Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Koppkaka skrev 2015-12-10 22:47:15 följande:
    Södra Dalarna.
    Jag bor också i södra Dalarna. Och här har vi i alla fall frost och minusgrader nu.
    Men det har ju gått nå´n dag sen du skrev det här också så det kanske är likadant hos dig nu.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Fiiee skrev 2015-12-19 21:15:57 följande:

5 dagar kvar!!!!!

Firar ni "lille jul"? Och hur gör ni isåfall?

Förut firade vi lillejul med släkt och vänner. Men när barnen var små blev det för mycket med jul den 23:e, 24:e och 25:e.

Så nu firar vi bara vi 4 i familjen. Med litet julbord. Några klappar, spel och julgodis.

Mycket skönare

Nej,det brukar vi inte göra. Vi har så mycket ändå innan jul.
    Kvällen innan julafton brukar det bli lite mys med glögg och julklappsinslagning och titta på uppesittarkvällen på någon av tv-kanalerna.
    Mattias och Hannah.
  • molly50

Ja,God fortsttning till er alla! Nu har vi i alla fall snö här!

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Beckasineen skrev 2016-04-13 17:17:13 följande:

Bara jag som redan börjat längta igen?! längtar efter allt det mysiga, varma filtar mörkt ute,snö ,tända ljus, tomtegröt,julskinka,godis....menmen bara typ 7 månader kvar!:D

Längtar kan jag inte påstå att jag gör.
    Nu vill jag gärna ha lite sommar och värme först.
    Men sen så...
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    MissFrost skrev 2015-12-28 23:08:29 följande:
    Här har vi också snö, den kom igår och ligger kvar än Glad
    Här snöade det lite idag. Men den ser inte ut att ligga kvar,tack och lov.
    Nu vill jag gärna ha lite sommar och värme först.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    PurpleHeart skrev 2016-08-14 05:59:00 följande:

Julen är en underbar tid vanligtvis också, men i år är den alldeles särskilt speciell då vi väntar barn som är beräknat till den 18/12.

Så antingen har vi en liten nyfödd på julafton eller så kommer vi fira jul under spänd förväntan. Eller så blir det barn på självaste julafton!

Kan inte längta nog nu till december!

Stort grattis!  

Själv har jag också börjat längta och planera inför julen så smått nu.
    Inte med fler barn,men pyntning,julklappar och mat osv.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Speakers Corner skrev 2016-08-14 06:12:22 följande:
    Stort Grattis Purple Heart, hoppas ni får en alldeles magisk jul i er lilla familj.{#emotions_dlg.flower}
    Jag älskar den här tråden och jul i vanliga fall, i år vet jag dock inte hur vi ska göra.
    Min son dog i vintras och det skulle bli så påtagligt tomt och uppenbart att en av oss saknas om vi firade en traditionell jul som vi alltid gjort på vårt sätt.
    Nu skulle det bara kännas fel, men jag vet inte vad vi istället ska göra.
    Nån som  har något tips på en alternativ jul, så kom gärna med dom,
    Jag behöver nya uppslag. 
    Jag beklagar verkligen din förlust! Så fruktansvärt!
    Kanske kan ni åka på en resa under julen och komma bort någonstans?
    Kanske till ett varmare ställe där man inte märker av den svenska traditionella julen så mycket.
    Själv miste jag min pappa ett par månader innan jul. Dock inte nyligen utan för många år sedan.
    Men vi valde att försöka fira så vanligt som möjligt ändå eftersom vi visste att det var vad han hade velat.
    Han älskade julen lika mycket som jag.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    PurpleHeart skrev 2016-08-14 13:20:27 följande:
    Tack så mycket! Just denna jul har vi redan börjat planera sedan någon månad tillbaka. Dels för att vi inte vill vänta med det till sista minuten eftersom att vi inte vet när bebisen väl bestämmer sig för att komma, och dels för att det blev så extra mysigt denna jul med bebis på gång.

Skönt också att kunna fokusera på jul och nyår ifall jag går över tiden.
    Ja,men det är klart! Har man BF så nära inpå så vill man ju gärna ha allting klart innan dess.
    Det förstår jag.
    Jag fick mina på våren och hösten så jag fick fira julen med några månader gamla bebisar istället.
    Mysigt!  
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Speakers Corner skrev 2016-08-14 21:14:13 följande:

Tack för alla fina ord och kramen.
    Det värmer mig.
    Jag har också fått bra råd, som jag ska ta med mig och fundera på och presentera för dom andra i familjen, så får vi se, 
    Vi har lite tid på oss.
    Men jag hoppas innerligt att ni alla ska få en härligt varm och god jul, äeven om det är lite tidigt att önska nu,{#emotions_dlg.flower}

Det hoppas vi att du/ni också ska få trots det ni går igenom.  {#emotions_dlg.flower}
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    PurpleHeart skrev 2016-08-14 21:53:38 följande:
    Verkligen jättemysigt!
    Ja,det var bland de mysigaste jularna jag har upplevt.  
    Jag har alltid älskat julen. Men när man har fått barn så blir det ännu mer speciellt.  
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!