• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Lofot skrev 2011-06-07 16:58:57 följande:
    Hörrni. Jag har varit grymt öm i äggstockarna idag och igår. Typ som kramp/träningsvärk. Men nu har det gått över, är det själva ägglossningen som känns så? Isåfall har den VERKLIGEN blivit skarpare... Har aldrig kännt av den förr...
    Stackars mina äggledare, de vill inge annat än att få bebis... Glad
    Jag har fått mycket tydligare känningar av min äl.. antingen så känns den mer eller så är jag bara mer uppmärksam på den nu... jag vet inte..
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-06-07 18:25:14 följande:
    Hej alla ni Goa

En liten uppdatering från mig. Jag är 10+1 idag och gjorde ul förra fredagen (9+4) allt såg bra ut då fast det var snabbtitt. Han mätte bara ett foster. jag ska till smv i morgon och kolla skiljeväggarna på alla tre i morgon. Så nytt ul då. Det konstigaste är att fast min mage växer och känns tung och jag mår illa så kan jag inte ta till mig att jag är gravid, jag tror fortfarande inte detta kommer gå vägen. Vi ska göra kub den 22 juni och jag är då 12+2 om allt går bra. Jag vågar inte berätta nu, inte efter kub heller för tänk om det händer något i v 14 ? Usch har ju haft 3 MA så jag är nog totalt bränd. Jag är rädd att bry mig för mycket och sedan bli skit ledsen. Vad tycker ni? Ni har ju alla varit i samma sits. Ska jag våga berätta för familj o vänner fast de inte ens vet om att vi försöker?? Hoppas det inte gör något att jag gnäller lite här men ni förstår min sits ju.

Hoppas så att ni alla får plus och som sagt jag har ett paket pergotime jag gärna ger bort Kram
    Jag känner igen det där... vågade inte hoppas alls min senaste grav heller... när jag väl fick veta att det var ett MA var det nån inom mig som nästan triumferade (vad var det jag sa!) innan allt rasade och jag blev våldsamt ledsen...

Jag hoppas du kommer kunna slappna av och njuta snart. >Den här gången är det din tur! <3
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-06-07 18:32:01 följande:
    Tack MCT men det är så svårt att ta till sig,

Du gumman jag hade oxå tydliga känningar denna gång av äl och du hade pergo va hihi hoppas du inte har något emot 2-3 st ;)
    *host*  Max 2 tack!

Jag hade superont på vänster sida när jag skulle sova i måndags kväll.. men det var ju då jag fick matutslag på stickorna så det verkar konstigt om det släppte då också? Hoppas hoppas vi inte missade... hade sex fredag-söndag och igår tisdag..
  • MCT79
    FruW skrev 2011-06-09 13:40:31 följande:
    Åh vad svårt att veta hur man ska göra!! Vågar man verkligen självmixtra med levaxinet? Då har ju ingen koll på det?? Tror på vad ni säger, absolut, bara feg!! Men dr sa att vid graviditet ska det ligga under 2, men att man inte visste vad som krävdes, förutom under 4, för att bli gravid...

Hur funkar det att äta både levaxinet o pergo?
    Levaxinet är ett "kroppshormon" så att äta det samtidigt som Pergotime är ingen fara alls. Jag tycker inte heller du ska mixtra själv...faktiskt. Man bör följa TSH med prover till man justerat in rätt dos av levaxin. Jag tycker du ska leta reda på nån bra artikel som säger att TSH bör vara ännu lägre och ta med den till din läkare och säga att du vill ha levaxin ändå.
    Skönt att simmarna var normala! Vi har inte kollat upp det alls, men det är förmodligen som det ska. =)
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-06-09 07:59:52 följande:
    Allt gick bra igår alla tre lekte i magen :) 10+2 kändes underbart

Hon sa att mf risken är ganska liten när man sett hjärtat slå i v 10+ och att den har rätt storlek så jag vet inte om jag ska försöka slappna av. :) om jag kan ..

Lycka till Mimmi uppdatera oss :) håller mina tummarna gumman.
    Grattis! Oh vad skönt att alla tre verkar må bra!
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-06-09 11:31:44 följande:
    Bim 13:e, men tyckte jag hade en pyttespotting igår kväll, inget idag, men nu är jag ju fast övertygad om att mensen kommer bara för det... Skrikandes Om den gör det, så är det jag som ringer gyn o kräver pergo!!

Drick lite vin du, så här tidigt är det ingen som helst fara...

Kram på dig! {#emotions_dlg.flower}
    Nidis......? Cool
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-06-09 14:48:53 följande:
    tror jag inte, var typ stor som ett knapphålshuvud o levrat, festligt va?! Cool 

Hur mår Du?
    Ohh det låter som en mupp! Flört

Jag mådde prima till för nån timme sen, nu mår jag bara illa... värmen kanske..=)
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-06-09 19:14:32 följande:
    En mupp?

Håhå, hade du börjat med pergo nu? Ifall det är den du mår illa av? Eller nåt annat roligare kanske
    Jo jag körde pergo från 28/5-1/6... fick utslga på ältesterna i måndag så det är nog lite tidigt att känna av nått alls..haha!
    Men jag mådde lite illa av Pergon första dagarna så det kan mycket väl vara det som spökar igen.
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-06-09 19:14:32 följande:
    En mupp?

Håhå, hade du börjat med pergo nu? Ifall det är den du mår illa av? Eller nåt annat roligare kanske
    En klassisk mupp!  Men nu var det visst kärringfan ändå... tusen kramar till dig gumman...  :(
  • MCT79

Min pergoillamående blev värre och jag har spytt halva eftermiddagen.... sambon också.. så såvida han inte har smygknaprat pergotime så har vi tagit oss en magsjuka lagom till helgen,,, toppen!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3