Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Vad kul med så många som har BIM i veckan!!! Man kan visst vara gravid utan att känna av brösten, det har jag läst.

Imorse gjorde jag ett test. Tyckte mig faktiskt ana något streckliknande!! (svagt som tusan förstås, är ju bara en vecka efter ÄL hehe) Förmodligen kom det efter lite mer än 10 minuter (hade ingen klocka i närheten) men ojojoj vad jag fick upp hoppet!

Ska ta ett nytt test och lägga upp här imorrn så får ni bedöma det!

Kram på er allihop!

• sugarrush

Ja, något plus blev det då inte! Men efter 9,5 minut kom något som såg ut som en svag skugga, där den andra strecket borde vara. Det är så fjuttigt så det är inte klokt. Och fastnar inte på bild. Syns bara i vissa vinklar, och bara i dagsljus...
    Helt sjukt vad man griper efter halmstrån alltså!
    Testverkstaden går med andra ord vidare imorrn!  

Smålandsjänta: Grattis på födelsedagen! Håller tummarna för ett plus för dig idag!

Havsklippan: Jag är också otroligt trött. Har tagit tupplurar både lördag och söndag och somnade nästan i soffan igår vid åttatiden. Undrar om du testade idag????

• sugarrush

Åh GRATTIS smålandsjäntan! Vilken fantastisk present!

• sugarrush

Jag har gett upp för den här månaden. Minus - totalminus på testet idag.
    Förra gången plussade jag den här dagen.

Jag har inga symptom längre och jag har börjat få bruna flytningar, precis som innan mens.
    Förmodligen var inte min kropp redo att bli gravid ännu, eller så hade vi helt enkelt inte turen på vår sida.
    Känns ....bläääh... tråååkigt!

Hoppas ni andra lyckas bättre.
    Kram på er snyggingar!

• sugarrush

Nej men Muffe, du ska ju plussa jue
    Jo jag vet att det är tidigt, men sist kände jag symptom tidigt. Det kändes annorlunda i kroppen jämför tmed inför mensen. Men äh, lika bra att släppa det, och försöka tänka framåt.
    Har redan börjat peppa mig själv med att det vore mysigt med barn i maj! Maj eller juni hade faktiskt varit perfekt.
    Om du får minus så håller vi absolut ihop, men jag hoppas ändå på att du plussar!

• sugarrush

Men GRATTIS färnevik!!! Och du som inte trodde att det var ngt...!
    Underbart, vad glad jag blir gör din skull!

• sugarrush

Havsklippan: vad söt du är! Kanske är du gravid nu när du har ont.. Hoppas hoppas!!!!!
    Här har det tyvärr kommit mer och mer brunt nu men nästa månad får det bli nya tag.

Muffe: du måste testa snart, jag dör av nyfikenhet!

Det enda som är lite ovanligt här är att jag har mycket mer PMS än vanligt, har grinat dagligen nu sedan i lördags... Idag var det rena rama syndafloden med tårar, iofs hade jag en riktigt pissig dag.. men ÄNDÅ!!
    Mensontet håller också på och molar i bakgrunden...
    Nu kommer ni säga att det där visst kan vara gravsymptom, men det tror jag absolut icke!

Ni är verkligen världens gulligaste som alltid vill muntra upp en ledsen... Ert stöd betyder verkligen mycket!
    Puss på er alla gull-tjejer i tråden!

• sugarrush

Havsklippan: åh vad tråkigt! Nya tag nästa månad! Kanske var inte kroppen redo, utan behövde rensa ur livmodern lite extra genom en mens. Eller så hade du bara lite otur. Men fy vad jobbigt det känns alltså, jag grinade halva kvällen igår för att jag fått mer och mer bruna flytningar.

Muffe: Inte allts omöjligt att du är gravid! Jag håller både tummar och tår för dig!!!!

Färnevik: Jag kommer INTE att ha sex de första 12 veckorna. No way! Det var då mitt missfall började, och även om alla säger att sex inte ger missfall kan jag inte vara säker på det, eftersom det var då jag började blöda. Vi har redan pratat om det och min kille känner likadant. Celibat till vecka 12!
    Förresten, nu en vecka efter ÄL hade vi sex igen, och gissa vad som hände! Joooo det var då jag började få blödningar åter igen. Och de har inte slutat ännu. Drygt som sjutton!

Just nu vill jag bara att mensen ska dra igång ordentligt så att vi kan börja ladda för nästa månad. Jag vill ha mensen INNAN helgen, för då blir det lättare att sexa på ÄL. (Killen är lite nojig över att sexa i sina föräldrars lyhörda hus, och vi ska dit på besök om 2,5 vecka..)

Förresten, en lite rolig sak (som kanske är lite humbug, vem vet...?). En spåtant sade till mig häromdagen att det inte alls skulle dröja förrän jag blev gravid. Hon trodde heller inte att jag skulle få missfall nästa gång jag blev gravid. Dessutom sade hon att jag skulle få 2-3 barn.

• sugarrush

mimmi80: Nej mensen har inte kommit riktigt än. Det kommer brunt då och då, igår var det mörkare/mer blodliknande än idag dock. Men mensen ska å andra sidan inte dyka upp förrän framåt helgen..
    Testade senast imorse, och det blev tok-negativt. Jag har heller inga symptom alls. Så ja, jag har liksom gett upp för denna månaden och hoppas mensen kommer snart så jag kan ladda om för nästa omgång.

Har du några symptom själv? När har du BIM?

• sugarrush

Kul att det är så många som väntar på BIM/Plus!
    Ska bli såååå spännande att se hur det går.

Väntan på en liten: jag vet, känns så otroligt bittert och man börjar tvivla på meningen med allt när man inte får bli gravid, när det är det enda man vill! Men försök hålla hoppet uppe.

Färnevik: Det låter tungt (jag blir så impad av dig) men ändå så himla FANTASTISKTatt bo så, åh vad jag avundas dig! Själv bor jag i stan men längtar ut till landet, speciellt såhär års! Vi letar efter ett sommartorp just nu där man skulle kunna fördriva de ljusa månaderna varje år, hade varit så härligt!

Här har de bruna flytningarna avtagit. Har knappt fått något alls igår eftermiddag eller idag. Skumt!
    Har haft mensvärk sedan i söndags, börjar bli lite trött på det.
    Dock inga symptom alls och testet fortfarande tok-negativt. (Borde vara på BIM-2 idag.)
    Suck..............!

Kram på er alla!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3