Jag längtar till jul!!!
Ja,det där med svågrar är inte alltid så lätt. Jag brukar köpa strumpor åt min svåger när jag inte vet. Det brukar uppskattas.
Marmeladen låter väl som en bra idé.
Helt left field, kanske, men hur luktar vinterluften hemma hos er? Typ på promenaden till barnens skola eller sista promenaden med hunden eller nåt? Så där tidigt eller sen? Med frost/snö på marken?
Hos mig luktar det som en nyslipad knivegg känns, som varm skorsten och frusen mossa på varma hällar, smakar tallkåda och frysta nypon.
Vilket spel ska man välja?? :-O..." Alias", "med andra ord" eller "vem svarar först?" Har ni ngt bra förslag? :-P ska vara julklapp till svåger
Vilket spel ska man välja?? :-O..." Alias", "med andra ord" eller "vem svarar först?" Har ni ngt bra förslag? :-P ska vara julklapp till svåger
Hur gör ni för att era pepparkakshus inte ska falla ihop? Här händer det varje år. Så i år tänkte jag skita fullständigt i det där med pepparkakshus. Men dottern på 3½ har nu tjatat i en vecka om att vi ska göra pepparkakshus. Och "Mamma, det gör inget om det inte har något tak". Så, måste väl typ göra ett..
Men fattar inte varför det alltid, alltid rasar.
Har limmat med smält socker och även superlim, men det är som att det viker sig inåt liksom.
Ahhh, tillbaka på jobbet efter en underbar helg! Måste vara min favorithelg på hela året. Dessutom är det så bra här i stan att vi har stängningsdag på skolorna fredag innan första advent
Barnen och jag var ute i skogen och hämtade in årets adventsgran plus lite blandat för dekoration (mossa, ligonris, granris etc) och sen hem och pynta. Köpte lite julblommor och gjorde ett par julgrupper. Bakade lussekatter. Sen på lördagen var det dags för julkonsert med min kör Underbart!!
Söndagen städade vi och fick i ordning det sista inför att mina närmsta vänner med familjer kom över på adventsfika. Och sen avslutade jag helgen i soffan med "The Holiday". Och i morse kunde jag öppna första luckan i min kalender från Bodyshop om jag fått från ex-svärfar och ex-svägerskan. En komplett, underbar helg, helt enkelt. Hoppas att alla ni andra fick en lika bra start på den här underbara tiden!!
Idag åkte maken ner och handlade. Och kom hem med två jättesöta tomtar.
Undrar om det här smittar?
Angående pepparkakshuset. Har både köpt färdigt och testat på det själv. Men blir lika tokigt ändå.
Ska göra ett sista försök i år igen. Och limma med kristyr, har aldrig testat det då jag inte trodde att dte skulle hålla. Men inget att förlora känner jag.
Molly: Det där med adventskalendern hade kunnat hända mig med. Kändes så konstigt med 1a advent igår, och 1a december idag. Helt okej att snurra ihop det.