Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

FruW skrev 2010-08-11 17:57:17 följande:
    Sugarrush - jag har försökt "synka" lite mellan de billiga äl-testerna (testlagret) o CB dig. Har testat 2 månader bara, brukar testa flera dagar i rad med de billiga, o när jag får fullt utslag på de testar jag med ett CB. En av gångerna tyckte jag att det var fullt utslag på de billiga, men fick ingen gubbe på CB, dan därpå var de billiga ytterligare lite starkare, o då kom gubben, så jag tror att CB kanske är lite känsligare.. Men jag testar mest för att få en indikation på att ÄL kommer, vi försöker mysa flera gånger den veckan, så är inte sååå beroende av att veta exakt. Tycker det funkar bra med de billiga, det blir ju svindyrt om man bara ska köra CB!!

Håller med - nu är det verkligen dags för pluss, flera flera stycken, här i tråden! Så kom igen, girls! Flört
    Hoppas ni har rätt tjejer! Det jag nojar mig över är att man kanske inte hade ngn ÄL alls den här månaden eftersom stickorna aldrig blev positiva.. Kände heller inte av ngn ÄL-smärta som jag brukar. MEN CB visade ju glad gubbe.. hmm.. klurigt det här!
  • sugarrush
    FruW skrev 2010-08-11 20:32:16 följande:
    Färnevik - det är ju jättebra!! Har inte sån koll, så då är det bra att det finns billigare alternativ =)

Sugarrush, lita på gubben du, det tror jag du gör rätt i!

9 dagar till BIM - har redan börjat leta symptom.. att man aldrig ska lära sig! Jag önskar jag kunde bara pausa de där känslorna o tankarna, o först se om mensen har tänkt att komma eller inte - DÅ kunde man ju börja fundera.. så som det var innan man startade verkstaden, reflekterade inte så mkt alls över cykeln då, utan såg mest till att ha tamponger o bindor med mig när det närmade sig.. O mensen som betydde - yes allt är som det ska va, är inte gravid!! Oj oj, så det kan ändra sig!!
    Mimmi80: Jag har också kommit på mig själv mer att leta symptom. Jag vill ju inte hålla på och tänka på det, men jag kan inte låta bli. Och det är 13 dagar kvar till BIM! Är man sjuk eller? Jag VET ju att man inte kan känna ngt såhär tidigt.... men ändå går jag och tänker "sticker det inte till lite nu där vid livmodern?"
    Suuuuck!
  • sugarrush

Oj nu räknade jag visst fel. 11 dagar är det kvar till BIM...hehe..

• sugarrush
    MCT79 skrev 2010-08-12 05:25:53 följande:
    Godmorgon! Nu på morgonen fick jag max på älstickan... eller... mitt streck är starkare än kontrollstrecket, det har nog aldrig hänt! WOW!
    Så ikväll när jag kommer hem från jobbet blir det till att mysa!
    Grymt! Håller tummarna för dig!
  • sugarrush

Förresten, jag som inte skulle leta symptom den här månaden, har förstås blivit helt skogstokig
    Igår kväll (ÄL+3) ömmade det så i livmodertrakten att jag knappt kunde böja mig framåt. Idag gör det lite ont i bröstmusklerna, alltså nästan uppe vid armhålan. Och det var just sån värk i bröstmusklerna som sist fick mig att misstänka graviditet (och då var jag ju gravid)....
    Blir galen på min kropp, man kan ju inte känna något såhär tidigt väl?

• sugarrush
    MCT79 skrev 2010-08-12 20:19:33 följande:
    Hej på er!

Hem från jobbet, sexiga sms från sambon innan... myyyys.... dusch, middag och tv.... härligt! Nu inleds väntan då... fast det kommer ju mysas lite framöver också... :)
    Ah, låter härligt!
    Pancakes skrev 2010-08-13 09:39:01 följande:
    Hoppas det var mysigt igår :)

Ja, nu börjar väntan för oss med! Hade som sagt jättestarka streck både onsdag och torsdag morgon och det blev sex både onsdag och torsdag kväll. Idag åker vi ut till landet och bor ihop med massa folk så det lär nog inte bli nåt. Hoppas att de här två dagarna räckte... Usch, kommer bli jättebesviken om det inte tar sig nu när jag provat med ÄL-test för första gången. Men det är ju ingen garanti så ska försöka att inte hoppas ändå.
    Låter jättebra! Allt är ju tillåtet i krig, krälek och graviditetsförsök... även ÄL-stickor!
    Tror ni är på god väg nu, när ni börjat med ÄL-stickor. Det hjälper ju att veta när ÄL är, helt klart! Håller tummarna!
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2010-08-13 11:05:26 följande:
    Tack snälla du! Ja, det känns bra faktiskt. Har ju varit stor motståndare till ÄL-test men har fått vika mig nu. De säger ju att man inte behöver det om man har sex varannan dag året runt men det har vi verkligen inte. Är alldeles för upptagna med annat för att hinna/orka med det. Satsar med på kvalitet än kvantitet :) Så då är väl ÄL-test en bra variant för oss. Dock vet inte sambon om det här med ÄL-test, jag har inte sagt nåt och tror inte jag gör det heller.  Är det fel tycker ni? Jag förför honom hellre på nåt sätt än att hojta "parvla dig hit, nu är det starka streck" haha.
    Ja, om han vill ha barn så tycker jag inte det är något farligt att inte säga det. Värre är om killen INTE vill ha barn och så testar sig tjejen i smyg och låtsas som om det regnar men försöker bli gravid... hade en kompis som gjorde så, så jäkla lågt!
    Med mitt ex sade jag INTE det, han blev så stressad att jag valda att hålla tyst. Men vi försökte aktivt få barn (lyckades dock inte). Med min nuvarande säger jag det, eller , han frågar ofta själv och vill veta. Till och med när vi fikade häromdagen med hans kompis frågade han, eftersom jag stack på toa och testade mig där på kafét. (Fast han frågade i kod-ord så att kompisen inte skulle fatta...) Jag blev dock jättesur på sambon och tyckte att han kunde väntat med att fråga eftersom det var privat, men tydligen hade kompisen ingen aning om vad vi pratade om... 
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2010-08-13 11:20:24 följande:

