Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Bra inställning SoMa!
    Klart man helst vill ha ett plus men även om det inte kommer just nu så kommer det så småningom.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-02-09 14:08:02 följande:
    Samma för mig ju! Jag tog upp ridningen och hade ju tom bokat provridning för att köpa egen häst, fixat stallplats osv..... kände att jag var tvungen att GÖRA något med livet och inte bara vänta på mitt plus.

Nu blev allt lite snopet...
    Kändes faktiskt exakt likadant för mig! Första dagarna var det liksom lite snopet, trots att jag samtidigt var glad för plusset. Jag kände mig väldigt otacksam som inte kunde glädjas till hundra procent de första dagarna, jag som hade väntat och längtat sååå efter plusset. Men nu är jag enbart glad förstås.

Förresten: 7+3 idag! Klarar jag mig till i övermorgon är det nytt gravidrekord!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    SoMa72 skrev 2011-02-09 14:34:21 följande:
    Ja, förr eller senare får det banne mig komma och då ska bebben stanna kvar och komma ut frisk!

Hur ska ni göra med KUB förresten?
    Vi ska göra KUB. Har bokat ultraljudet till 16 mars och blodprovet någon vecka innan.
    Jag kände att OM något är fel med bebisen är det bra att få veta så tidigt som möjligt. Även om vi nog kommer behålla barnet då tror jag det underlättar att få veta så tidigt som möjligt. Då har man längre tid på sig att förbereda sig på ett barn med speciella behov.
    Sedan så vill jag även göra det delvis för att jag vill ha ännu ett ultraljud.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Leaeva: Jag tar barnalbyl, 1/3 om dagen. Två läkare har rekommenderat det till mig så jag tror att det kan vara bra.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    SoMa72 skrev 2011-02-09 16:00:23 följande:
    Ja, vi håller ihop hela vägen till BF förstås!  

Tar inget mer än Folsyra, kanske borde ta barnalbyl då?
    Isåfall får du inte ta mer än 1/3 tablett om dagen SoMa!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    FruW skrev 2011-02-11 20:17:47 följande:
    Tjejer, ni som plussat o hänger i den nya plustråden, kan ni inte lägga en länk till den i ts? Vore så kul att kunna följa er, o hoppas så klar att vi andra snart kan hänga där med..
    Tror bara trådstartaren kan göra det..ändra i TS alltså..
    Men här kommer länken igen:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56691655.html

Vill understryka att ALLA är väldigt välkomna dit, oavsett när man har plussat/kommer att plussa (för det kommer ni alla att göra). 
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Leaeva: Förhoppningsvis har du inte missat ÄL. Kanske kommer det ett plus om några dagar, det verkar ju som om homonerna löper amok i din kropp... hoppas hoppas!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    FruW skrev 2011-02-13 10:16:58 följande:
    Tjejer- kommer ni ihåg att jag för 2 veckor sen skrev här att jag hade världens bästa sambo o att jag var såå lycklig?! Nu kan jag äntligen berätta varför. Vill ni veta???
    Jaaa, berätta!!!!!
    pixerpie skrev 2011-02-13 09:52:42 följande:
    God morgon... har inte varit så aktivt i tråden den sista tiden men... vettesjutton om det inte var ett ytte-pytte tunt extra streck på gravtestet imorse... äl + 10... vågar inte tro det... men mannen såg det också... ( dock kollade jag inte klart inom tiden utan först 3 timmar senare- så det kanske inte  är ett gilitigt test)
    Shit vad spännande! Så har det ofta börjat för mig, ett svagt streck som kommer för sent, och sedan, nästa dag, kommer strecket liite snabbare... och efter några dagar dyker det upp inom test-tiden!
    Hoppas hoppas hoppas!!!!!!!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    got2b skrev 2011-02-13 16:55:37 följande:
    Hej tjejer!
    Vet inte om jag skrivit här innan, men har följt er några veckor. Jag har en fråga.
    Det är så att jag blev skrapad den 28:e december pga ett MA. Allt gick bra och den 26:e januari fick jag mens igen. Jag vet att jag testade positivt i alla fall tills jag fick mens, testade med jämna mellanrum. Efter mensen har jag inte testat med grav-test. I tisdags/onsdags hade jag ÄL enligt äl-tester och vi myste några ggr.
    I eftermiddags testade jag med ett grav-test. Mådde lite illa igår och idag så ville jag bara kolla. Nu visar det ett svagt plus.
    Någon annan som plusat så lång tid efter ett MF/MA/skrapning? Det är ändå 7 veckor sedan.. Vågar ju inte tro att det är en ny graviditet eftersom det bara gått max 4 dagar sedan äl.
    Bild från idag..

Någon som varit med om något liknande?
    Hmm.. svårt att säga. Vad jag förstod testade du aldrig helt negativt emellan? Har du testat negativt på ÄL-tester?

Om du hade ÄL för 5 dagar sedan tror jag tyvärr att det är ganska osannolikt att testa positivt för graviditet... men det är klart, inget är omöjligt..! Du får helt enkelt testa igen om några dagar och se om strecket blir starkare. Hoppas det är en ny bebis på gång!

För att svara på din fråga: Vid mitt andra missfall (som var ett ma) så testade jag positivt två månader efteråt. VId mitt första mf testade jag bara positivt i 10 dagar efteråt.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    pixerpie skrev 2011-02-13 17:34:46 följande:
    Ja, hoppas, hoppas, hoppas!! Hur långt gången är du nu då? Hjälp mig att tänka- vad ska jag tänka på nu då om det är en tidig graviditet?? Kaffe?? Motion?? Sex?? Mm, mm... Några tips?? Och progesteron, tycker du jag ska kämpa för att få det??

MCT!!
    Hur gjorde du med ridningen sedan?? Om jag testar positivt imorgon med, så har jag ju ridlektion på tisdag.... Kankse ska avboka tills efter vul... Fast å andra sidan så ska man ju leva normalt och å det tredje så hoppas jag ju på en frisk graviditet och med treåringen red jag ju in i v 24-26 någonting... Å, så mycket frågor!!!  
    Jag går in i vecka nio (8+0) idag! Känns skönt att ha äntligen ha passerat mf-dagarna, så nu är ju varje dag ett nytt rekord.

Jag har gjort såhär: i tolv veckor skippar jag sex, allt kaffe och ansträngande motion där jag får upp pulsen mycket. (Vet förstås inte om det gör ngn skillnad, men det är iaf lite lugnanade för en själv om man har anlag för att noja och klandra sig själv om det nu skulle gå fel igen.)

Progesteron kör jag på, och jag tycker inte det är så värst jobbigt faktiskt. Försök att få det om du vill, det skadar ju inte bebisen iallafall. Jag har även kört med 1/3 albyl minor sedan ÄL, för att öka blodgenomströmningen i livmodern och minska risken för mikroproppar (sådana kan orsaka mf). Jag fick det rekommenderat av två oberoende läkare så det känns som en "safe" medicin att ta.

Hoppas nu att det blir ett starkare plus snart, det hade ju varit superkul! Kram!
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3