Inlägg från: Väntan på en liten |Visa alla inlägg
  • Väntan på en liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Odetta skrev 2010-07-22 11:21:29 följande:
    Men lilla gumman....KRAMAR OM HÅRT!

Vet du vilket MIRAKEL det är att ens BLI gravid? det har absolut INGET att göra huruvida kroppen vill eller inte *kram*

ALLT måste stämma, miljön så att spermierna klarar av att simma åt rätt håll, att ett ägg lossar (och det är inte altid det gör det även om ÄL test visar pos), att ägget och spermie möts i just rätt sekund....spermier överlever i max 5 dagar medans ägget bara i 12 timmar och där måste spermierna ha hunnit tillräkligt långt för att möta upp ägget och ägget måste ha hunnit tillräkligt långt för att möta upp spermierna. Hormonerna måste stämma också!

Hela den processen är så känslig att det egentligen är ett under att det ens blir några barn öht! Och möts ägg och spermie så måste delningen ske rätt, ägget måste hitta ett bra ställe att fastna....du ser....det har inte att göra med huruvida din kropp vill eller inte.

Så ge inte upp. Ditt guldägg kommer att träffas av hans guldspermie och ni kommer få ert efterlängtade barn...ge inte upp bara, ok?

Men jag kan hålla med, skaffa en hund eller så om det får dig att må bättre i väntan på guldet. Gör allt du kan för att må så bra som du kan i denna väntan....för även om väntan är något man vill ska vara över så ska man inte glömma att väntan faktiskt är en del av ens liv....och livet ska levas!

*bamsekram*
    Här på FL plussar folk på 1-2 försök, jag är för gammal tror det är det, eller jag är snarare säker på det.

Näää jag orkar inte längre hålla på med donatorn, hoppas som fan, spendera dyra pengar på tester, tempa varena jävla dag, hoppas som fan och misslyckas. Jag ska be om några jävla tabletter så jag slipper menshelvetet och så ger jag upp det här för nu säger det stopp, Jag orkar inte, jag gör inte det.

Jag sitter ju och gråter hela tiden och jag vill aldrig mer må såhär dåligt.

jag har rdan skickat mail till donatorn och sagt hur jag känner att jag inte vill fortsätta mer, att jag inte orkar, att jag har längtan men det tär så oerhört detta att jag är färdig för psyk varenda jävla månad test visar negativt och menshelvetet fan dyker upp.

Ursäkta alla fula ord, men jag är så totalt besviken och snackat man matas med i hela sitt liv...mmm visst alla världens män kan ju häla hinkvis sperma i mig året om blir ju fan inte gravid för det.
    Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten

En sak till; hormoner ja hur lyckats kroppen fixa det varenda jädra månad så att man får mens då? ja det är väl inte lika känsliga såklart de onda jädra mensbitschhormonerna. Bort ska dom, jag tänker inte ha mens om jag inte får nåt för det.

Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten
    Odetta skrev 2010-07-22 12:31:56 följande:
    Jusst det ja...det var ju du som hade donatorn *är lite glömsk*

men vet du, då är det ju inte så konstigt. Om man inte bor ihop så kan man ju inte sexa tillräkligt för att absolut ha störst chance...nu vet jag i och för sig inte hur ofta ni träffas, men vill minnas att det inte var så ofta förutom just kring ÄL? Kanske om ni hade sex varje dag veckan innan och dagarna efter ÄL så skulle chancerna öka, men det kanske inte går. Och rent krasst, vem säger att det är din kropp som strular, han kanske inte har världens bästa kvalite på sina simmare heller...

Nu har jag verkligen ingen aning om nått i den svängen du befinner dig i, men är det lätt att byta donator? Kanske dags att prova det?

Ja, jag vet inte. Jag förstår din frustration, det gör jag....och jag håller mina tummar och tår det ljusnar snart för dig.

*bamsekram*
    Donatorn kan inte ses så ofta och jag får inte bo hos han. han lever för att jobba som sagt så tyvärr. Hitta ny har jag försökt med men det går inte heller bara samliga förslag och pervon så...

Nej jag ger upp.
  • Väntan på en liten

Doantorn har barn så det är inte fel på han.

