Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Cajza85 skrev 2014-12-18 15:59:49 följande:
    Va fint o mysigt!
    Tack!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    nozpa skrev 2014-12-18 18:48:03 följande:

Åh, nu är jag frustrerad här i mitt hem. Tänkte göra citronfudge. Antog liksom att det var ett vanligt recept och kollade inte innan vad jag behövde.
    Har ju inga marshmallows hemma. I något var det glykos, har ca ½ dl glykos och det verkar ju inte räcka.

Attans. Jag som köpt "allt" som behövs för julgodis. Men marshmallows hade jag inte alls i huvudet.

Jättefina granar föresten. Gillar att alla ser sådär "vanliga" ut. Avskydde det innan, men det är det som ger mig bäst julstämning. Även om jag mer än gärna vilar ögonen på en noga designad gran också.

Tack! Ja,det är det vanliga jag vill ha också. Det ger mig bäst julstämning också.
    Mattias och Hannah.
  • molly50

Sitter och myser med lite glögg och tittar på Ernst.
    Imorgon har barnen jullov.

Mattias och Hannah.
  • molly50

Fick sådan julstämning idag då det har kommit ganska mycket snö här idag.
    Hoppas det får ligga kvar också.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Cajza85 skrev 2014-12-18 20:30:52 följande:
    Åh jag vill med få snö här nere o sen får det ligga länge
    Ja,fast det fick inte ligga kvar så länge tyvärr. Nu är det mest några småfläckar här och där i gräset och på vägarna,men mest är det bara glashalt. ;-/
    Men de har ju lovat kallare väder till helgen och ev lite mer snö på måndag och tisdag.
    Får hoppas att det stämmer då.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    agua skrev 2014-12-18 22:48:08 följande:

Imorgon blir de att slå in paket, julbaka å göra pepparkaks hus en riktig mysdag!

Så fint!

Här blir det också att göra pepparkakshus idag,tror jag.
    Och lite julgodis.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    nozpa skrev 2014-12-18 23:18:55 följande:
    Gjorde jag också. Samt slog in kolor i papper. :) Vilket pill! Perfekt med Ernst som sällskap.
    Hehe. Ja,det hade varit nå´t det! Vilken mysjul det skulle bli!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    fluu skrev 2014-12-19 06:37:25 följande:

Vår gran. Iofs inte riktigt färdrigklädd då dottern kommer få lite pynt i paketkalendern innan jul.

Idag är det stora julstädardagen. Yay... typ. Jag gillar städning i vanliga fall, men idag har jag verkligen noll energi. Plus att rörmokaren ska komma någon gång mellan sju och halv sex så det ska passas också....
    Ser fin ut även om den inte är färdigklädd.
    Mattias och Hannah.
  • molly50

Jättefina granar,pyntning och godis!

Själv har jag gjort både rischoklad,knäck och ischoklad idag som jag tänkte ta med på julafton.
    Hoppas att knäcken inte blev för hård bara.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    fluu skrev 2014-12-22 16:50:45 följande:

Jag har ju sådan tajming.... Gissa vem som klubbats ner av influn? Jag har verkligen inte tid med det här...

Nej! Så typiskt att bli sjuk nu. *ogillar*

Krya på dig!
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!