Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

SoMa72 skrev 2011-03-21 12:00:54 följande:
    Ja, jag är stark! Så stark att jag bl. a grät i ekonomichefens famn, manlig stackaren... Hade inte tänkt bryta ihop på jobbet, men sånt går det inte att råda över.
    Men det kanske var skönt att gråta lite.
    Ibland är det bra att informera några på jobbet så de har lite förståelse för att man är lite "off" ett tag, om det är någon man känner att man kan lita på.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Mimmi!
    Jag höll på i det oändliga med att ljuga och försöka spela normal när man fick sådana frågor.
    Men till slut orkade jag inte få frågor längre.

Då började jag faktiskt svara "jo, det är såhär att vi faktiskt precis har haft ett missfall", om jag kände personen ifråga hyfsat bra, ex. om det var en nära kollega eller någon i bekantskapskretsen. De flesta brukar bli helt chockade, som om det vore något superovanligt. (De flesta fattar inte hur vanligt det är med missfall och att de garanterat har flera i sin omgivning som varit med om det, bara det att folk inte pratar om det. )
    Ett sådant, ärligt svar har faktiskt funkat bra och de som frågat har skämts, såpass att de nog aldrig mer kommer våga fråga mig något sådant.  (Min kollega till exempel, han skämdes i flera veckor. Nu när jag är gravid kommer nog dröja tills jag fött innan han vågar fråga... )

Men alla vill man inte berätta sådant för. Till dem har jag bara sagt "ja, det hade ju varit trevligt med barn, OM jag nu hade kunnat få det". Vill de veta så frågar de vidare. Är ni inte nära vänner så byter de förmodligen samtalsämne bara.

Jag vet hur jävligt det är med frågorna. Men du vet, snart är du gravid igen..... jag bara vet det.
    KRAM!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Bellas7 skrev 2011-03-25 11:56:10 följande:

Ja då tog testgalningen ett test till och konstigt nog blev det ett rosa streck på det, inte super starkt men tydligt.
    Sen en minuter efter testet och jag skulle torka mig kom det lite brunt i trosan men det är från min kräm jag för upp efter behandlingen så någonstans har jag blött lite men det verkar inte komma mer nu,

Jag har ju fått plus så måmga gånger och det verkar vara bra men sen blir det inget mer i v 6-7 så jag är faktist inte glad det känns konstigt
    Det där ser ju klart positivt ut! GRATTIS!
    Håller tummarna för att det ska gå bra nu!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Håller tummarna leaeva för att de ska bli starkare imorgon bitti!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Bellas7 skrev 2011-03-27 15:48:14 följande:
    MCT ska verkligen tänka på dig på tisdag och hoppas hoppas att det kommer gå bra så du inte får för mycket ont. Kran

Havsklippan ohh kramar om.

Idag har jag fått illamående och mitt test har fördubblats är det inte ironiskt att det kommer när man blöder som värst. Orättvist
    Om ditt test har fördubblats så kan det ju ha gått vägen, även om du blöder. Endel har ju blödningar i början, speciellt vid mens-tid. Jag hoppas iallafall att det är så, att du är gravid och så förblir!
    Håller tummarna!
    Kram!

P.S. MCT, jag tänker på dig!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

MCT du finns i mina tankar! Stor kram!

• sugarrush
    MCT79 skrev 2011-03-29 16:05:19 följande:
    Blir galen. Tredje dosen cytotec för en kvart sen. Lite koagler vid kl. 13 annars ingenting.... Trött jag blir!
    Vad jobbigt! Jag tror jag körde två när jag haft mitt ma (men ångrade efteråt att jag inte propsade på mer, då hade det nog blött ut snabbare...) Hoppas verkligen att det kommer igång snart!
    Åh gumman, jag har tänkt på dig hela dagen! Hjärta
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-03-29 18:20:43 följande:
    10 timmar efter första dosen... Allt kvar, anmäld till operation nu för skrapning... :((
    Fan MCT, vad jobbigt. Stackare!
    När ska du in på operation?
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

MCT, jag beklagar att cytotecen inte funkade.
    Men du, jag har själv faktiskt enbart positiva erfarenheter från skrapning.
    Ingen lång blödning efteråt, ingen stark smärta eller så. Och jäkligt skönt att vara sövd och slippa vara med om att det kommer ut.

Tänker på dig och hoppas det går bra nu.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

MCT, bra att du åkte in direkt!
    Jag fick oxå en infektion i livmodern efter mitt ma, upptäcktes genom att jag fått ont. Jag fick två sorters antibiotika jag också och de tog några odlingar (som inte visade ngt). Efter bara några dagar med kuren kände jag mig som vanligt igen, och cykeln tuffade på som vanligt, den påverkades inte alls. Men jag kände precis som du, "ska det aldrig vara nog?!?!?"
    Tänker på dig! Finns här för dig!
    Kram!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3