Inlägg från: GossipGirl |Visa alla inlägg
  • GossipGirl

Jag längtar till jul!!!

Aniiee skrev 2013-08-14 08:16:41 följande:
    Jag byter gardiner och doftljus. Men det är nog allt. Ska äntligen köpa yankee candles i september, hoppas de har något mysigt höstigt =). Älskar hösten. Och så byter jag skrivbordstema på datorn varje månad. 
    Älskar(!) Yankee Candle. Det har jag nog skrivit om i en mängd inlägg här i tråden, haha. Mest förra året. Av höstens nyheter är jag lite sugen på "November Rain". Jag såg att de i USA hade "Cozy sweater" och det låter verkligen som en favorit för mig! Den har ingen tagit in i Sverige än dock...

Den här reklamvideon från 2011 är min absoluta stämningshöjare vad gäller Yankee Candle och jul; 

">

• GossipGirl
    Aniiee skrev 2013-08-14 08:51:18 följande:
    Den kanske kommer. Vi är lite mer.... årstidskänsliga.... i sverige än i usa.... har mer säsongsbetonad shopping. Det blev ju nästan ramaskri förra året när IKEA tog fram julpynted i september, AAAAAAldeles för tidigt tyckte många...
    Alldeles lagom tyckte jag
  • GossipGirl

Ni har sett årets julsortiment hos Rusta, Ikea och så va? Annars måste vi nästan bildbomba här i tråden. Tomte

• GossipGirl
    Koppkaka skrev 2013-08-15 19:33:55 följande:
    Kollade nyss in Pinterest, men det ser jätterörigt ut.. Hittar ju ingenting, haha :P
    Jag kollar in Pinterest varje dag :) Verkar lite rörigt i början men finns huuur mycket inspiration som helst. Inredning, mode, högtider...
    Min favoritkategori (otippat nog...) är Holidays and events.
    Om du trycker på menu-knappen, längst upp till vänster, och väljer Holiday and events kommer du hitta massa juliga bilder! Man kan "like"a bilder och "pin"a dom i egna album. :) 
  • GossipGirl
    Fobiker skrev 2013-08-27 18:47:08 följande:
    Lustigt , jag är uppvuxen i ett hem där julen inte firades, och jag firar den egentligen inte idag heller. Men av någon anledning har jag sedan barnsben varit lite småförtjust i julen ändå, och egentligen drömmer jag nog om ett riktigt julfirande i full skala. Det är något med stämningen som är lite speciellt. De starka färgerna, glittret, de levande ljusen, allt detta skapar en varm kontrast mot snön och kylan utanför. Trots att jag ofta är ensam över det mesta av julen så gör just stämningen att det ändå blir en trevlig tid. Har faktiskt börjat köpa lite enklare pynt och sådant på senare år. Utan julen skulle nog vintern vara en rätt svåruthärdlig period.          
    Då vill jag hälsa just dig lite extra varmt välkommen till den här gruppen. :) Det är den där speciella stämningen (julmagi) som jag är så förtjust i också.
    Kul att du köpt pynt. :) Efter en tid här i gruppen kommer du säkert snegla åt något mer nu under hösten. ;) 
  • GossipGirl
    molly50 skrev 2013-08-29 17:08:29 följande:

Jag är också förtjust i glögg. Maken och jag brukar tjuvstarta med det runt d 1:a advent.

Den stora Julboken? Vad är det?  
    Tjuvstarta? Första advent? Då är det ju hundra procent legitimt ju! ;-D
    Tjuvstartar gör man i oktober/november! :) 
  • GossipGirl
    molly50 skrev 2013-08-29 17:08:29 följande:

Jag är också förtjust i glögg. Maken och jag brukar tjuvstarta med det runt d 1:a advent.

Den stora Julboken? Vad är det?  
    Tjuvstarta? Första advent? Då är det ju hundra procent legitimt ju! ;-D
    Tjuvstartar gör man i oktober/november! :) 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!