Inlägg från: Väntan på en liten |Visa alla inlägg
  • Väntan på en liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Längtan efter liten skrev 2010-07-25 15:06:43 följande:

när jag väntade dottern, drömde jag en konsig dröm...

i verkligheten så väntade jag, min bror och min andre brors fru barn samtidigt.

då drömde jag att de två födde råttbarn blandat med människobarn... dvs barn huvud och kropp men med svans och de såg ut som råttor.. Ena av de fick missfall i drömmen och då hittade jag det i toaletten.. då fick jag panik och sprang upp till min brors föredetta rum och hittade han och tjejen ädr storgråtandes... den andra brodern födde en fullt frisk liten råttbebis...

Hrmf!! skum dröm..

Fan vad skum dröm, jag drömde för många år sedan att jag födde ett barn huvud som en pudel och kropp som bebis, men jag tyckte mitt barn var så fult och jag grät att jag hade fått min mardröm besannad, det var ju skönt att det var en mardröm. Jag var gravid vid det tillfället. Några nätter efter drömde jag att de snittade mig när jag sov och jag missade hela födselb och när jag vaknade var magen borta. Nu slutade den graviditeten med abort, men drömmen var hemsk.
    Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten

Snälla ta sista listan när ni kopierar nu måste jag ta bort mig IGEN

BIM JULI/AUGUSTI 
    25 juli - Sugarrush (1:a försöket efter MF juni-10)
    25 juli- Muffe80 (1:a försöket efter MF juni-10)
    27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10)
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)
    1 augusti- Lillamy3 (andra försköket efter mf maj-10)
    18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug Väntan på en liten (3:e försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10)
    24 juli - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING

Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS 
    Maria204

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 27/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 30/3 2011

Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten
    Muffe80 skrev 2010-07-25 19:02:44 följande:
    Menshelvetet är här nu och jag har världens mest jobbiga och onda mensvärk och allt är helvetes skit!
    Såg nyss att en bekant till mig väntar barn igen, efter ett misfall... kul för dem men jag då??

Nu har vi knappt inte ens försökt och detta är min rikiga mens kan man säga efter alla år med piller... Så tydligen börjar min mensvärk en vecka innan mens,känns ju jävligt skoj att veta.... Då vet jag att det inte är gravsymtom nästa gång utan ett misslyckande igen....

Jaja, får väl se om det blir nån bebis för oss... alla andra får ju tydligen hur lätt som helst
    Du jag känner exakt som du, jävla helvetsmens, jag var skitdeppig och redo för psyket igen i torsdags. När den väl kom idag så var det liksom väntat och ont som fan, men jag var ut och tog en promenad och värken gick över. Imorgom kommer då nigariafallet, blöder alltid som mest på CD 2 Fy vad jag är less jädra blödande och väntan hela jävla tiden. Får 1 år sen var jag övertygad om att jag skulle antingen ha bebis eller vara gravid, mmmm visst.
  • Väntan på en liten
    FruW skrev 2010-07-25 21:26:24 följande:
    Väntan på liten - ursäkta, det var det jag trodde att jag gjorde så klart! Flört

Usch för tanten - kom & gör mig sällskap på lingontuvan, utlovar fri tillgång till Bloody Mary till alla som önskar! Skål Måste både få beklaga och "njuta" mig lite.. har precis kommit hem efter en kortare semestertripp till kusten, 2 nätter i tält. Var lite orolig för att mensen skulle komma precis nu, då jag brukar blöda MYCKET, är inte helt lätt i tält.. Jag har ofta kraftig mensvärk, får ta starka tabletter o behöver ha nära till toaletten.. Camping i tält med gemensam toa, + sol o bad på stranden brukar inte vara så himla kul då.. Men - mensen har faktiskt inte kommit igång ordentligt, skönt att den dröjde!! Nu till klagomålet - tog gravtest i fredags morse innan vi åkte, supernegativt så klart, men att mensen inte kommit igång ordentligt under helgen gjorde så klart att mitt hopp började spira igen! Så, hemkommen var det så klart bara att testa igen, men nej, fortfarande supernegativt.. Men är väl bara att tacka o bocka till tanten att jag slapp ha en massa blödningar o ont när jag var borta, lättare att vara hemma de dagarna!

För er som har mtk ont av mensen, hur har ni gjort? Ngn som har pratat med sin gynekolog om detta? För några månader sedan fick jag åka upp akut till gynakuten på lasarettet, jag hade så otroligt ont i magen, kändes som att en alien skulle gräva sig genom magen, kunde knappt gå ett par meter.. Iaf, undersökningen (jättekul med gynundersökning under "supermens" o så ont i magen att den är stenhård av kramp, o läkaren (som pratade tysk-svenska) ber mig att slaaaapnaaa aaaaaav! Var ju därför jag var där!) visade ingenting, men jag fick iaf recept på diklofynak (osäker på stavningen) som jag tycker hjälper bra, kanske ett tips om ni har kraftig mensvärk!

