaste islycktorna: vatten i hink, ställ ut. Får inte frysa helt igenom. Ta ut ur hinken, Slå hål på bottensidan o häll ut resten av vattnet. Ställ den på "locket" o stoppa i ett gravljus.
Ja,så´na är mysiga också!