Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Vad duktig du är mimmi! Heja dig!
Vad duktig du är mimmi! Heja dig!
Natur, har du gjort ngt test ännu?
Vad tråkigt Natur! Hatar mens!
Fan vad det där är jobbigt leaeva! Tror att många varit/är i din situation när ÄL närmar sig.
Men vet du, en solskenshistoria: jag och min sambo hade värsta supergrälet på nyårsafton, och somnade dessutom ovänner och allt kändes total-ruttet mellan oss. Men dagen efter försonades vi och hade vi make-up-sex och vips! Då blev jag gravid! Kanske händer samma sak för dig!
Bra SoMa! Gynekologen och 20 tjejkompisar från internet. Låter förtroendeingivande
Smyg ner lite dextrosol i nattduksbordet också... att användas vid nödfall!
Men vad skrev jag nu??? Benen rumpan? Jag menade att jag hade rumpan på en kudde! Inte benen...
Det där med stress... jag känner mig lite dubbel till det. De finns massor av kvinnor som blir våldtagna i krig runt om i världen. Vår stress är förmodligen en piss i missisippi jämfört med deras. Och ja, de blir gravida, visserligen högst oönskat men ändå, under otrolig stress. Och det talar emot stressteorin.
Det som talar för stressteorin är att just denna graviditet kom till världen när jag var övertygad om att åka tjejvasan och tänkte att "det gör inte så mycket om jag inte blir gravid just nu, för då kan jag ju träna hårt och köra tjejvasan". Jag tänkte att det skulle få bli antingen skidåkning eller en graviditet, och båda alternativen kändes riktigt bra just då. (Klart jag ville bli gravid, men samtidigt så kändes det helt okej om jag hade blivit gravid först i mars. )