Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Muffe80 skrev 2010-07-14 11:09:29 följande:
    Får man vara med här?

Fick missfall i vecka 10, på midsommardagen.

Första barnet, första försöket.

Hade äl igen i helgen som var och har bim kanske den 25 juli ungefär. Första efter missfallet... Jag håller tummarna för vi hade mycket sex
    Muffe80: Välkommen!
    Jag hade också MF på midsommardagen, ÄL i helgen och beräknar nästa BIM till 25 juli.
    Blev också gravid med första barnet på just första försöket...hihi! 
    Vad ballt! 
  • sugarrush
    färnik skrev 2010-07-14 11:55:09 följande:
    Jag sitter här och är bitter (som vanligt, känns det som) Avundsjuk på er med "bara" ett missfall i bagaget, som fortfarande är så där glada, förhoppningsfulla och possetiva.

Själv känner jag ingen glädje alls, visst vill jag ju bli gravid, mer än allt annat i världen, men det är inte längre samma sak, det betyder liksom inte att jag kommer få en bebis, utan bara att jag troligtvis kommer må skit i ett par månader, för att sedan förlora den lilla som skulle blivit ett syskon till dottern.

Igår pratade jag med en av mina bästa vänner, som ska ha barn samtidigt som jag skulle haft, om inte jag fått missfall i januari. Hon hade hämtat hem barnvagnen nu...  Livet är så förbannat orättvist. Jag har inte orkat träffa henne sedan jag fick mitt missfall, känns så tråkigt, men det är för jobbigt att bli för involverad i hennes graviditet. alla gravida är jobbiga och umgås med, men särskilt med henne, vi skulle ju haft med bara några dagars mellanrum... =(
    Men stackars, det låtter verkligen jättejobbigt!

Och vet du, själv är man jätte-avundsjuk på dem som inte haft något missfall alls, som sluppit gå igenom det här, och som vågar vara positiva och glada och räkna med att allt kommer gå bra. Själv kommer man ju bli superrädd när man plussar igen. Jag kommer få mentala sammanbrott både en och två gånger innan man (förhoppningsvis) når vecka 12.

Du kommer också att bli gravid igen, och det kommer gå bra. Du kan ju bevisligen bli gravid. (Sedan har du tyvärr haft en sabla sabla otur).  Men det kommer gå bra. Det kommer sluta lyckligt. Du kommer få din bebis.

Kanske kan du behöva gå och prata med någon utomstående för att bearbeta och orka gå vidare? Kvinnokliniken har terapeuter vet jag.
    Stor stärkande kram, jag tänker på dig!
  • sugarrush
    färnik skrev 2010-07-14 18:26:57 följande:
    Odd: Jag har ett gäng sådana i bekantskapskretsen också, där den ena eller bägge är mindre lämpliga som föräldrar. Eller där de egentligen inte velat ha fler barn, men råkat bli gravida ändå. osv. Och då känns det extra orättvist att vi som verkligen vill, och har möjlighet att ge barnet ett bra liv, inte får behålla våra...

Happiness: Jag har haft 3 MF i v 7, 8 (våren 09)  och 11 (jan-10), samt en MA i v 8 med tvillingar nu den 14 april. Så att bli gravid är egentligen inget bekymmer, det lyckas vi med. men varje månad vi inte lyckas, känns det som ett stort bakslag.

Att våga skaffa ett barn till (vi har en dotter f 06) satt långt inne då jag var ordentligt sjuk under graviditeten med dottern. Från v 5, tills dottern föddes i v 42+2, kräktes jag konstant. låg inne med dropp från och till hela graviditeten. Därtill hade jag hemsk "foglossning" som debuterade v 12, och som i slutändan visade sig vara en inflammatorisk sjukdom i SI-lederna, inte bara foglossning. Denna sjukdom som debuterade med graviditetn, är obotbar och jag får medeciner och är i perioder så dålig att jag tar mig fram med rullstol. Man vet inte vad som kommer hända med sjukdomen vid en ny graviditet. Utöver detta... så fick jag förlossningsdepression som satt i i 15 månader. Så... trots att jag alltid velat ha många barn så satt det långt inne, som sagt.

Så när vi äntligen vågade ta steget, så händer då det här. De bara dör. Och trots det mår jag lika dåligt, kräks som en galning, de få veckor jag får vara gravid. Nu sist skulle jag läggas in med dropp där i v 8 för jag var så uttorkad och svag, men det var då de upptäckte att fostren dött.

