Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Odetta skrev 2010-07-23 20:13:46 följande:
    Kom att tänka på en sak.....du vet att cola innehåller typ lika mycket coffein som kaffe? Det är bra att undvika koffein helt, särskillt om man haft flera mf....bara en tanke

(och meningen är absolut inte att skrämma upp dig, bara lite info att kanske inte dricka så mycket / inget alls om du själv inte hade tänkt på det )

*kram*
    oj det tänkte jag inte på. gäller det även zero och light? gråter floder ;)
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-07-24 08:11:46 följande:
    Hahahahahahaaaa....*asg* Rontgensyrran hon med det lyxiga jobbet. Kul att du uppfattar det så :D Men jag kan tillägga jag gillar mitt jobb men ibland är det inte särskilt luxeröst förutom den fria tillgången på ultraljudsapparater ;P *kram på dig*
    skojjar du? får du göra ul när du ill.. dteta är ju en dröööm =) smussla in mig tack..
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-07-24 08:26:17 följande:
    Jag plussade i tisdags, så det är väldigt nytt. Jag har massor av symptom som sagt, vet inte om det är så possetivt dokc, det gör ju det omöjligt att tänka på annat...
    Okej, när blir du beräknad?
    jag har inga symptom alls, faktiskt inte ett enda.. det oroar en lite extra.
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-07-24 09:27:45 följande:
    Jag vet inte om dem är koffeinfria...tror faktiskt inte det. Zero och light är ju mindre callorier....men koffeinet finns nog kvar (om det inte står på att det ÄR koffeinfritt på etiketten, då är det ju lugnt)

Det är koffeinet som inte är bra, så man ska hellst undvika det helt. dem säger att "i en vanlig graviditet..." då kan man dricka  typ 2 koppar kaffe eller annan dryck med koffein i om dagen, men har man haft flera mf så är rådet att helt låta bli ( i alla fall från utredningsläkare och så). Lika som dem råder en att slopa koffeinet om man planerar barn för det ökar chanserna att BLI gravid.

Andra saker med koffein i: Svarta teer, kaffe, cola...

Det är bara att läsa på etiketterna och det mesta har ju koffeinfria alternativ 

Dricker du tee ska du dock undvika gröna teer, det finns ett annat ämne i det som inte är så bra. Det bästa teet att dricka under graviditet är RÖDA teer, rött tee innehåller något ämne som stödjer en hälsosam celldelning (tips från amerikanska Barnmmorskor)

*kram på dig*
    åååh tack så hemskt mycket för den informationen... då ska jag sluta dricka cola nu... ABSTINENS redan nu ;) haha, nej men jag riskerar verkligen INGET denna gången. får unna mig något glas på helgen, men inget mer. det får bli ramlösa för hela slanten ;) Gott det också...
    Det där med te har jag ALDRIG hört, det var intressant. får köpa lite rött te då...

hur mår ni andra? Kram
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-07-24 09:52:18 följande:
    26:e mars enligt kliniken, 27 enligt mig själv. Flört

Jag har under alla mina graviditeter (det här är den 6:e...) haft symptom väldigt tidigt, oftast börjat må lite illa, gå upp och kissa på natten osv redan 1 vecka-10 dagar efter ÄL.. Ofta resonerar ju folk så att mår man illa etc så är allt bra där inne, men det behöver uppenbarligen inte vara så. Förra grav så spydde jag som en tok i v8 och skulle läggas in med dropp, då kollade de med VUL, och insåg att tvillingarna där inne inte levde... Rynkar på näsan Så för egen del, hade jag gärna varit symptomfri, så jag i alla fall kunde försöka låtsas som ingenting...
    med dottern hade jag inte ett endaste symptom, så jag vet att man inte behöver ha det, men med alla mf så har jag haft olika symptom.. men jag slipper de gärna med, bara allt går som det ska.
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-07-24 11:02:23 följande:
    Jag ska också försöka hålla mig från fl faktiskt, vet inte om jag ska testa med äl-stickor men det tror jag?
    men ska försöka att inte surfa så mycket så kanske symtommen minskar...

Men jag funderar starkt på att ringa någon läkare och fråga... om jag nu inte är gravid så vill jag inte må så här innan varje mens.

Så här ser mitt liv ut ut:
    ont vid äl i 6-7 dagar
    Ont tre dagar efter äl fram till mens med mensvärk, ömma bröst m.m.
    Ont-fri från mensens slut till ca 4 dagar innan äl...

Ja har ju fan ont hela tiden, ska det verkligen vara så??? eller är jag missbildad nu efter missfallet eller?

usch, jag är så ledsen MEN, jag lever lite på en gnutta hopp om att mensen inte kommer...
    än så länge är det inte kört..
    för mig hjälpte det faktiskt att skita i FL helt och lägga undan tankarna (så gott det går)
    på bebisverkstaden. Då överbelastade jag inte mig själv psykiskt eller fysiskt och symptomen försvann och jag fick pluss istället :)
  • Längtan efter liten

Ja fl är lite beroende framkallande och man vill ha stöd och råd, men ibland måste man gå tillbaka till verkligheten och bara vara människa. Jag hoppas och håller tummarna. Stoooor varm kram

• Längtan efter liten

Ja i den sitsen är jg också i. Min granne ska ha några veckor efter mig när jag fick ma. Dvs i mitten av sept skulle jag ha. Som tur är jag i grekland på bf dagen, men den dagen hon kommer hem med bebis kommer kännas

• Längtan efter liten

VIll någon lägga in mig på gravid listan, sitter på mobilen. Bf c 30 mars

• Längtan efter liten

tack snälla mtc

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3