Happiness skrev 2010-07-30 13:56:23 följande:
MCT+ andra intresserade
www.naturmedel.org/sidor/rosenadd.html
Här står det mycket matnyttigt. Tex.:
"Studier på djur har visat att Rosenrot har förmåga att öka könshormonernas aktivitet. Hos hondjur ledde intag av Rosenrot till en ökad östrogen aktivitet, också en ökad fertilitet. Hos handjur gav Rosenrot upphov till ökad testosteron-aktivitet med en ökad muskeluppbyggnad (Tomsk State University, 1987)."
Jag slår ett slag för Rosenrot. Vet flera på FL som plussat med det. Senast Mamise 46 år i 40-tråden. Tror detta är ett mycket effektivt prep. Finns också en som egen tråd på FL...
Glandin 25 använde jag när jag plussade.Det är kapslar som innehåller boragoolja (gurkfröolja) som är en speciell omega6 olja som gör så att slemhinnan i livmodern blir tjockare så att ägget fastnar lättare. Glandin 25 kan jag alltså varmt rekommendera.
Jag hade testat dom två sakerna i första hand´+ folsyra då självklart
Det jag inte skulle testa var Bisolvon som jag vet många gjort här på FL. Dels för att jag inte tror det fyller någon funktion. Dels för att om det not all förmodan skulle tunna utslidsekretet...ja hur vet man att det inte blir för tunt? Och att man slutar precis i rätta tid? Bidrottninggelé har ju många använt....men jag själv har ingen erfarenhet. det får du googla på
. Sen finns det dom som dricker grapefruktjuice för att också tunna ut sekretet. Det tror ja heller inte på
Sen finns det en receptfri progesteron-salva som sälj på nätet. Här kan ni läsa mer om den:
www.hormoni.se/pms_och_barnloshet.php
De här preparaten är dom jag i första hand kommer att tänka på. Vet ni flera är det bara att hojta till.
Nu har ni lite att läsa
men son sagt frågar ni mig hade jag tagit,folsyra, rosenrot och Glandin 25
Mycket intressant. Har du någon koll på om man aldrig har äggvite flytningar om RR kanske kan ge det för flytningarna har väl med östrogenet att göra va som är före ÄL?
jag har hört en hel del om Agnus Castus men vet för lite om det för att kunna uttala mig om det.
Jag tror inte heller att Bisolvon har någon effekt, tror det är stor risk att förstöra det naturliga sekretet totalt av det så det har jag provat och kommer inte testa det heller om inte gyn säger att jag ska det men det tror jag inte kommer bli aktuellt.