Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

God Jul allihopa!

Hann inte gå in och skriva igår. Men än är det inte över.

Vi hade en riktigt trevlig jul med god mat och dryck och jag är nöjd med alla julklapar.

Och ja,jag tycker att Henrik Dorsin skötte sig riktigt bra!

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Letitia skrev 2015-01-05 19:48:57 följande:

Firar ni Trettonhelgen något, då..? Vi bakade en mjuk pepparkaka och åt med lingongrädde, och tände röda ljus i kalendabern för sista gången denna julsäsong. För att inte glömma vad det är vi firar idag och i morgon, fick de här tre kamelerna - en i tyg, en i plast och en i skinande metall - gå i karavan runt kalendabern!

Vi firar inget speciellt då.

Dessutom börjar jag känna att jag vill städa ut julen nu så den åker nog ut till helgen eller tidigare.
    Hade nog gjort det tidigare ändå om jag inte varit krasslig.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Eleonor01 skrev 2015-07-01 04:30:28 följande:

Nu är det inte många månader kvar till allt bestyr börjar å i år kommer jag att vara höggravid om allt vill sig väl. Så jag har redan fått en tjuvstart på julklappsutdelningen. Önskar er alla en go semester

Ett stort grattis! 
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Aniiee skrev 2015-07-16 20:26:38 följande:

Hoppar in i tråden och konstaterar att den lever lite smått. Jag håller på att gå igenom en låda med utklippta recept (allers, mersmak, hemmets journal odyl) och har träffat på ett lager julrecept. Kom att tänka på den här tråden =)

Bara ett halvår kvar till jul,och jag kaaaaanske får en jättebra julklapp. Min läkare sa nämligen idag "om du fortsätter så här kan vi friskförklara dig till jul." Så det är väl bäst att jag fortsätter så här =P

Håller alla tummar och tår här! 
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Koppkaka skrev 2015-07-30 15:08:42 följande:

Är jag den enda här inne som ännu inte har minsta lilla längtan efter jul än?

Faktiskt så känner inte heller jag någon riktig längtan ännu. Men den hinner väl komma. Det är ju bara juli ännu.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    mn1900 skrev 2015-08-17 14:29:25 följande:
    Är Ali express bra? Har vart inne där ett par gånger men blir så nojjig när det skickas från andra länder med tull osv
    Det funkar faktiskt bra. Vi har beställt saker därifrån. Det tar lite tid att få hem sakerna,men det fungerar.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    mn1900 skrev 2015-08-17 15:27:50 följande:
    Det låter ju lovande! Har du fått betala tull nån gång och hur är fraktkostnaderna? Hittade lite roliga saker nu så dka nog beställa därifrån!
    Jag tror man kan välja om man vill ha fri frakt eller ej,om jag inte minns fel.
    Mattias och Hannah.
  • molly50

Ja,nu brjar nog även jag att se fram emot julen litegrann. Men inte så jag har börjat köpa julklappar och så´nt.
    Det känns lite konstigt när det fortfarande är sommar och underbart ute.
    Men kanske man för en gångs skull skulle försöka bli färdig i tid i år så man slipper den sedvanliga stressen med åtföljande magkatarr.

Mattias och Hannah.
  • molly50

Ja,du har nog rätt i det. Men än så länge så har jag inte kommit längre än att planera hur jag ska pynta. *S*

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Koppkaka skrev 2015-09-06 21:03:17 följande:

Får fira min första jul som gift i år, då jag och min numera man, gifte oss igår

Grattis!
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!