Inlägg från: GossipGirl |Visa alla inlägg
  • GossipGirl

Jag längtar till jul!!!

GossipGirl skrev 2012-11-12 14:17:37 följande:
    Är Lantliv värd sina 90
    Och vad tyckte ni om Underbara julhem? 
    Haha, va fasiken... Jag skrev "90:- ?" Fast utan mellanrum och så blev det en lustig gubbe.
  • GossipGirl
    Starbaby skrev 2012-11-12 14:33:09 följande:
    Jag har lagt upp lite olika typer av julpynt som jag redan fixat hemma i min blogg - så kika om ni har lust. Älkar julen och tjuvstartar lite :)
    Har även en tävling om adventskalendrar om någon är sugen på ett tävla.

Mysig blogg! Och så vacker du är :)
  • GossipGirl
    Koppkaka skrev 2012-11-12 16:09:25 följande:
    En jul fick jag ett paket med skrynkligt tidningspapper av min storebror jag blev inte överdrivet glad.. Haha.

Men ärligt talat, vi fick också rätt mycket paket. Oftast typ 1-2 saker vi verkligen önskat oss, sen mindre saker som ritblock, pennor, någon bok, pysselgrejer... Osv. Vi blev jätteglada för allt och ingen av oss barn är bortskämda så. Men det ÄR roligt för barn att öppna många paket (i rimliga mängder), så är det ju. Man kände sig såååå rik när man satt med en massa spännande, fint inslagna paket på julafton
    Haha, skön storebror! 

Ja, självklart är det roligt att öppna paket. Även som vuxen tycker jag. Drömmer På våra paketutdelningar är det sanslöst mycket paket, även fast vi säger att vi ska försöka hålla nere på antalet - iaf mellan oss vuxna. Men vi tycks aldrig kunna hålla oss. Som jag skrev innan så öppnar vi ett paket var i turordning - det blir som ni förstår rätt många timmar julklappsöppnande... Men det är supermysigt. Hålla lite på det och sitta och smaska godis. :)
  • GossipGirl
    tahira skrev 2012-11-11 11:38:25 följande:
    Igår frågade min man "men när ska vi till Ikea och köpa julsaker? Börjar det inte bli dags nu"

Han som annars verkligen inte är intresserad av jul-förberedelser! Ni har nog rätt i att det smittar ^^ 
    Igår satte min sambo självmant på julmusik(!) - vilket han aldrig gör innan advent annars! 
    Och på affären hittade han Polkagris-tvål, vilken han ställde fram i köket och började använda direkt. Haha! Det är smittsamt! 
  • GossipGirl
    Janniiike skrev 2012-11-13 09:27:39 följande:
    Jag älskar lampor! Det har jag börjat samla på mig för att få så mkt som möjligt utomhus, men även inomhus. ÖB har mycket olika och billiga lampslingor. Annars kan du gå ut o plocka granris o lägga nedanför trappan, i blomkrukor, balkonlådor m.m. Lägg ochså gärna lite lampslingor i granriset. Det ser sååå mysigt ut...
    Bästa tipset! Granris!
    Jag älskar verkligen granris. Förra året hade jag granris hela trappen utomhus, kvistar inomhus (det barrade som tusan men var otroligt fint!).

Jag ska fota min trapp... Vänta.
  • GossipGirl

Min gran jag skrev om häromdagen! Letade upp en i skogen (vår egen skog, oroa er inte ;)) och planterade i grusblandad jord, i finaste korgen från Plantagen.

Ljung och röda äpplen i en zink-kruka från Ikea! Och en ljuslykta från Ikea. Ser jäkligt grådassigt och trist ut just nu men superfint på kvällarna med tänd lykta.

Krans på dörren som suttit där i många veckor redan. Börjar se lite trist ut men får hänga kvar tills jag sätter upp julkransen. :)

Några tips! Och jag är lååångt ifrån färdig... Står nämligen två kälkar och väntar i ett uthus här på tomten. ;)
  • GossipGirl
    Pigelinen skrev 2012-11-13 13:25:43 följande:
    Jättefint med granen!!! Här satte vi upp ytterbelysningen igår, nej det är ingen julbelysning, vinterbelysning kallar vi det;) Supermysigt!!! Vi har grannar som har kvar trädgårdsbelysning till februari så då kan väl vi sätta upp i november;)
    Haha, jag gör likadant! Jag vill också sätta upp belysningen men min sambo tyckte det var för tidigt. Jag motiverade granen med att det inte var en julgran, utan en advent-/vintergran. Kanske ska köra samma med belysningen. 
    Drömmer
  • GossipGirl
    GrimbartStrike skrev 2012-11-13 23:53:23 följande:
    Tall är att föredra om du vill att det ska hålla, det håller hur länge som helst och barrar inget

Jag blev också inspirerad av den här tråden och släpade med barnen ut i skogen på samling idag.
    Kottinsamling var en succé för en tvååring  
    En superfin granrismatta ligger nu nedanför trappan, en kruka med mossa, granris och några kottar mitt i trappen och sen en ljuslykta med lingonris runt på en bricka fylld med kottar. Supermysigt  

Undrar om man ska våga sätta upp ljusslingan ute snart? 
    Dela gärna med dig av ett foto! Låter ju verkligen jättefint :)
  • GossipGirl
    tahira skrev 2012-11-13 22:05:38 följande:
    Pigelinen - Nja, frågar och frågar, jag försöker känna av lite så att han tycker att det är en lämplig tid. Jag vill ju att alla i familjen skall tycka att det är mysigt och rätt och bra och sådär
    Precis samma här. Det är inte så att vi ber varandra om lov men beslut vad gäller typ hem och traditioner känner vi av lite. Vi är ju ändå två om att bo här och min kille gillar också hela julgrejen. Han älskar att pynta, baka, lyssna på julmusik och dricka glögg - bara inte för tidigt. Han tycker att stämningen "urvattnas" om man börjar för tidigt med allt och jag vill ju inte förstöra tjusningen med hans julfix- och donande. :)
  • GossipGirl
    Koppkaka skrev 2012-11-14 16:08:54 följande:
    Inbrott i vårt källarförråd för andra gången på någon månad bara. Och det verkar som dom stulit min tomtesamlih, med tomtar från varje år jag levat sen det år jag föddes. Med tomtar från bland annat min mormor som inte längre lever. Jag är helt knäckt
    Vaa!? Ursäkta språket men jääävla idiioter! Avskyr när folk inte kan hålla tassarna borta från andras grejer. Usch så hemskt att bli av med så betydelsefulla grejer!

:( Lider med dig. 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!