• Väntan på en liten
    LillaMy3 skrev 2010-07-22 12:56:48 följande:
    Jag har lååååååång cykel. Tar pergotime, men får äl först runt dag 26. Kollade tappen, flytningar och med stickor så är tämligen säker på att det var i söndags. Börjar lära mig det vid det här laget känner jag, desvärre

Funderar på att tjuvtesta till helgen. Är ju för tidigt, men har en billiga stickor jag kan slösa.
    Börja tempa, inte för att det gjorde mig gravid då (jo en gång med gick ju åt helvete så klart) men då får du koll på att du har ÄL iaf.
  • Väntan på en liten
    Dag och natt skrev 2010-07-22 22:16:32 följande:
    Men vad är det med kärringen den här månaden? Trist att vi är några nu som fått mensen eller verkar vara på väg att få. Jag har då inte bjudit henne på Gevalia nej! Skrikandes 

Men jag följer också gärna med till lingontuvan mimmi80 och skålar men då vill jag ha min favoritdrink "Gin & Yang" från Grill-restaurangen (Sthlm) medan jag fortfarande kan! Underbara drink! Skål 

Men nu känns det rätt ok ändå, för varje dag som går så är det en dag närmare ÄL igen! Skrattande
    Jag träffade några kompisar igår och ett par av dem hade jag inte sett sen jan-feb. Båda var gravida varav en var höggravid och den andra har några månader kvar. Jag har inga problem att umgås med gravida och prata om deras graviditeter - däremot tyckte jag att det kändes som ett tomhål när de stod och jämförde sina runda magar och det enda jag kunde tänka på var att jag undrade hur jag hade sett ut nu tolfte veckan. Rynkar på näsan

Längtan: Det måste ju onekligen vara svårare om din donator och du inte kan träffas så mycket som det kanske behövs för att det ska ta sig. Jag känner inte till hela din historia men jag hoppas att du får både barn och hund och inte ger upp! Och du är inte ensam, jag önskar ju att ingen av oss behövde den här tråden men nu är vi ju ett väldigt trevligt gäng här som fortsätter stötta varandra så länge det behövs! Kanske du ska ta en drink med oss i lingonskogen så länge? Skål *KRAM*
    Antar att du menade mig, Väntan. Min donator bor ca 45 mil från mig jobbar mycket så han kan bara få till det max 2 ggr per månad men oavsett om vi gör det 2 dagar före ÄL, 1 dag före, på ÄL dagen eller 1 dag efter så vill det sig inte. har inte haft svårt att bli gravid förr så jag fattar inte vad det är som gör att det inte vill sig. han har ju själv barn och är pappa till flera barn där han donerat sperma.

Hund skaffar jag istället för barn.
    Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten
    Muffe80 skrev 2010-07-23 08:08:43 följande:
    Nej men får alla mens eller? Är det meningen att alla ska plussa i augusti kanske?
    Får väl räkna in mig också snart då.

Har skum värk i magen, ibland trycker det neråt som att jag ska föda ut ngt, trycker även ner mot rumpan ibland, helkonstigt. Ibland värker det till mer uppåt magen, och ibland kommer lite mensvärkar...

Detta samtidigt som jag har lite ömma bröst samt lite illamående, imorgon får vi veta för då ska vi ta ett test på morgonen, spännande.

Tror att jag skulle kunna få mens antingen idag, lördag, söndag eller måndag tom.. Har ingen riktig koll efter missfallet osv :) Dryga dagar!!!
    Ingen mens än men tappen är som den är så senast måndag kommer den, är säker på det
    Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten
    LillaMy3 skrev 2010-07-22 13:46:37 följande:
    Har funderat på det. Men har kommit fram till att min tapp verkar vara ganska konsekvent med att vara tydligt öppen under äl och sen när den stängt sig så är också ältestet negativt så har hållt mig till det hittils.

Känner att jag mest egentligen blir stressad av att veta när äl är, men samtidigt vill jag ju veta när den är slut....
    Och det skall ju vara ganska tydligt med tempen.

Skall fundera lite mer på det. Tack för tipset.

Hoppas det ordnar sig för dig också snart! I vart fall så du slipper må så dåligt.... Kanske en hundvalp hjälper lite i vart fall som du skrev.

*kram*
    Tappen är inte det viktigaste det struntar FF helt i utan det är tempen och flytningarna som är det väsentliga som FF går på för att sätta ut krysset då du haft ÄL (3 dagar med höga tempar efter ÄL).
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 17:00:45 följande:
    finns det några kvar här från min tid?
    Jag känner igen ditt nick.
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 17:22:55 följande:
    jag vågar faktiskt inte tacka...
    så tokigt det blev nu...
    trodde jag skulle dansa kyckling dansen och vara suuuper glad...
    istället sitter jag och gråter och darrar...
    GRATTIS, jag är likadan samma dag som jag trodde att jag hade lyckas igen, men det var aldrig nåt
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3