Inlägg från: Väntan på en liten |Visa alla inlägg
  • Väntan på en liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Längtan efter liten skrev 2010-07-29 13:45:20 följande:
    ja hade man över 1 eller 1,5 hade man risk för missfall.. antar att det är just om man är gravid.
    Har du över 4 så är det ju inte bra, men jag är helt övertygad att du har OK värden, men du kan ju fråga din BM om tyreiodeaprover, men känner du symtom på det då?

Sök på hypothyreos på google. man mår oftast skit av det jag gjorde det iaf då hela kroppen går på sparlåga.
    Det finns ju hyperthyreos också men då mår man riktigt skrutt går ner i vikt och man märker att nåt är fel, det är mer svårbehandlat.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-29 13:52:36 följande:
    jaha så man har symptom? trodde det bara var något man kunde ta för att se hur en graviditet fortskrider..
    Ja man har symtom, det är en sjukdom ju.

Tråkväder här idag, i Sthlm, regn. Usch påminner mer om november än juli.
    Tycker jag hör åska men hoppas verkligen inte.

Det finns en tråd om hypothyreos och så på FL om du går in på allmänna rubriker, gå in på hälsa så finner du den då den brukar ligga på första sidan där. Det är en lång tråd men där kan du läsa om du inte hittar det du söker på nätet.

Jag tror iaf inte du behöver oroa dig, men tala med din BM om du ändå vill ta blodprovet.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten

Jag tänker om inte VULgjorde det Happiness, något litet blodkärl eller så för man är ju känsligare down there som gravid vad jag förstått. Förstår oron.

• Väntan på en liten
    Happiness skrev 2010-07-29 14:33:03 följande:
    Jo så kan det iof vara...eftersom det slutat. Man får väl bara sitta här och vänta. Tycker redigt synd om mig själv just nu .

Nä jag ringer snart upp igen. fick sånna biv av Levaxinet så jag bytte det mot ett annat prep och det är inte injusterat än därav TSH höjningen. Får öka tablett intaget idag...men det är ju lurigt man kan ju inte bara dunka på med höjning. Den ska ju komma sakta...men det finns ju inte tid för det nu. Vet inte vad som är värst...höja sakta och därmed öka risken för mf (tar längre tid för TSH.n att gå ner) eller dunka på och kroppen får jobba lite kraftigare med att bryta ner T4...kan det också leda till mf tro? Men varför kan inte folk ringa när dom sagt att dom ska.Demon *morr* Ja jag vet detta är specialfrågor och dom ska jag ställa till sjukvården (inte säkert att dom vet dessvärre)...
    Jag tycker du ska ringa läkaren eller BM eller gynakuten och tjata.

Jag kan inte råda dig att mixtra själv gällande levaxin Lyo eller vad du nu tar, det ska du inte göra.
  • Väntan på en liten
    Odetta skrev 2010-07-29 14:33:55 följande:
    Det används ju massa glid på vul vännen så då blir man oftast lite kladdigare. Sedan käkar du albylen så du är mer lättblödande...så det är säkert ingen fara alls *kramar om*

Lägg dig mer och vila lite och skippa din långa promenad idag så ska du se att det känns lite bättre. Att det gör ont över äggstockarna kan vara ligamenten (muskelfästerna av livmodern) som drar, det är ingen fara det heller....och molvärk är växtvärk. Så, nu har jag slagit hål i alla spöktankar....MINIHAPPY mår bra, så det så *slår näven i bordet*

*bamsekram min vän*
    Du får bli min psykolog också när jag väntar knoddis tror jag. Kommer vara ett nervvark utan dess like om jag nu, inte så troligt, skulle få ett pluss om 100 år. Alltså in my next life.
  • Väntan på en liten
    MCT79 skrev 2010-07-29 14:01:53 följande:
    I just did.... fett negativt.   :(
    Kram, förstår frustrationen för den finns här med.
  • Väntan på en liten
    Odetta skrev 2010-07-29 15:42:51 följande:
    Absolut vännen! Och du ska se att det inte kommer ta 100 år innan plusset kommer igen, det är jag säker på!

*stora kramar till dig med*
    Tack vännen, överdrev lite för att visa hur jädra frustrerad jag är.
  • Väntan på en liten

Nu dubbelavsnitt av Bevvan

• Väntan på en liten
    sofy skrev 2010-07-29 16:35:09 följande:
    hej tjejer! länge sen jag va här nu men vi har lite mini semester ute på landet hos mina föräldrar o agerar husvakt! :) mysigt värre me poolbad o grillning varje dag.

i tisdags va vi inne på KS o tog alla prover som ingår i utredningen, så nu väntar vi bara på den 25 augusti då vi ska till läkaren och få alla svar + progesteron utskrivet. yiha! skönt me lite avkoppling från ÄL o missfall hela tiden och bara njuta av sommaren o allt den har att erbjuda. nästa sommar SKA jag gå me en fin gravidmage, så ere bara!

tänker på er o hoppas allt e bra!
    Hej vännen!
  • Väntan på en liten

Skumma grejerna med mig fortsätter Har så jädra ont långt ner i magen, i livmodern alltså. Brösten gör ont och känns hårda och knöliga och magen ser ut att vara typ i 5-6 månaden eller nåt.

jag mår nästan illa men kan inte kräkas och jag vet att det är omöjligt att jag kan vara gravid då jag testade negativt senast i lördags och haft mens och den borde vara slut i morgon senast, men jag har inte blött nåt idah men har ändå så jädra ont och känner mig helt slut körd. vad händer egentligen. var länge sedan jag mådde såhär underligt, det känns precis som jag skulle kuna vara gravid men det kan ju inte vara möjligt.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3