Varför tycker ni det är bättre att ha barnen hemma än på dagis??
Ja som rubriken antyder: Ni som tycker så synd om barnen som MÅSTE gå på dagis. Varför tycker ni så? Varför skulle det vara bättre för barnen att sitta hemma med morsan hela långa dagen varje dag hela veckan. Ok ni går till parken. Ni träffar andra hemma-mammor eller vad ni nu gör. Men jag tror absolut inte era barn får samma stimulans som de kan få på en förskola.
Och nu menar jag inte att man absolut ska sätta sin 1,5-åring 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan. Men jag minns hur kul det var som barn att gå till dagis och leka med alla mina kompisar! Och hur kul var det inte sen när mamma hämtade!
Tror inte det är bra för någon att spendera 24 timmar om dygnet med varandra. Barn som vuxen. (nu menar jag inte spädbarn utan barn från 2-årsåldern)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 23:11
Hej och tack för så många bra och väl formulerade svar! (och inte så mkt pajkastning ;)
Jag skrev TS i all hast när jag läst en annan tråd där TS tyckte det var SYND om barnen som var tvingade att vara på dagis, så jag ville ställa frågan från det andra perspektivet.
Kanske lite onödigt som någon nämnde att skriva "Varför skulle det vara bättre för barnen att sitta hemma med morsan hela långa dagen varje dag hela veckan."
Men jag förstår nu varför ni faktiskt vill (och har möjlighet) att vara hemma tills barnen är 3 år.
Men dagis behöver inte handla om långa dagar och grupper på 30+ barn. Och jag känner trygga tvååringar som går på dagis som är världens mysigaste gladaste och som äälskar att gå till dagis..