Jag längtar till jul!!!
Igår kom de första sakerna från jultidningarna jag beställt.
Så nu blir det lite julpyssel med barnen någon dag.
Och i helgen åker förmodligen ljusslingorna upp ute.
Igår kom de första sakerna från jultidningarna jag beställt.
Så nu blir det lite julpyssel med barnen någon dag.
Och i helgen åker förmodligen ljusslingorna upp ute.
Kul att läsa om allas förberedelser! Jag börjar också förbereda för julbak, köpte hem en jäkla massa saffran för någon dag sedan, nu ska jag bara komma på vad jag ska göra med dom! Förutom lussebullar blir det även ett försök till saffranskolor. Någon annan som har bra recept med saffran?
Har även gjort ett försök att spraymåla en gammal adventsljusstake vit. Gick väl sådär, har inte torkat helt än så får hoppas det ser bra ut när det torkat i alla fall! Har en kompis som redan börjat julpynta hemma. Jag tänkte vänta till första advents-veckan i alla fall! När börjar ni julpynta hemma?
Har ni plastgran eller riktig gran? Var kan man hitta en naturtrogen plastgran? Vad har ni för julgransbelysning?
Nu har vi en gammal plastgran som det lossnat delar ifrån. Så behöver ny plastgran+ julgransbelysning.
Funderar på att julpyssla lite med barnen i helgen.
Fick hem lite material till julpyssel från jultidningar häromdagen som jag beställt.
Så är vädret trist så funderar jag på att pyssla lite med barnen. Om de vill.
Min bästa grej att slå in är saker man kan slå in som en smällkaramell!
Så! Nu har jag läst ikapp!
Längtar massor till julen nu! Om exakt 2 veckor åker julen upp här hemma hos oss. Ska bli så mysigt
Hur har ni det med kyla och snö där ni bor? Här är det konstant typ 8-10 plusgrader ute och regn mest hela tiden, bara grått, lerigt och trist? Med undantag för förra torsdagen då temperaturen låg runt nollan och det snöade! Var så pass att det faktiskt la sig (om än ett tunt,tunt täcke), men på lördagen hade allt smält bort igen?
Jättefin kalender!!
Vi har precis inhandlat alla julklappar till barnen så nu är det bara att slå in :)
Bara 2 v kvar tills man får börja pynta, underbart!!!
Anv nu nya fl appen och den är konstig för mig.. Även om jag läst det senaste i en tråd så är den markerad som oläst. Har ni likadant?