Vi håller på med en utredning, i dagsläget så har alla prover och undersökningar visat att allt är mkt bra, och det borde inte finnas några hinder för att fullfölja graviditet. Men ändå går det inte... =(
    Men...oj vad jobbigt! Jag blir jätteberörd när jag läser din historia.
    Jag blir så djupt imponerad av ditt mod och din styrka! Du är fantastisk.
    Och - du kommer få ditt barn. Det kommer att sluta lyckligt.
    Även om det känns pissigt nu som kommer det att vända, förr eller senare.
    Stooooooooora kramar!
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-07-15 11:51:10 följande:
    får jag slänga in en fråga här:

jag hade utslag på äl test i lördags och söndags. Då kan man undra när äl var?

Vi hade sex i onsdags förra veckan, lördag morgon, lördag kväll, söndag morgon, måndag kväll och tisdag morgon... sen orkade vi inte mer...

tror ni att vi prickade in rätt eller skulle vi kunnat haft mer sex tisdag eller onsdag denna vecka eller spelar det ingen roll?
    Jag hade också positivt lördag och söndag. Lördag e.m. på clearblue, söndag f.m. på billiga stickor. Som du alltså Men jag kände faktiskt även en lätt ÄL-smärta på söndag kväll, så jag tror det var då ÄL inträffade, för mig alltså.

Låter som om ni träffade rätt bra. Själv körde vi fredag, lördag förmiddag, lördag kväll, söndag lunch, måndag kväll. Efteråt var vi rätt slitna
  • sugarrush

Idag är en tung dag. Min kollega sms:ade förut från BB och hade fött inatt. Härligt för henne, men det känns ändå tungt. Vill ju glädjas...

När jag var sjukskriven efter missfallet sade jag till kollegorna att jag hade haft magvirus. Så nyss frågade en kollega: "Är det där som du hade i magen borta nu??" Jag frågade vad hon menade. Hon sade "det där du var hemma och var sjuk för."
    Jag ville bara skrika "JA, mitt foster är borta, det som låg i min mage!"

*snyft*

• sugarrush

Hihi.. igår frågade sambon om jag testat mig ännu, alltså gravtest..! Jag upplyste honom att det inte kan visa positivt fyra dagar efter ägglossning, har får hålla sig till tåls till nästa vecka...
    Han är så himla söt när han är bebis-sugen! <3

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-07-15 15:47:27 följande:
    Haha,, min frågar också samma men första frågan kom nog dagen efter
    Han förstår inte riktigt att det inte kan visa direkt och då upplyste jag honom om att jag inte kommer testa utan bara invänta mensen och då skrattade han och sa att det tror han inte på...

Jag är alltid så grymt impade av dem som klarar av att vänta med att testa!
    Om jag känner mig själv rätt blir det första testningen på måndag, då borde det vara BIM-5. Plussade på BIM-5 förra gången.
    Och oj, vad jag imbillar mig symptom nu alltså!  
  • sugarrush

Pancakes: du får slita av mannens kläder så fort han kommer innanför dörren!
    Skämt åsido, det borde gå bra ändå, ägget lever ju ett dygn ungefär, så egentligen har man ju lite mer tid på sig än de där 24 timmarna. Har du ÄL-flytningar är ju det superbra! (Jag har inte det alla månader, den här månaden hade jag det tyvärr inte, men man kan ju vara fertil ändå har jag hört.)
    Ligg i nu, vi vill se dig plussa!!!!!!!!
    Kram

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-07-16 09:37:02 följande:
    Jag tog ett CB dig. test imorse som visade neg och detta gjorde jag bara för att bli glad om det snart visar positivt :)

Om ungefär en vecka vet vi om det tog sig denna månad, det känns som min kropp är lite tung och brösten ömma och som att det ligger ngt där inne och gror men det är nog bara inbillning

Hur som helst så gick det ju så snabbt sist så vi kommer nog bli besvikna om det inte tar sig denna gång tror jag
    Jag tog ett billigt test imorse, en sticka, vet inte varför, jag visste ju att det skulle bli negativt. Men ja, det är ju bra att det är negativt så man kan se att det verkligen är en graviditet när man plussar igen.

Ja, samma här, väntar sig liksom att det ska funka direkt. Kommer bli fett besviken om det blir mens. Men ja, jag tänker lite som pancakes, hade varit superskönt att få barn senast juli, så kan man vara hemma under sommaren.. åh vad härligt det hade varit.
    I-landsproblem, jajemen!
  • sugarrush

MCT: jajemen, så ska det låta!!
    Steka ägg, baka bebis, låter som om man sexar i köket.. Hihi...
    Ja fasen vad svettigt det är att producera barn (iaf försöka) mitt i högsommaren alltså! Verkar helt otroligt att så många barn föds i april varje år alltså..

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3