Inlägg från: GossipGirl |Visa alla inlägg
  • GossipGirl

Jag längtar till jul!!!

Elsis skrev 2012-10-12 06:24:10 följande:
    Vad här var stillsamt, sitter alla och slukar sina nya Allers eller? Ska till stan idag, bor riktigt lantligt och långt från alla butiker om man inte har bil, så idag ska ag slå till och köpa ett eget nummer, om ni kan rekommendera den?
    Alltså... Hmm. Jag hade nog lite för höga förväntningar? Kände ingen julstämning alls trots tända ljus och mys i soffan. Dessutom hittade jag typ två grejer i hela tidningen jag kan tänka mig att pyssla ihop? Så jag vet inte.
    Kul med den första jultidningen men nu tänker jag bara köpa mina "gamla vanliga" favoriter som jag älskat de senaste åren. 101 julidéer (16 okt), Underbara julhem (30 okt) och de vanliga Drömhem och trädgård närmare jul.

Kanske testa någon "ny"? Typ... Isabellas?  
  • GossipGirl
    Underbara julhem som jag nämnde ovan är min absoluta favorit. Den skulle jag verkligen rekommendera!
    Men det beror på vad man är ute efter... Den är inte pysslig eller så, utan innehåller i princip bara hemma hos-reportage i massa juliga hem. Så jäkla mysig och jag har redan bläddrat i förra årets flera gånger i år. Haha.
  • GossipGirl
    molly50 skrev 2012-10-12 12:14:50 följande:

Finns den att köpa på vanliga affären? Jag vill visserligen gärna ha lite pyssel med också eftersom jag älskar att hålla på med så´nt.

Den finns på vanliga affärer. Köpt mina på lokala lilla ICA't så visst.
    https://www.google.se/search?hl=sv&biw=1366&bih=622&q=underbara+julhem&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bpcl=35243188&wrapid=tlif135003798457210&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=3_F3UJihCefg4QT8lYHYCw
    Om man googlar kan man ju se lite från tidigare år.
  • GossipGirl
    Fick mail från Ikea nu...

"Nu öppnar vi julbutiken!     
    På IKEA älskar vi julen! Nu har vi äntligen fått in julsortimentet i varuhuset med massor av stämningshöjare som förgyller julhelgerna. Du hittar allt från presentpapper, ljus och porslin till hängande dekorationer och vacker belysning.
    Vi har även fyllt varuhuset med inspiration för att göra julen lite enklare. Oavsett om det gäller julklappstips eller idéer för att pynta hemmet och pryda julgranen. Och på tal om julgranar så måste den inte alls komma från skogen i  år. Hos oss hittar du flera alternativ för ett garanterat barrfritt hem. Vi ses i julbutiken!
    Välkommen till IKEA Kungens Kurva."
  • GossipGirl

För första gången i år smaskade vi Annas pepparkakor (de bästa!) med ädelost igår. Nom nom nom! Oh, så gott
    det var. Vill bara ha meeer.

Dessutom köpte jag en sån här igår. Den luktar gudomligt!

• GossipGirl
    Eliin80 skrev 2012-10-24 18:47:18 följande:

Sitter doften i länge efter att man städat?

Vågar inte svara på det. Provsprayade bara en gång för att lukta. Har inte testat att städa med den. :) Det blir under storstädningen och småstädningarna inför jul!
  • GossipGirl
    novsep skrev 2012-10-25 00:10:40 följande:
    GossipGirl: vad är det för spännande? :)

Så det har kommit så många nya jultidningar? Får skicka mannen t affären imorgon, själv sitter jag m en liten nyfödd i famnen. Passar ju perfekt att läsa såna tidningar då :F
    http://www.elliscorner.com/varumarken/isabella-smith/maison-belle-christmas-apelsin-och-kanel.html
    Här finns den t.ex. att läsa om. Det är rengöringsmedel, städspray! Kanske lite nördigt men den är otroligt poppis. Förra året sålde den slut på webshopparna så jag ville vara ute i god tid.
    Dock beställde jag den inte, 79:- plus frakt kändes lite saftigt. Så jag hittade en återförsäljare här i Sthlm. Tror inte det finns så många återförsäljare som säljer på plats så jag var lite extra glad åt att bo nära stan igår. :)
  • GossipGirl
    Ivanhoe skrev 2012-10-25 11:16:26 följande:
    GossipGirl: I vilken affär i Stockholm har du köpt Maison Belles städspray (vill också ha en sån).
    Iris hantverk heter den! Kungsgatan 55.:) De hade massa härliga grejer. 60:- spänn betalade jag för sprayen.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!