Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

got2b skrev 2011-02-20 15:24:50 följande:
    Har inte skrivit så mycket här inne och glömt lägga till mig på listan, men jag har också BIM i veckan. Vet inte riktigt vilken dag bara. Senast fredag i alla fall.
    Har lite mensvärk idag tyvärr.. Och igår kom lite blodblandade flytningar men det har slutat nu.
    Tänkte testa imorgon.

Fler som är rh-negativa här? Undrar ifall man får ett tidigt missfall, behöver man få en spruta då? Eller det är bara om man går längre?
    jag är rh negativ och har inte behövt tagit sprutor vid mina missfall bara vid missed abortet som räknas som en "förlossning"
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Bellas7 skrev 2011-02-21 16:34:37 följande:
    pixan Jo fick super svagt för en vecka sedan men man såg det bara om man lös igenom testet. Nu kom det upp ett rosa streck efter en minut plus om man lyser igenom det nu så e det tjockt och tydligt. Men ska testa om en stund igen bara för vara säker. Sen räknar jag inte ett plus förrens efter v 6 tror jag vågar inte helt enkelt
    jag vågar iaf säga grattis.. nu verkar det vända i tråden - härligt
  • Längtan efter liten

Det kommer gå jätte bra

• Längtan efter liten
    Bellas7 skrev 2011-02-22 14:47:38 följande:
    Så tjejer vad tror ni. Mina test blev tydligt positiva i går och även det i morse var svagt positivt CB. Det jag tog vid middag efter två timmars hållade var negativt. I allafall så ska en kompis komma hit i kväll och äta lite gott och vi hade tänkt dricka vin. Vad hade ni gjort?

Jag har mensvärk men ingen mens än, men sen har jag haft mens värk sedan i torsdags förra veckan
    fick du ett negativt idag?
    jag hade nog hoppat över vinet iaf...
  • Längtan efter liten
    Bellas7 skrev 2011-02-24 13:45:18 följande:
    Jag vill inte vänta på mensen, vill på det igen nu :)
    Natur min kropp är som din. Jag e trött och mår lite illa, har molvärk i livmodern. Hade inte mina tester visat negativt hade jag varit säker på graviditet. Jag hormonbehandlas varje månad annars blir det inga ägg, men hjälper ju inte om det ska bli mf innan v 7 :(

Men skam den som ger sig bara på det igen och kanske äta lite lim denna gång så det fastnar, någon som vet ett bra märke att rekommendera ;)
    vad tråkigt vännen :(
  • Längtan efter liten

kommer in igen och ger er massor med stöttande kramar och peppningar

• Längtan efter liten
    FruW skrev 2011-02-28 19:11:20 följande:
    Tack så mycket längtan!! Det behövs, iaf känner jag det som om en egen bebis är låååångt borta!! Men just nu, för vår del, är det ok om det väntar ytterligare några månader (trodde jag aldrig jag skulle säga!!) så vi kan ha bröllopet som planerat o kanske hinna med en bröllopsresa också! Men sen får sen gärna komma ;)

Träffade en liten bebis i helgen, alldeles ny, bara 5 dagar gammal!! Helt underbar!!

Kram till er alla, jäklar va vi är envisa som bara fortsätter att kämpa vidare, månad efter månad. Snart måste ju belöningen komma, eller hur!!
    Åh ska du gifta dig? vad underbart.
    Det skulle jag också vilja göra, fast jag är inte redo för det än känner jag.
    Din bebis kommer att komma och det skulle inte förvåna mig om du blir gravid nu när du inte vill det :D
  • Längtan efter liten

Tråkigt att läsa Halmstadtjejjen. Hoppas du snart är på banan igen och att du snart slutar blöda...
    Styrke kramar.

• Längtan efter liten
    Natur skrev 2011-03-09 13:27:53 följande:
    Vet ni om ni är rh+ eller rh-?
    jag är RH negativ
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-03-09 14:26:07 följande:
    Jag vet att är man Rh- så får man spruta efter förlossningen och det följas upp på MVC under graviditeten.

Känner en tjej som påstår sig att hon fick MF av att hon var Rh- om det är rätt vet jag inte.
    man ska inte få mf av att vara rh -
    då måste det isåfall ligga något annat också bakom det
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-03-09 14:41:24 följande:
    Tydligen var det så, hon fick nån spruta i samband med sitt mf pga att hon var Rh-
    ja fast sprutan har inget med anledningen med mf att göra. jag fick också ta en spruta när jag fick mitt MA. då tog de spruta på mig efter skrapningen.
  • Längtan efter liten

lycka till nu tjejer...

MissT: provera och pergo brukar ge väldigt goda resultat ;D

• Längtan efter liten

nej men åååh SoMa vad roooligt. grattis :)

• Längtan efter liten

åh grattis till natur också :D

• Längtan efter liten

Soma, än är det inte kört. Ge inte upp

• Längtan efter liten

skickar lite styrka och massor av varma kramar till er alla.

• Längtan efter liten

MCT: även jag skriver här...
    Jag är så otroligt ledsen för er skull..
    INGEN ska någonsin behöva genomgå detta..
    Och ska man det kand et väl endå få stanna på ETT!!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3