Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Attans Muffe vad obehagligt, förstår att du blev orolig. Men vilken tur i oturen ändå, att du inte bildat antikroppar.
    När tar de reda på detta förresten? På inskrivningen?

Förresten, testade idag (såklart). Fick ännu starkare streck på stickan, och gravid 1-2 v på digital!

• sugarrush

Är det någon som har någon bra idé hur jag ska tala om för sambon att jag är gravid?

Tidigare har jag använt följande metoder:
    1. Köpt en bebisbody i present och slagit in med testet.
    2. Skrivit BEBIS på magen och sagt att "jag har ett utslag, vill du titta på det, och dragit upp tröjan.
    3. Bara sagt det rakt ut.

(Av dessa varianter kan  jag säga att alt. nr 2 var den som gick hem bäst, han flinade i flera timmar efteråt.)
     Kom igen, fram för era bästa förslag, ni som är så smarta och finurliga!

• sugarrush

Ja den där bullen är ju en klassiker... kanske ska ta den varianten denna gång...
    Hmmm....

• sugarrush

Jadå, det heter "bun in the oven" på engelska också!
    Så han borde fatta!

• sugarrush

Ah, nu fattar jag. Nej jag tror inte han har hört talas om den, inte vad jag vet...

• sugarrush

Natur, det kanske kan vara lite ofarliga mellanblödningar helt enkelt....?
    Känner du dig orolig, ring gyn.
    Har dina mensen varit "normala" eller har det varit ovanligt kraftiga. För om det varit ovanligt stora kan det ju tyda på att inte allt kommit ut... Men jag tippar på det förstnämnda, en ofarlig mellanblödning.

Mimmi, jag kör också FL i iphone när jag är på jobbet, funkar helt ok. En sak bara, man kan inte ara anonym i inlägg från mobilen! Så tänk på det om du skriver i känsliga trådar och vill vara anonym, att det kan man inte vara.
    Det finns lite gravid-appar också som du snart kan ladda ner (eftersom du kommer plussa om några veckor). Både på svenska och på engelska. Många av dem är gratis.

Förresten, jag körde bulltricket för sambon.
    Han fattade nog inte alls faktiskt, jag sade först bara att jag bakade till honom och så tittade han in i ugnen.  "Åh en kanelbulle" sade han! "Ja, det är en bulle i ugnen", sade jag. "Vad gott, är den till mig?" frågade han då. "Men hallå, det är BULLE I UGNEN!" sade jag igen. Då fattade han.
    Han blev jätteglad! (Puckad sambo man har va )

• sugarrush

Nej det tror jag inte. Jag tror inte du behöver oroa dig, endel har det varje månad utan att något är fel.
    Jag brukar få lite mensrester, som sista liten minimens, några dagar efter att mensen har tagit slut. Brukar ske ungefär 1 v innan ÄL. Kanske är det ngt sådant.

• sugarrush

Åh mimmi, vi vill ha med dig i januari-stimmet!
    Hoppas verkligen, verkligen att det tar sig nu. Det är verkligen er tur att plussa! Jag förstår att det tär på tålamodet. Och visst är det jobbigt att träffa hög-gravida vänner, det tycker jag också! Du kommer klara det bra tjejen, du är stark och en fin vän. Och du vet, när du blir gravid och får barn kommer hon kunna finnas där och stötta massor, och ge massor av bra tips och råd.

Haha, ja min sambo är stolt över sina simmare, han klarar ju sin del galant. Min del, att behålla barnet, har inte varit lika lyckad ännu.... men det ska det förhoppningsvis bli ändring på...!

Numera har vi mest sexat kring ÄL, varje dag tre-fyra dagar innan fram till och med dagen efter. Sexar helt enkelt på så mycket vi orkar de dagarna. Jag ligger på rygg efteråt i minst 20 minuter, med en kudde under rumpan eller med benen riktade uppåt. Dessutom använder vi pre-seed glidmedel om vi inte känner oss så himla tända, när man måste sexa enligt ett schema känns det ju ofta inte så himla eggande...  Men när man väl är i sänghalmen är det ju alltid mysigt!

Jag testar på, varje dag, kommer hålla på med det ett tag. Hittills har det iaf inte blivit svagare.
    Och jag är gärna kvar här i min älsklingstråd. Ni är bäst!
    Pussar till er alla! Hjärta

• sugarrush

Mimmi, jag köpte det på billiga-tester.se. Det kan jag verkligen rekommendera. Det är faktiskt såpass najs att det fått smeknamnet "magiskt grejs"
    Mitt i förspelet låter det såhär hos oss: "älskling, har du lite magiskt grejs i byrålådan".

Ja du, det kanske är din tur att plussa snarare än du anar...!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3