Inlägg från: GossipGirl |Visa alla inlägg
  • GossipGirl

Jag längtar till jul!!!

Idag tänker jag hänga upp en stjärna i fönstret och ta fram ljusstakarna inför imorgon! Happy, happy! Tomte
    Imorgon blir det december - årets klart bästa månad för mig!

• GossipGirl

Idag lagade vi julmat! :) Prinskorv, köttbullar, lax, potatis, ägghalvor och rödbetssallad. Mmm!

• GossipGirl
    Koppkaka skrev 2012-12-23 22:15:20 följande:
    Jag får nästan lite ångest över att det är julafton redan imorgon. Var i hela friden tog december vägen? Massa saker jag hade tänkt baka, göra och så har jag inte hunnit med, mkt pga en envis förkylning som åt upp senaste veckan. Men ändå. Det känns som jag förlorat en massa julmys, såhär innan julafton :/ har inte ens hunnit baka pepparkakor, det gör vi ALLTID innan jul. Och inte har jag hunnit se Pettson och Findus-julkalendern... Suck. Tiden har gått för fort!
    Samma här men nu är julafton här. Vi får se till att mysa järnet i mellandagarna nu! :)
    Trots att jag började mentalt tidigt så har jag inte hunnit med. Några av mina nya Yankee Candle-julljus är liksom otända, och de beställde jag för flera månader sedan men sparat på för att ha till advent, hahah. Hann liksom inte med! Får längta efter de ett år till ;)

GOD JUL PÅ ER! Tomte Hoppas ni varit snälla i år. 
  • GossipGirl
    fluu skrev 2012-12-28 18:54:56 följande:
    Suck,sitter redan och längtar till nästa jul Tungan ute
    Haha! Det måste nog vara rekordet! 
  • GossipGirl

Samma här. Vi städade också ut julen idag. Det brukar alltid kännas ganska vemodigt men i år känns det faktiskt riktigt skönt för det är vårigt och nästan barmark på de flesta ställen här så nu vill jag in med vår och pasteller. :)

Dock gick verkligen julen alldeles för fort den här gången. Kortaste någonsin. Men jag tar med mig det till nästa och ser till att nyttja tiden ännu bättre och börja ännu tidigare. :)

Jag lämnar nog tråden för den här gången nu. :) Vi ses i höst!

• GossipGirl

Igår slog jag personligt rekord.

Det var superruskväder ute och grått och regnigt... Tände ett par ljus. Och satte på Ronan Keatings album "Winter songs".  
    Egentligen var det bara titellåten jag var ute efter att höra men när Spotify sedan shufflade fram "Have yourself a merry little christmas" var jag tvungen att lyssna på den också... Och "Silent night". 
    Sen hejdade jag mig! För guds skull. Någon måtta får det vara.

• GossipGirl

Jag älskar sommar och värme. Precis som jag älskar höst och vår. Vinter tycker jag om... Älskar den rent av när den börjar, över jul och en månad till. Sedan tröttnar jag. Men det gör jag egentligen på alla årstider när de pågått ett tag.

Jag vill också njuta av vår, sommar och höst. Men julen, den älskar jag året om ändå. ;) Förra året köpte jag faktiskt första julpyntet på midsommardagen(!). Besökte en lågprisaffär ute på landet i mellansverige som ironiskt nog reade ut vackra, silvriga juldekorationer. Förvånad och lycklig över detta trivdes jag inte sämre i barbent på landet ändå. Jag kan njuta i nuet trots att jag älskar julen.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!