Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2010-07-23 17:12:53 följande:
    Jag minns en del, och finns här, shoot!
    sitter och gråter och gråter... hur ska jag klara av det här?
    sambon och dottern är borta och jag fick bara för mig att testa äl test (fråga mig inte varför då jag vet att jag ska ha mens när som) men jag gjorde det iaf... och när jag satt där så tänkte jag... äh va fan kan ju lika gärna testa ett grav med på en gång, har ju ändå så många!
    sen gck jag ifrån en stund och började pilla med annat... och när jag kom tillbaka fick jag mitt livs chock :/
    Hur kan detta vara möjligt...?

Har fått utskrivet fragmin sprutor som jag ska ta vid nästa graviditet..
    och även de är jag LIVRÄDD för..
    och shälvklart har min gyn semsester i 2 veckor till, så jag kan inte gå på undersökningar heller som jag ska vid en grav...

Om detta nu är sant att jag verkligen är gravid, hur ska jag klara av att ta mig igenom alla dessa dagar?

jag vet, detta låter helt jävla sjukt, och tro mig jag är glad. Men totaaaalt skräckslagen.. har aldrig varit så här rädd förut...
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

jag vågar faktiskt inte tacka...
    så tokigt det blev nu...
    trodde jag skulle dansa kyckling dansen och vara suuuper glad...
    istället sitter jag och gråter och darrar...

• Längtan efter liten
    Väntan på en liten skrev 2010-07-23 17:26:04 följande:
    Jag känner igen ditt nick.
    du kanske även känner igen mig som inheaven? jag känner igen dig mycket väl...
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-07-23 17:30:52 följande:
    Lugn nu.. det här är ju jättebra... du är säkert räddare/mer ledsen pga alla hormoner också! Låt det sjunka in lite! Detta är toppen!
    Vad är det för undersökningar du ska gå på såhär direkt i början? jag minns nog inte allt... Men om du fått fragmin utskrivet och det är bestämt att du ska ta det vid nästa graviditet så sätt igång!
    Sprutan i sig är inte farlig. Nålen är väldigt kort, enda jobbiga med den är att den kan uppfattas som inte så vass. Nyp tag i ett "fettväck" i magen och kläm åt hårt, då känns sprutan ingenting och den är jättelätt att få in!
    Kan inte din sambo hjälpa dig?

Måste kolla bara, uppfattade inte att du hade sambo förra gången? Men jag kan ha missat det.. det var ju när jag mådde som sämst också.
    tack, känns lite bättre nu. jag ringde sambon och sa till han att köpa digitalt...litar inte på annat.
    får försöka att lugnaner mig lite. detta är verkligen ett mirakel om det vill sig..
    ska ta sprutan på en gång, och ja sambon har sagt att han ska hjälpa mig med det..

jo jag har sambo. det är samma man jag har som med dottern.. vi har varit ett par i 5 år ung.

nu kom de hem... ska jag testa nu eller imorgon tro?
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-07-23 18:40:00 följande:
    WOOOOOOHOOOOOOOHOOOOOOOO!!!!!!!

Nu JÄVLAR SKA det gå bra vännen!!!!! Jag håller mina tummar och tår STENHÅRT!!!

***Bamsemegakram***
    usch nu säger jag det fast jag inte ska - TACK alla...
    Kommer testa med digitala imorgon... vågar inte ikväll då jag dricker mycket cola ;)
    Kommer ta första spruan ikväll efter vi lagt dottern.
    Den här gången kommer jag inte berätta detta för någon förrens efter vi kommit hem från Grekland. det vill säga 18 september. Kommer jag klara det tro? ha haha neeeej! Men OM jag ska berätta det för någon så är det 2 av de närmsta vännerna... INGEN på jobbet, ingen i familjen, ingen annan alls...

fick faktiskt ett pluss nyss också och då hade jag precis slängt i mig pizza och 2-3 glas cola.. dock var det ju inte väldans starkt, men vad hade jag förväntat mig lixom?