Kul att din sambo är engagerad ändå, men förstår om du vill hålla det lite privat när andra är med. Fast som sagt, kompisen fattade säkert ingenting.

Jo, visst vill min kille ha barn men han gillar inte det där med att ha sex på beställning och hålla på och planera. Några av våra bästa vänner fick missfall och hon blev sen besatt av timing och tester och förhållandet sprack. Så han ser nog dem som ett avskräckande exempel. När jag blev gravid sist hade vi ingen koll alls utan det blev så naturligt och han vill ha det så igen. Jag håller med till viss del, men nu bara går månaderna och det kan ju vara så att vi hade världens tur sist och att det inte går så lätt igen.

Klart att man kan bli tokig av testande.... Håller man på under väldigt lång tid så kan det kanske bli så.
    Men jag tycker inte det är dumt alls att ligga lite lågt med att informera om alla symptom och allt testande, om det är som i ditt fall, att båda vill ha barn, det är väl bara bra att maximera chanserna! 

I mitt förra förhållande då vi ville ha barn blev det lite jobbigt att hålla det hemligt efter ett tag, det kändes som om vi inte riktigt kunde prata öppet om barnförsöken..  Men jag testade på och kände mig inte ett dugg elak för det, han sade ju att även han verkligen ville ha barn, så varför inte göra det så lätt som möjligt för sig, liksom..
    (Sedan så blev det ju inga barn ändå, trots testandet, men det var tur det för sedan tog det slut och nu är vi bittra ovänner..)
  • sugarrush
    FruW skrev 2010-08-15 21:53:10 följande:

Har redan börjat fundera på tester, men är ju BIM - 5 så alldeles för tidigt för det, o än så länge kan man ju drömma om att det skulle kanske kunna bli ett pluss.. dessutom så gäller det ju att det stannar den här gången.. I morgon ska jag ringa min läkare o be dom sätta upp oss på kö för utredningen.. Känns lite nervöst! Ngn som vet vad som är första steget i en MF-utredning?

Kram till er alla!

Förra gången jag var gravid så plussade jag (iofs svagt) på BIM-5. Så det är inte alls omöjligt.

Idag är jag på BIM-6.
    I lördags fick jag en mini-mini-blödning, när jag torkade mig efter att jag kissat så var det någon droppe blod på pappret, men det hade inte kommit något i trosorna. Gissa om jag började hoppas att jag fått en nidis!

Har förstås testat lite men bara fått minus. Idag fick jag dock ett spökstreck någon halvtimme efter testandet, och jag vet ju att det inte räknas när man kollar så sent... (Förra graviditeten plussade jag som sagt på BIM-5 så jag hoppas att det visar sig tidigt igen om vi har lyckats bli gravida igen.)
    sofy skrev 2010-08-15 15:59:42 följande:
    nu ska jag egentligen inte alls skriva att jag har BIM imorgon, men det har jag. hade ju totalt gravförbud i 2 mån, alltså förra och den här. dock skyddade vi oss inte alltid och de har blivit en del sexande här hemma. har sedan ett par dagar riktigt ömma bröst vilket jag inte haft sen ja va preggo i april sist, har även molvärk/mensvärk i nedre delen av magen, mitt över liksom. inte på vänstersidan som annars. så jag vet inte, kan ju va mensen som e på g o kroppen har vaknat o ger mig dessa symtom igen efter nåra månaders uppehåll från molvärk/tuttvärk, eller så e ja preggo. om jag är så självklart blir vi glada, dock e ju frågan då om jag kan behålla en grav utan progesteron osv. time will tell!
    Låter lovande Sofy, håller tummarna för dig!
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2010-08-16 09:53:30 följande:
    Oj, vad spännande! Ja, man ska ju inte kolla senare än fem minuter efter men det är lite svårt att låta bli. Varför skulle den göra ett streck om det inte var nåt där?

När ska nidblödningen komma? Var det rätt timing för den i såna fall? Låter ju skumt om det skulle vara en föraning av mensen så långt i förväg.
    Ja, det var 6 dagar efter ÄL så det vore ju inte omöjligt tycker jag. Det var färskt blod, typ en droppe bara.. och OJ vad jag hoppas nu! Det enda alternativet vore om jag hade fått något slags rivsår eller så "därinne", men det tror jag inte jag hade.. hur skulle det ha gått till liksom? (Fast jag har aldrig fått ngn nidis innan)
    Jag testar vidare imorrn, råkar ha typ 25 test hemma eftersom jag är testmissbrukare...hihi...

Resonerar likadant med strecket, att det borde inte reagera om det inte finns nånting där, men förra månaden fick jag ju också ett supersvagt streck som var borta dagen därpå (och så var jag ju inte gravid), så jag vågar inte hoppas...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3