Skickar också en stor kram, o skål såklart, till er som har fått tanten på besök!! Tycker alltid att första mensdagen är värst, är såå besviken o ledsen över att det inte blev ngt den här gången heller! Sen brukar det bli bättre, så fort de första dagarna har gått så ser jag slutet på mensen o kan se fram till äl o nya försök o chanser igen.. Augusti är ju skördemånad - måste innebära att vi nu får skörda frukterna av vårt slit, eller hur! Då kommer plussen att hagla in!!! Plus
    Fy fasen, jag har som tur var inte så ont vid mens, men nu sedan MA:t så har jag fått det värre, blöder mer och mer ont vid mens vilket jag inte hade innan. Kanske borde ta upp det med min gyn. Diklofenak kan man äta det när man försöker bli med barn? har hört tex att Ipren inte rek men tar jag ändå inte pga astma. Tar aldrig värktabletter vid mens utan härdar ut, en promenad tar bort det mest onda för mig iag, kanske ökar blodgenomströmningen i livmodern eller nåt.

Ja, det känns alltid så fruktansvärt tungt när man inser att man har misslyckats igen men sedan på nåt sätt så hittar man lite kraft att göra ett nytt försök och få hopp igen för att sedan sjunka igen när man inser att det inte gick igen och så har det varit nu i 15 långa månader.
  • Väntan på en liten

Usch arg och ledsen över hur vissa här inne har noll empati och hjärta

• Väntan på en liten
    färnik skrev 2010-07-26 20:43:44 följande:
    Nej nej nej, absolut inte. Diklofenak ger missfall!
    Väntan på en liten skrev 2010-07-26 20:12:52 följande:
    Usch arg och ledsen över hur vissa här inne har noll empati och hjärta
     Men vad har hänt nu!?! Gråter *hänger inte med*

Själv börjar jag oroa mig nu; när jag var på toa förut, kände jag av en smärta som jag tidigare bara känt vid begynnande missfall... helvete!
    Nej men usch varför ger gynläkare sånt för då?

Jag är ledsen men det finns okänsliga människor som gör allt för göra livet surt för en genom att håna en för ens situation och startar trådar och kopierar det man skriver och söker fjant empati på svårt att få barn trots att personen är en sån som blir gravid så lätt och sedan söker medömkan om andra barnlösa tycker hon är elak som önskar barn en viss månad efter att hon och jag kom i kant med varann i en annan tråd där jag skrev att det kanske inte är vidare schysst att skriva att den månaden vill jag ha barn 2014 när en annan skiter fullständigt i när barnet föds bara jag får barn någongång. Då startar hon en tråd och söker stöd och tröst hos de barnlösa och hänger ut mig totalt. Ähhh.

Sedan spyr galla i en annan tråd där hata väntan kampanjen duggar tätt. Lite weird.

Men vad säger du? Har du ont? Blöder? Nej nej nej, hoppas vid gud att det inte är nån fara med din lilla bebis.
  • Väntan på en liten
    MCT79 skrev 2010-07-26 22:21:57 följande:
    Sorry.. såg sen... :)
    Usch kanske ska ge upp detta med barn, jag mår skit idag och bara gråter, känner mig så uppgiven och nu är det verkligen liksom påtagligt att jag har svårt att få barn, det handlar inte bara om otur utan det måste vara nåt fel, men vad?
  • Väntan på en liten
    MCT79 skrev 2010-07-26 22:46:01 följande:
    Icke.. inte ge upp.. du såg väl solskenshistorian jag bjöd på för några sidor sedan?? Plötsligt händer det... Du kanske ska ta en paus? Låta kropp och sinne vila?
    Jag har nog missat den solskenshistorian.

Jag har funderat på paus men jag kan inte, vill inte missa OM det skulle vara just då det skulle ha funkar om jag bara hade försökt.

Fy jag vill bara gå i ide och bli väckt när jag gått 1vecka över BIM och bara vet att testet visar plus och att det kommer leda till ett barn och inte ett nytt MA. Jag hatar väntan, tänk att jag har väntat i 1 år och 3 månader och än är inte väntandet slut och inget slutdatum har man heller. Visste man att den xx xx år xx så kommer du att testa plus och den xx kommer du föda barn ja då skulle man ju slippa hoppas och bli så jädra ledsen, arg besviken och förtvivlad varenda månad.

Dessutom slippa kommentatera i BIM trådar att man har taskigt humör, konstigt att man har det när försök 14 osv går åt helvete.
  • Väntan på en liten
    Friida11 skrev 2010-07-26 22:47:57 följande:
    Jag har en liten fråga, fick mitt missfall den 2/7 och funderar på om det kan ta tid innan äl och mens komemr igång igen efter det?!? Hade sex då jag skulle haft min äl egentligen och hade BIM idag men ingen mens ännu :) Vad har ni för erfarenheter av det?
    Det är ju bara 24 dagar sedan. jag fick vänta 6 veckor innan allt kom igång igen.
  • Väntan på en liten
    Friida11 skrev 2010-07-26 22:56:27 följande:
    usch då.. men en del har ju blivit gravida nästan direkt efter ett mf kanske finns det nån chans iaf
    Jag tillhör då inte dom, detta var andra försöket efter det och det lär inte bli något nästa ÄL heller.Usch jag har sån mensvärk ibland att jag nästan mår illa.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3