färnik skrev 2010-07-14 11:55:09 följande:
Jag sitter här och är bitter (som vanligt, känns det som) Avundsjuk på er med "bara" ett missfall i bagaget, som fortfarande är så där glada, förhoppningsfulla och possetiva.
Själv känner jag ingen glädje alls, visst vill jag ju bli gravid, mer än allt annat i världen, men det är inte längre samma sak, det betyder liksom inte att jag kommer få en bebis, utan bara att jag troligtvis kommer må skit i ett par månader, för att sedan förlora den lilla som skulle blivit ett syskon till dottern.
Igår pratade jag med en av mina bästa vänner, som ska ha barn samtidigt som jag skulle haft, om inte jag fått missfall i januari. Hon hade hämtat hem barnvagnen nu... Livet är så förbannat orättvist. Jag har inte orkat träffa henne sedan jag fick mitt missfall, känns så tråkigt, men det är för jobbigt att bli för involverad i hennes graviditet. alla gravida är jobbiga och umgås med, men särskilt med henne, vi skulle ju haft med bara några dagars mellanrum... =(
Men stackars, det låtter verkligen jättejobbigt!
Och vet du, själv är man jätte-avundsjuk på dem som inte haft något missfall alls, som sluppit gå igenom det här, och som vågar vara positiva och glada och räkna med att allt kommer gå bra. Själv kommer man ju bli superrädd när man plussar igen. Jag kommer få mentala sammanbrott både en och två gånger innan man (förhoppningsvis) når vecka 12.
Du kommer också att bli gravid igen, och det kommer gå bra. Du kan ju bevisligen bli gravid. (Sedan har du tyvärr haft en sabla sabla otur). Men det kommer gå bra. Det kommer sluta lyckligt. Du kommer få din bebis.
Kanske kan du behöva gå och prata med någon utomstående för att bearbeta och orka gå vidare? Kvinnokliniken har terapeuter vet jag.
Stor stärkande kram, jag tänker på dig!