FruW skrev 2010-07-25 21:26:24 följande:
Väntan på liten - ursäkta, det var det jag trodde att jag gjorde så klart!
Usch för tanten - kom & gör mig sällskap på lingontuvan, utlovar fri tillgång till Bloody Mary till alla som önskar!
Måste både få beklaga och "njuta" mig lite.. har precis kommit hem efter en kortare semestertripp till kusten, 2 nätter i tält. Var lite orolig för att mensen skulle komma precis nu, då jag brukar blöda MYCKET, är inte helt lätt i tält.. Jag har ofta kraftig mensvärk, får ta starka tabletter o behöver ha nära till toaletten.. Camping i tält med gemensam toa, + sol o bad på stranden brukar inte vara så himla kul då.. Men - mensen har faktiskt inte kommit igång ordentligt, skönt att den dröjde!! Nu till klagomålet - tog gravtest i fredags morse innan vi åkte, supernegativt så klart, men att mensen inte kommit igång ordentligt under helgen gjorde så klart att mitt hopp började spira igen! Så, hemkommen var det så klart bara att testa igen, men nej, fortfarande supernegativt.. Men är väl bara att tacka o bocka till tanten att jag slapp ha en massa blödningar o ont när jag var borta, lättare att vara hemma de dagarna!
För er som har mtk ont av mensen, hur har ni gjort? Ngn som har pratat med sin gynekolog om detta? För några månader sedan fick jag åka upp akut till gynakuten på lasarettet, jag hade så otroligt ont i magen, kändes som att en alien skulle gräva sig genom magen, kunde knappt gå ett par meter.. Iaf, undersökningen (jättekul med gynundersökning under "supermens" o så ont i magen att den är stenhård av kramp, o läkaren (som pratade tysk-svenska) ber mig att slaaaapnaaa aaaaaav! Var ju därför jag var där!) visade ingenting, men jag fick iaf recept på diklofynak (osäker på stavningen) som jag tycker hjälper bra, kanske ett tips om ni har kraftig mensvärk!
Skickar också en stor kram, o skål såklart, till er som har fått tanten på besök!! Tycker alltid att första mensdagen är värst, är såå besviken o ledsen över att det inte blev ngt den här gången heller! Sen brukar det bli bättre, så fort de första dagarna har gått så ser jag slutet på mensen o kan se fram till äl o nya försök o chanser igen.. Augusti är ju skördemånad - måste innebära att vi nu får skörda frukterna av vårt slit, eller hur! Då kommer plussen att hagla in!!!
Fy fasen, jag har som tur var inte så ont vid mens, men nu sedan MA:t så har jag fått det värre, blöder mer och mer ont vid mens vilket jag inte hade innan. Kanske borde ta upp det med min gyn. Diklofenak kan man äta det när man försöker bli med barn? har hört tex att Ipren inte rek men tar jag ändå inte pga astma. Tar aldrig värktabletter vid mens utan härdar ut, en promenad tar bort det mest onda för mig iag, kanske ökar blodgenomströmningen i livmodern eller nåt.
Ja, det känns alltid så fruktansvärt tungt när man inser att man har misslyckats igen men sedan på nåt sätt så hittar man lite kraft att göra ett nytt försök och få hopp igen för att sedan sjunka igen när man inser att det inte gick igen och så har det varit nu i 15 långa månader.