• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

SoMa72 skrev 2011-06-13 12:51:10 följande:
    Tjohooooooooooooo, nu har jag fått OK på Pergo! Solig Ska dessutom börja ta dem redan imorgon, hurra!!!!! Hoppas att detta hjälper nu... Drömmer

Kram på er finisar! Hjärta
    Woohooo!! Kram!
    Det är bara att kämpa på!
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-06-13 13:45:16 följande:
    Vilken dag fick du äl nu efter pergon?
    FruW skrev 2011-06-13 12:56:36 följande:
    Härligt SoMa!! Helt ok att du flyttade ner mig, jag har varit slarvig,, ska uppdatera med nytt bim när jag har tillgång till dator..

Jag har ont i magen o är svullen! Kan väl inte va effekterna av pergon redan? Har bara tagit 2 tabletter! Är säkert bara mensen som är dum!
    Har du fått tid för vul efter avslutad pergokur?

Hörrni, vad spännande det här ska bli! Pergobebbar - here we come!
    På dag 15 kom min...snyggt och prydligt...=) hade utslag på ältesterna på dag 14..=)

Nope jag har inte heller fått göra nått vul... men det kanske är vanligare om man normalt sett inte har någon egen ägglossning alls? typ inför insemination och så? Jag vet inte...

Lite spännande.... typiskt att alla pergosymtom = gravsymtom så man hinner ju börja hoppas...

Kikade på www.fass.se igår kväll.. ska plocka ut crinongel som jag ska iställetför progesteron om jag plussar igen nu.... 500 kr för 15 doser...(!)  Det räcker ju bara två veckor ju!
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-06-13 14:06:15 följande:
    Åhh, bra att den inte krånglade till sig..... Hoppas det är gravsymptom du känner redan nu!!

Aha, jag ska göra vul eftersom jag ju redan har egen äl och de säger (min gyn alltså) att det är större risk/chans för fler ägg som släpper och blir befruktade om man har egen äl och kör med pergo.

Ja, dyrt, men väl värt pengarna om det resulterar i en bebbe. Fast sen blir det väl snart gratis ändå med tanke på högkostnadsskyddet? Eller?
    Precis blir ju gratis snart....

Oj då... ja jag har ju också egen ägglossning... jisses... tänk om vi "gör en leaeva" allihop! Hahaha!
  • MCT79

Jag har ilningar över äggstockarna och molvärk över livmodern..... kollat bakåt och det har jag haft två månader när jag plussat och en månad när jag inte plussade....

*trumvirvel*

• MCT79
    FruW skrev 2011-06-14 21:44:35 följande:
    Heja MCT, jag håller tummarna!

Ni som käkar pergo, vad känner ni av? Själv är jag ju bara på dag 3 med tabletter, det enda jag har mörkt av är vallningar.. Vaknade i natt o var supervarm! Men har inte känt ngt i tjejmagen ännu, när började ni göra det? Lite orolig för att det betyder att det inte funkar för mig...

Beställde massa äl- o gravtest i söndags från testlagret, låg i brevlådan i dag, här ska testas!! :D

Ni som käkar pergo, när börjar ni testa för äl?
    Jag hade lite molvärk dag 2.. sedan inget mer förrän äl, så jag tror nog att det kommer fungera på dig med!  Började med mina tester när jag tog sista pergotabletten.. för att vara säker!
  • MCT79

Idag sa jag till en kollega (en väldigt nära) på jobbet "om jag inte visste bättre skulle  jag tro att jag var gravid...."

Hon sa "jag tror du är det"...."varför tror du det?"  "för att du tar snedsteg och måste hålla i dig när du går ned för trappen precis som i januari...." 

Tog ett test när jag kom hem...bim-5 eller möjligen bim-6 idag....

Ser ni det jag ser?
  • MCT79

sjukt svagt men å andra sida sjukt tidigt också....

har mått lite småilla, ilar över äggstockarna och idag har jag varit lite "lätthuvad"..  nu vet jag inte hur jag ska göra med crinonegelen...ska jag börja direkt ikväll??

• MCT79
    needtobreathe skrev 2011-06-15 14:10:02 följande:
    Ja men så starkt för o va så tidigt.. ;) Tummen upp! Ja, börja ikväll! Som sagt.. de skadar ju absolut inte o för o få ännu bättre förutsättningar så kör!
    Då gör jag det.... du ligger ni inne igen? Jag börjar 13 i morgon om du vill äta nått vid 12 eller så?
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-06-15 15:52:51 följande:
    Mct;

Mitt streck idag ser typ ut sådär, men de fastnar icke på bild.. grr.. men ja vi får se vart de leder för min del.. antingen kommer mensen eller så gör den icke de ;)
    När har du bim dÅ? har du nån susning?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3