Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

dejan9209 skrev 2014-12-09 10:59:18 följande:
    Åhh fint fint, då blir det hembakt lussebulle med ernst
    Det låter mysigt!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Aniiee skrev 2014-12-10 13:41:52 följande:

Jaha, nu är tråden fäst igen....

Ja,det har den varit ett tag för mig. Irriterande!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    fluu skrev 2014-12-10 14:19:27 följande:

Idag har det varit rena snöstormen här halva dagen! Det är visserligen för blött för att det ska lägga sig ordentligt och nu har det slutat, men det inger ändå hopp om en vit jul!

Det snöade här med ett tag,men det försvann lika fort när det började regna istället. *suck*
    Men det sägs att det ska komma mer på fredag.
    Det hade ju varit passande då maken ska på julbord med jobbet och fruarna kommer hit och äter lite julbord hos mig.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Abbe83 skrev 2014-12-10 14:31:58 följande:

Här har det också varit snöstorm. Vovven blev så glad att det var snö ute så han skuttade som en ko som släpps ut på grönbete. 

Det är likadant med vår hund. Han blir som tokig när han kommer ut i snön!
    Eena skrev 2014-12-10 13:48:30 följande:
    Väldigt irriterande! Varför blir det så?!

Idag ska barnen och jag baka pepparkakshus Siktar på att göra en borg i år. Hittade en mall som verkade hyfsat enkel.
    Jag ska också göra pepparkakshus med barnen någon dag.
    Måste erkänna att jag fuskade och köpte färdiga delar till det. Skäms

Mattias och Hannah.
  • molly50
    nozpa skrev 2014-12-11 10:17:28 följande:

Idag har vi varit på luciafirande. Så mysigt! :) Även lite julpysslande. Nu börjar julstämningen infinna sig en aning.

Ni som kollade på julbak med dessertjuryn igår. Vad tyckte ni? Jag ska erkänna att jag blev lite besviken.
    Ser fram emot Ernst ikväll! Det ska bunkras med skumtomtar och julmust!

Här blir det också Ernst ikväll. Och förmodligen julmust och kanske julgodis eller pepparkakor.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    fluu skrev 2014-12-11 16:38:37 följande:
    Men fan vad irriterande!
    Fruktansvärt irriterande! Undrar varför de gör så?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    fluu skrev 2014-12-11 17:07:46 följande:
    För att fler ska skriva i tråden kanske. Men jag vet inte om jag vill att det blir en "allmän" tråd ;)
    Ok.

Nej,precis! Det känns som att risken ökar för troll och sådant om tråden blir "allmän".
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Aniiee skrev 2014-12-11 22:19:52 följande:
    molly50 skrev 2014-12-11 21:07:23 följande:

Ja,julpizzan lät intressant.

Eftersom det inte är jul än och vi fuskar glatt med kassler istället för julskinka så blir det kassler, varmrökt lax (gravad eller kallrökt går fint, men då får man lägga på det efter ugnen) rödkål, fikon och granatäpple. Och tomatsås och ost, förstås.

Ungarna har även tjatat ihjäl sin arme fader, så nu får de både vanlig pizza och efterrättspizza med nutella, frukt, bär och vit choklad. Bortskämda ungar Solig
    Åh,vad gott det lät! Det ska jag prova nå´n gång!
    fluu skrev 2014-12-12 14:45:38 följande:

Idag var det dotterns första Lucia ever på dagis. Hon var självklart bäst på luciasången. Hon tror nämligen att den går "sankta tokfia" så hon sjöng det
    Precis när vi gick från dagis så började det snöa, visserligen höll det i sig i typ en och en halv minut, men ändå stämningsfullt!
    Resten av dagen har jag ägnat mig åt julförberedelser och köpt sambons och dotterns strumppaket.

Hehe! Men vad gulligt!

Här fick vi inte se någon lucia i år då de hade bestämt att de bara skulle fira med lite fika tillsammans med de barn som var där idag. Och min dotter är ledig på fredagar.
    Och på skolan var det bara treorna som lussade och det var bara för skolas elever och personal.
    Så det får bli lucia på tv imorgon istället och mys med julbak och hämta julgran och klä.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    fluu skrev 2014-12-12 19:08:03 följande:

Skruttungen har julstämning(jag har lärt upp henne väl :P) :

Så söt!

Här har vi varit och hämtat ett par granar idag. Så mysigt ute i skogen med snö på tråden och marken och is på bäckarna och vattenpölarna plus att det började snöa mer.
    Sen har vi bakat pepparkakor här hemma och myst framför tv:n och tittat på lucia och druckit glögg.
    Jättefin luciakonsert var det!
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!