Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Jadu Sofy, inte omöjligt. Du verkar ju ha väääldigt mycket hormoner så han kanske har rätt. Ska bli spännande att se om han har rätt!

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-20 10:06:45 följande:

Testade fet-neg imorse och är så deppad så jag snart bryter ihop. Tre dagar kvar till bim men känns som mensen kommer snart...
    ska bort hela helgen och har noll lust till detta

Varför gick det inte lika bra denna gång? Plus att samma minut som jag låg och väntade på grav.testet så messade en kompis ochsa att on var gravid.... gissa om jag blev ledsen

Nej nej nej! Men lilla vännen, jag blir så ledsen för dig att jag vill gråta!
    Fy fan för mens, för negativa test... jag som verkligen hoppades att du skulle få positivt idag!
    Usch. Deppa så mycket du vill och ta nya tag till nästa månad.
    Vet precis hur ledsen man blir när andra lyckas, det gör så ont att man nästan hatar dem... fast det gör man ju EGENTLIGEN inte, det känns mest så just då.
    Stoooor kraaaaam älskade Muffe!
  • sugarrush

MCT, det fick inte jag heller! Jag testade med stickor två gånger om dagen, och det blev bara halvstarkt, teststrecket. Jag blev så sur! Men de dagarna det var halvstarkt dubbeltestade jag med CB också, och så en dag fick jag glad gubbe, trots att stickorna bara visade halvstarkt. Nästa dag var den glada gubben borta, så det visades nog superkort tid (brukar ha stegring två dagar åtminstone)
    Och jag blev ju på smällen!
    Så hoppet är INTE ute!

• sugarrush
    sofy skrev 2010-08-20 11:55:56 följande:
    Haha nej, ingenting e väl omöjligt nu känner jag.. ;) Ja blev mest chockad att de på BIM -2 visade "Gravid 1-2" mitt i natten, när ja varit uppe hela dan o kissat o allt. Men vi får se, blir ju VUL på onsdag för o se om allt sitter som de ska o då får vi ju se om de e en eller två. :)

Hur känner du dig nu då? Flytningarna borta?
    Det har kommit lite brunt idag, mest små små droppar. Inget färskt blod dock. Jag talade med BM om det, hon sade att om det fortfarande blöder om en vecka kan man göra ett VUL men inte ännu.. Men ja, stannar inte pyret kvar så visar det sig nog redan i helgen.
    Känner dock mer symptom än sist. Nu vet jag vad metallsmak är! (Blä!) Och ja är superkänslig för att bli hungrig, då mår jag illa.
    Testen blev liiiite starkare idag, så det känns ju positivt. Men jag är så himla rädd för de här flytningarna alltså... suck!
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-20 14:51:26 följande:
    Visst hoppet är inte ute än men jag har mensvärk och känner mig inte gravid. Allt är pest och pina och jag klarar inte av folk sm blir gravida, kanske inte ens borde vara inne på fl förrän jag plussar...

Okrar fan inte åka  borto ch sova borta två nätter i helgen och vara social... Säkert är det ngn som kommer och säger de ska ha barn i januari eller februari också, då sätter jag mig ner och grinar helt allvarligt....

Stackare...!
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-20 17:03:25 följande:
    Ja vi måste åka, det är sambons vän som fyller år och det är massa folk som ska dit hela helgen så det måste vi nog. Sambon ser fram emot det och jag kan inte säga nej....

Vet inte om jag kommer tänka på annat, troligen är det minst en gravid brud där som jag kommer hata.....

Negativ till världen? Nej då!!!
    Vet precis hur det känns.
    Och det är verkligen sjukt hur okänsliga vissa kan vara. Som bara förväntar sig att alla ska vara glada för dem och att deras mage ska vara i världens centrum.
    Även om jag plussat nu så är jag fortfarande riktigt sur och arg på min syster som betedde sig sjukt okänsligt mot mig förra helgen. Man är så känslig, och vissa verkar inte fatta! Min sambo vill inte ens berätta för min syster nu, för han tycker inte hon förtjänar att få veta. Och det tycker inte jag heller!

Du, jag har också hatat och svurit den sista tiden KONSTANT. Nästan funderat på att ta livet av mig. Jag vet att det är sjukt jobbigt. Men du kommer klara det. Lite till bara, kämpa lite till. Vi är många som är med dig!
  • sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-08-20 21:11:04 följande:
    Helt off topic om det går för sig.Glad Är det nån annan som fått mail idag från Familjeliv om "bekräftelse på registrering" av konto på FL med ert användarnamn, och med uppmaning att man måste logga in på kontot med ett helt annat lösenord för att kontot inte ska stängas ned? Kändes mycket lurt eftersom jag haft mitt konto sen 2008... 
    Nej inte jag iaf...
  • sugarrush
    Nu vågar jag!

BIM AUGUSTI

23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    26- 30 aug - Mallanis (2 försöket efter MF i maj, MA i Nov 09) 

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 23/4 2011
    Havsklippan 26/4 2011
    Sugarrush 30/4 2011
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2010-08-21 15:15:17 följande:
    Det är bra statistik Odd! Hoppas jag får byta plats på listan snart!

Bim-6 idag.. och inte ett enda symtom.... blöh.
    Vet du, när jag INTE har varit gravid har jag haft fler symptom än när jag verkligen varit gravid. Jag har känt alla sken-symptom som finns när jag inte varit gravid, och de har börjat en vecka innan BIM. Jag har alltid blivit såååå besviken!
    Men när jag verkligen lyckats har jag först känt något den dagen jag faktiskt plussat. Alltså, denna månad ytterst lite bröstömhet tre dagar före BIM. Så håll hoppet uppe!
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-22 20:07:58 följande:
    Nu är vi hemma!! Helgen gick bra men jag längtade hem mycket och det kändes som om jag genomled allt och spelade trevlig... såg en tjej på festen som var lika långt gången som jag skulle varit... skitjobbigt att se hennes mage

Nu ska jag bara slappa hela kvällen och hoppas att mensen inte kommer imorgon eller på tisdag men jag har de vanligaflytningarna så den kommer nog garanterat.... Känner inget just nu.

Dock har jag i ca 5 dagar haft tryck/smärta, som ett slag på ena bröstet och det gör ont i ca 2 sekunder bara. Känns som det gör ont i en knöl och bröstet har som en stor knöl i sig men det är typ hela bröstet, så det är väl normalt innan mens kanske... ska vänta till efter mens och se om det försvinner...

Någon annan som haft samma hugg? Jag är ju rädd för cancer...
    Åh vad jobbigt Muffe, jag vet hur jobbigt det är sånt där. Men vad starkt att du orkade! Nu slipper du säkert träffa henne mer! Skönt va?
    Bröständringar kan ju vara symptom på graviditet. Så kände jag av båda min graviditeter. Så småningom utvecklas det liksom en stor knöl under varje bröst, man kan t.o.m. känna kanten på knölarna... jag får små knölar inför mens också och det blir lite ömt, men inte alls lika mycket!

Har inte du BIM imorrn, förresten? Du kanske skulle ta ett litet test? Hoppet är verkligen inte ute!
    *håller tummarna så hårt att de vitnar*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3