Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Happiness skrev 2010-06-02 19:10:13 följande:
    Hoppar in snabbt och tjingelingar på er fantastiska blivande mammor. Kämpar härmed att en blödning inte ska komma. Kryssar benen och kniper med muttis. Go away!!!!!!!

Testade idag och jag har fortfarande ett streck så än lever hoppet!!!!!!!

Som sagt på söndag smäller det. Hoppas embryot växer in i endometriet nu då. Rikigt görar (göteborska) in sig. För ett tidigt MF orkar vi INTE med...

********************LOVE YA ALL*********************************************** ***************
    härlig inställning :D
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    mallanis skrev 2010-06-03 00:28:06 följande:
    Missfall, hur ska man orka resa sig denna gång? =( fy var det känns tungt
    dett är helt jäkla otroligt, varför detta!!!
    fy, skickar alla styrke kramar jag bara kan till er.. Kram
  • Längtan efter liten
    {#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}
    20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)
    29 maj - odd (första försöket efter 4de mf på raken maj-10)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    2 juni Mimmi80 (osäkert!) 1 försöket efter MF i april, även MF augusti-09
    6 juni - Happiness ( MA nov -09, försöker med IVF)
    28 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_flower}JULI{#lang_emotions_flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Mallanis BF 19/1
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-06-03 14:47:43 följande:
    Heeeeeeej sötaste ni!!!!

Nu är vi hemma igen. Utan töser men med....15 starka plus!

Rättegången gick helt åt helsike och inget blev typ ändrat....och samma dag plussar jag fint...snacka om omtumlande dag!

Plussade svagt kvällen innan, men mina svaga plus har ju detta år inte slutat så bra...så när det blev ett fint synligt plus på amerikanskt CB dagen därpå blev vi ju så klart jätte glada i all sorg över skiträttegången. Hittils har jag nu tagit 15 positiva test som bara blir starkare och starkare och nu är teststrecken lika starka som kontrollstrecken och jag börjar väl tro lite på det här nu. Mina hjärtformade piller verkar pepparpeppar funka

Så...vad har hänt här då dem senaste 2 veckorna? Hur mår ni alla?

***stora bamsekramar från en omtummlad odd***

ps: Jag har massor med amerikanska test ...inboxa mig om intresse fortfarande finns
    åååååååååååh grattis, suuuuper roligt...
    vad är det flr hjärtformade pilller du åt :)
    och hur ser amerikanska gravtest ut ?=) så roligt odd...
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-06-06 12:43:07 följande:
    Jag kapituler tjejer...för jag är nämligen GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *skriker* Tog GULD/PLATINA/BRILLIANT testet:

Gravtest100606Ett stort tack till er på denna tråd som har haft tålamod med mig, men som sagt nu är det över till andra tråden som gäller med allt GRAVID snack det hör inte hemma här. Ett stort tack till trådstartaren: BEV+ rontgensyrran och alla andra. Självklart kommer jag att doppa in näsan här. Jag önskar er ALLA ETT FETT PLUSS FORTARE ÄN ÖGAT!!!!!!

Från er HAPPY!!!!!!!
    blir helt tårögd :) grattid tjejen, suuuuper orligt :D
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-06-06 20:16:29 följande:
    blöder bara lite, men ALLA mina mf har börjat med en liten blödning...oavsett när dem skedde. Liten blödning första dagen, lugnt andra och på tredje sätter det igång.

brukar inte ha ont vid mina mf och känner inget nu heller...

har haft molvärk och tyngdkänsla senaste 2 dagarna...men det ska ju vara normalt vid graviditet.

brukar få huvudvärk 1-2 dagar innan mina mf...hade huvudvärk i förrgår men tänkte att jag bara är trött

Har ingen som kan passa lilleman och gynakuten skulle nog bara skratta åt mig om jag dyker upp, blöder ju så lite bara och så är det så tidigt...v4+6 idag...då säger dem bara "åk hem och vänta ut det, finns ändå inget att göra"

Känner mig så fruktansvärt uppgiven just nu...vill inte ha ett mf till...vill inte

Visst...då vet vi att Trombylen ensam inte funkar och då sätter vi in en massa annan skit....men jag vill inte...går det åt skogen nu så blir det här mitt 7de mf....5te bara i år! JAG ORKAR INTE!

Fanfanfan. Jag vill att den här stannar *gråter*
    fy fan... hur i hela fridens namn kan det här få hända en och samma människa, eller någon människa över huvudtaget?!!
    det är så in i hel'ete orättvist!!! blir så ledsen på alla mf som sker.
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-06-07 08:54:28 följande:
    fick sitta i telefonkön i en halvtimme och fick sedan prata med henne...ja, hon som brukar bara så grinig. Men hon sa att hon skulle prata med läkaren och ringa tillbaks under dagen för hon kunde inte se någon ledig tid men skulle kolla om det går att fixa. Så nu följer min mobil med mig vart jag än gå...även in på toan!

Få se...älskade mannen min kom hem och så fort den där vattenmätargubben har gått igen (han byter visst vår vattenmätare) så ska vi kramas och bara vara. Jag loggar in lite senare igen!

*bamsekram*
    men odd, är det som du skrev i en annan tråd att du fick denna blödning efter ett samlag? och att det inte blödit mer sen dess? i såna fall tror jag det kommer gå jätte bra för dig :) men tycker ändå du ska kolla upp det för din egen skull... stor varm kram till er.
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-06-07 12:41:24 följande:
    dej, den här blödningen kom igår....den efter samlaget var i torsdags

Men knackaknackataiträ inget mer blod än så länge....men jag känner mig ändå så in i bängen skeptisk

*kram*
    MCT79 skrev 2010-06-07 12:10:18 följande:
    Hur går det för dig Odd, har hon ringt tillbaka ännu?  *kraam!*
    Ja, hon ringde tillbaks för en stund sedan. Läkaren tycker inte att det är någon ide att jag kommer in nu utan sa att vi ses på vår redan bokade tid nästa vecka på torsdag....det blir lååååång väntan

*kram*
    okej, men det kan ju faktiskt vara så att det är samlaget som orsakat även denna blödning så att säga... så ta ine ut något i förskott än.
    usch att behöva vänta 'nda tills nästa torsdag skulle göra mig knäpp, finns det ingen annan gyn du kan ringa till?
  • Längtan efter liten
    kajsalisa skrev 2010-06-07 21:10:53 följande:
    Tittar in och blåser gravidbaciller på er. Blås, blås!!
    suger åt mig som en torr trasa...
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-06-08 12:00:09 följande:
    Vet ni....utan att säga det högt....jag tänker bara viska, så ni vet...men min älskade man lagar lunch just nu och jag tycker inte att det luktar gått alls. Inget fel på hans matlagning, det är det absolut inte....men jag känner mig nog lite....och här kommer det....illamående Tyst

Så, nu har jag sagt det. Visst borde det vara ett bra tecken? *ja, den hopplösa optimisten är tillbaks*
    avundsjuk..
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3