Inlägg från: GossipGirl |Visa alla inlägg
  • GossipGirl

Jag längtar till jul!!!

Och vilken tårta! Vad duktig du är. Skulle vilja smaka en bit... :)

• GossipGirl
    tahira skrev 2012-11-22 14:38:14 följande:
    Jag undrar en sak, eller vad ni tycker:

Vi har gjort "halv-hemmagjorda" julkort. Vår son har ritat ett juligt motiv med snögubbar m.m. och sedan har vi tryckt upp dem till kort.

Vi gjorde så för att jag kände att det var lite för mycket stress att hinna ta juliga fotografier, i och med att jag mått så dåligt.

Men så vet jag att många släktingar (framförallt äldre som inte använder internet) gärna vill ha en aktuell bild på sonen,  så då tänkte jag att man kanske kan lägga i ett fotografi i julkorten. Kanske hans skolfoto eller något annat lite "speciellt", eller känns det "krystat" eller "snålt"?

Tycker absolut inte det låter snålt! Hade blivit jätteglad om jag fått en teckning och ett fotografi.
  • GossipGirl

Nä snart måste jag nog börja jula ordentligt, för om precis en månad idag vaknar vi upp på julaftonsmorgon! SkrattandeTomteDrömmer

Vill dock inte varken pynta eller ta fram något innan advent. Traditioner förstår ni, men det vet väl ni allt om i den här tråden. Men jag får förbereda! Städa massor inför pyntningen, köpa lite blommor och baka. :)

• GossipGirl

Tahira - Så omtänksamt av era familjer! Verkligen superfina saker också. :) Förstår att du blev rörd. 

• GossipGirl

Testar lite olika varianter på adventsljusstakar. Har svårt att bestämma mig och har verkligen ingen tanke hur jag vill ha det. Har ni förberett era? Visa mig alla bilder ni har! Eller fjolårets.

Jag har precis tänt ett jul-ljus från Yankee Candle och sitter här och donar vid köksbordet. Mys.

• GossipGirl

Kategorin på Styleroom har jag redan kollat igenom massor av gånger men tycker många där är rätt fula faktiskt. Vill ha lite ha lite neat, men ändå mysigt. Naturligt och fint. Tänk Ernst! 
    Har hur mycket material som helst här hemma men för en gångs skull tycks inspirationen sina... 

• GossipGirl

Sorry, nu bombar jag tråden men jag kom på ett tips. 
    Var på Ikea Kungens Kurva igår och de sålde sina adventsljus (stora blockljusen med röda siffor 1-4) för bara 19:- till familymedlemmar. Ord pris 59:-
    Jag köpte på mig två uppsättningar och tänker behålla ena som den är och den andra tänker jag modifiera. Siffrorna gick jättelätt att skrapa bort om man inte vill ha.
    Tips till någon likasinnad Ikea-nörd kanske. :) 

De här ljusen alltså; www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00209622/

• GossipGirl
    Eena skrev 2012-11-29 06:44:16 följande:
    Jag kör vita blockljus med siffror i metall, rustiga hjärtan som jag köpt på Panduro och bundit fast runt ljusen. Sen har jag enris, hasselnötter, ett par kottar och någon stängel med låtsasbär, röda som är frostade. Har tyvärr ingen bild... Men tyckte den blev supermysig och lantlig som jag ville ha den. 

Sen har jag en annan traditionell med svart stake i metall, fyra vanliga ljus, grön mossa och flugsvampar.  
    Låter ju jättesnyggt om inte annat! Jag får föreställa mig. :) Tycker också väldigt mycket om det lantliga och det passar bra här hemma.
  • GossipGirl

Tack för den här tråden allihop! Är det första jag kollar när jag sätter på datorn numera.
    En kopp kaffe, något tänt ljus på bordet och vår jultråd. Bästa morgonrutinen sedan några veckor.

Verkligen supermysigt. Tack igen. :) 

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!