Inlägg från: Väntan på en liten |Visa alla inlägg
  • Väntan på en liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

färnik skrev 2010-07-29 20:13:45 följande:
    Det förekommer ju mensliknande regelbundna blödningar under graviditet... Det förekommer ju även att man inte testar negativt förän flera veckor in i en graviditet...  *hoppas*
    Jo drömma kan man ju....chansen är ju såååå stooor jesus, näää nu ska vi tänka logiskt här, det är större chans att himlen ramlar ner än att jag testar positivt. Jag skulle nämligen dö av chock om det var positivt nu.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten

Bränner av ett test nu men jag vet ju att det kommer vara negativt men eftersom jag är så sjuk i huvudet och för att bevisa för mina hjärnspöken att vad var det jag sa så testar jag så de får se själva att JAG ÄR INTE GRAVID!!!

Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten

Fett minus men det var ju väntat.

• Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-30 09:44:36 följande:
    hm konstigt. men jag kan ju säga att jag hade det likadant förra månaden..
    du tar inga tabletter?
    för mig lev det så när jag blandade glandin och pravidel...
    Nej, inga tabletter denna månad, ska bli intressant att se om jag har någon ÄL nu, åt ju apiforce i april och blev ju gravid, sedan hade jag ju naturlig ÄL efter MA:t i juni och ÄL i juli men då åt jag Apiforce igen och nu tänkte jag testa och se hur det blir utan det.

Tycker det är så jädra drygt, känns som det var en evighet sedan mensen började, men det är bara dag 6 och runt 1,5 vecka kvar till ÄL, suck.
  • Väntan på en liten
    färnik skrev 2010-07-30 10:20:35 följande:
    Ja det var ju praktiskt... Ser de inte hjärtat, så vet jag att jag får en tid en vecka senare, känner till förfarandet... Men även den väntan blir olidlig, särskilt som det visade så illa sist... Rynkar på näsan

När jag var grvaid med dottern, hade jag hyper HELA graviditeten, slutade inte spy förän dottern kommit ut, 15 dagar över tiden. Då ville jag också bli nedsövd, vill jag minnas, men av ngn jättekonstig anledning, ville de inte det. Flört
    Väntan på en liten skrev 2010-07-29 20:31:51 följande:
    Fett minus men det var ju väntat.
    Rynkar på näsan Fan vad trist...

Jag har haft lika symptom, men utan blödning, då var det en stor gulkroppscysta på en äggstock...
    Jag fattar inte var det är, det kommer och går och fortfarande lika ont i svanken.
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-30 12:21:32 följande:
    okej, det bästa är ju att låta kroppen sköta allting själv om man inte får något ordinerat av läkare.
    men ibland vill man bara hjälpa kroppen lite på traven.
    Min gyn ser ingen anledning att ge mig pergo med motiveringen att jag har ju regelbunden mens eftersom jag har så koll på när jag ska få mens osv och det trots att jag haft minst 2 (antagligen fler) cykler utan ÄL.

Hoppas på att ÄL sker som det ska denna cykel samt att jag får till det med insemination då och ett plus och att det går vägen till ett barn.
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-30 13:10:07 följande:
    jag tror att kroppen klarar av allting själv OM man inte har något fel.
    att ge kroppen en massa tabletter som man inte kan styrka så lurar man bara kroppen och det blir inte naturligt om du förstår vad jag menar. är man fullt frisk så ska kroppen klara av att bli gravid inom 6 månader ungefär.
    Fan då är der kört alltså för jag har ju inte lyckats inom dessa 6 månader.
  • Väntan på en liten
    Muffe80 skrev 2010-07-30 13:12:57 följande:
    du har helt rätt angående tabletterna!! Ska sluta ta dem! Nu tog jag två st efter denna mens men det borde ju itne vara ngn fara!

Jag har ju väldigt regelbunden mens och äl som det verkar just nu i alla fall.
    Men jag är sååå himla rädd att jag inte ska bli gravid igen. Att det bara var en lycka som kom till mig nu och att vi inte kommer få barn
    Samma känsla här, vet inte om jag ska ge upp detta med barn, känns inte alls likadant som det gjorde när jag satte igång med detta, känns bara som tiden går och inte ett skit händer.
  • Väntan på en liten
    Muffe80 skrev 2010-07-30 13:55:19 följande:
    Med folsyra som tablett borde ju vara ok, eller hur?
    Folsyra ska du ta innan du försöker bli gravid, det är jättebra.
  • Väntan på en liten
    Happiness skrev 2010-07-30 13:56:23 följande:
    MCT+ andra intresserade

www.naturmedel.org/sidor/rosenadd.html

Här står det mycket matnyttigt. Tex.:

"Studier på djur har visat att Rosenrot har förmåga att öka könshormonernas aktivitet. Hos hondjur ledde intag av Rosenrot till en ökad östrogen aktivitet, också en ökad fertilitet. Hos handjur gav Rosenrot upphov till ökad testosteron-aktivitet med en ökad muskeluppbyggnad (Tomsk State University, 1987)."

Jag slår ett slag för Rosenrot. Vet flera på FL som plussat med det. Senast Mamise 46 år i 40-tråden. Tror detta är ett mycket effektivt prep. Finns också en som egen tråd på FL...

Glandin 25 använde jag när jag plussade.Det är kapslar som innehåller boragoolja (gurkfröolja) som är en speciell omega6 olja som gör så att slemhinnan i livmodern blir tjockare så att ägget fastnar lättare. Glandin 25 kan jag alltså varmt rekommendera.

Jag hade testat dom två sakerna i första hand´+ folsyra då självklart

Det jag inte skulle testa var Bisolvon som jag vet många gjort här på FL. Dels för att jag inte tror det fyller någon funktion. Dels för att om det not all förmodan skulle tunna utslidsekretet...ja hur vet man att det inte blir för tunt? Och att man slutar precis i rätta tid? Bidrottninggelé har ju många använt....men jag själv har ingen erfarenhet. det får du googla på . Sen finns det dom som dricker grapefruktjuice för att också tunna ut sekretet. Det tror ja heller inte på

Sen finns det en receptfri progesteron-salva som sälj på nätet. Här kan ni läsa mer om den:
    www.hormoni.se/pms_och_barnloshet.php

De här preparaten är dom jag i första hand kommer att tänka på. Vet ni flera är det bara att hojta till.

Nu har ni lite att läsa men son sagt frågar ni mig hade jag tagit,folsyra, rosenrot och Glandin 25
    Mycket intressant. Har du någon koll på om man aldrig har äggvite flytningar om RR kanske kan ge det för flytningarna har väl med östrogenet att göra va som är före ÄL?

jag har hört en hel del om Agnus Castus men vet för lite om det för att kunna uttala mig om det.

Jag tror inte heller att Bisolvon har någon effekt, tror det är stor risk att förstöra det naturliga sekretet totalt av det så det har jag provat och kommer inte testa det heller om inte gyn säger att jag ska det men det tror jag inte kommer bli aktuellt.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3