NU JÄVLAR SKA DET GÅ!!!
    Tack där uppe...
    och tack alla här nere ;)Kyss
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-07-23 18:03:37 följande:
    Just.. nu klarnar det.. det är inte du som kämpar med donatorn...det är Väntan... jisses...
    haha ja precis :) det är inte lätt med våra namn... De är ju snarlika kan man säga...
    men om allt går som det ska och jag kommer över 12 veckor, kommer jag byta tillbaka till  mitt vanliga nick igen..
  • Längtan efter liten
    Väntan på en liten skrev 2010-07-23 19:24:22 följande:

Mycket väl? Hur då menar du?

Måste bara fråga, är det nåt fel att skaffa barn med en donator, det känns som vissa här tycker det.

Ja jag och du har varit med i samma tråd/trådar innan :) därför känner jag igen dig mycket väl ;)

Varför skulle det vara fel med en donator? hade jag inte haft stadigt hade jag kunna tänka mig den utvägen för att få ett barn... det finns säkert många som har mycket att invända om att man tar donationer, men vad spelar det egentligen för roll vad andra tycker? det är du och dina beslut som räknas. Det är ditt liv och dina känslor och din kropp.. så stå på dig tycker jag - Kram
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-07-23 19:35:58 följande:
    Längtan efter en liten: Jag vet PRECIS hur du känner det. Har också precis plussat efter 3 missfall på raken, och känner mest panik.

Hur ska man våga glädja sig? Jag kan inte det i alla fall, när det gått så illa tidigare. Samtidigt går det inte att låta bli att tänka på graviditeten, dels för att "symptomen", eller vad man nu ska kalla dem, är såpass kraftiga, och dels förstås för att det här är vad jag mest av allt önskar...  Varannan tanke som poppar upp i huvudet är ju "Jag är gravid!" (och tankarna däremellan är "det kommer gå åt helvete"...)
    när plussade du?
    nej jag vet, det är helt omöjligt att tänka positivt när det har gått som det har gjort tidigare.. men jag försöker tänka på att fragminet ska hjälpa... men jag ska testa med digitalt imorgon, och visar det positivt ska jag försöka glädja mig lite mer åt att faktiskt vara gravid..
    kan säga att jag inte har ett endaste symptom... det srämmer mig sammtidigt som jag vet att man inte behöver ha det då jag inte hade det när jag väntade dotten.
  • Längtan efter liten
    Väntan på en liten skrev 2010-07-23 19:50:51 följande:
    Känner bara hån asg smileys eller den andra varianten du med donator...jag tar bara illa vid mig nu och alla frågor i anddra trådar får man alltid så konstiga frågor varför, är det inte skumt att ligga med någon annan och gud vet allt. vad har folk för en massa konstiga fördomar om en egentligen? Att man inte har hjärnceller kvar eller bara för att man inte skaffar barn som alla andra? 
    ta inte åt dig.. jag tror bara de som tar upp det inte själva vet hur en sån situation är och hur de själva skulle reagera. de finns ju inte i deras världar eftersom de ha man/sambosar...
    låt det bara vara... svara inte på deras frågor om du själv inte vill det..
  • Längtan efter liten
    Dag och natt skrev 2010-07-23 19:59:30 följande:
    Väntan: Ja men visst, jag förväxlade era nick!! Det var självklart till dig jag menade. Det kan ju vara så att du och just den här donatorn inte passar ihop hur mycket ni än försöker? Jag känner ett par som har försökt i åtta år tror jag att det är utan att det blivit något barn, och det är inget fel på varken henne eller honom. Kanske ska du försöka med någon annan donator?

Längtan: Oj men GRATTIS! Jag har inte jättekoll men så man kan se graviditet genom att ta ÄL-test innan BIM? Det är ju bra att veta! Det där teststrecket var ju iaf väldigt tydligt! {#emotions_dlg.flower}

Här är iaf mensen alldeles snart helt slut, har nästan alltid bara tre dagar så det är skönt. Dricker lite gott rött vin ikväll, min semester har äntligen nästan börjat! Ska bara jobba halva måndan också men det är inte så farligt!
    Tänkte åka på bilsemester i södra Sverige så jag hoppas det blir lite fint väder även framöver. ;)

de sägs att man kan göra det... men jag gjorde ju ett grav test också i samma veva, och det blev faktiskt pos på båda...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3