Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Odetta skrev 2010-07-22 11:21:29 följande:
Men lilla gumman....KRAMAR OM HÅRT!Vet du vilket MIRAKEL det är att ens BLI gravid? det har absolut INGET att göra huruvida kroppen vill eller inte *kram*
ALLT måste stämma, miljön så att spermierna klarar av att simma åt rätt håll, att ett ägg lossar (och det är inte altid det gör det även om ÄL test visar pos), att ägget och spermie möts i just rätt sekund....spermier överlever i max 5 dagar medans ägget bara i 12 timmar och där måste spermierna ha hunnit tillräkligt långt för att möta upp ägget och ägget måste ha hunnit tillräkligt långt för att möta upp spermierna. Hormonerna måste stämma också!
Hela den processen är så känslig att det egentligen är ett under att det ens blir några barn öht! Och möts ägg och spermie så måste delningen ske rätt, ägget måste hitta ett bra ställe att fastna....du ser....det har inte att göra med huruvida din kropp vill eller inte.
Så ge inte upp. Ditt guldägg kommer att träffas av hans guldspermie och ni kommer få ert efterlängtade barn...ge inte upp bara, ok?
Men jag kan hålla med, skaffa en hund eller så om det får dig att må bättre i väntan på guldet. Gör allt du kan för att må så bra som du kan i denna väntan....för även om väntan är något man vill ska vara över så ska man inte glömma att väntan faktiskt är en del av ens liv....och livet ska levas!
*bamsekram*
Näää jag orkar inte längre hålla på med donatorn, hoppas som fan, spendera dyra pengar på tester, tempa varena jävla dag, hoppas som fan och misslyckas. Jag ska be om några jävla tabletter så jag slipper menshelvetet och så ger jag upp det här för nu säger det stopp, Jag orkar inte, jag gör inte det.
Jag sitter ju och gråter hela tiden och jag vill aldrig mer må såhär dåligt.
jag har rdan skickat mail till donatorn och sagt hur jag känner att jag inte vill fortsätta mer, att jag inte orkar, att jag har längtan men det tär så oerhört detta att jag är färdig för psyk varenda jävla månad test visar negativt och menshelvetet fan dyker upp.
Ursäkta alla fula ord, men jag är så totalt besviken och snackat man matas med i hela sitt liv...mmm visst alla världens män kan ju häla hinkvis sperma i mig året om blir ju fan inte gravid för det.