Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej på er flickor!

Alicia, nej det är skitsvårt att dela i tredjedelar. Jag brukar först dela i hälften och sedan karva bort 1/3 av den återstående halvan. Så av en tablett så blir det bara 2 minitabletter på ca 1/3, men det spelar ju ingen roll.

Här är mitt test idag, på BIM-3. Poletten börjar nog trilla ner för mig nu, jag är ju gravid!
    (Även stickan blev mycket starkare idag, trots att urinet var jätteutspätt.)

Sötis Sofy, jag blir aldrig trött på den där roliga bilden på bebben! 
    Det verkar ligga en liten blottare därinne

• sugarrush

Alicia,  jag tycker ditt streck var jättestarkt för att vara innan BIM.
    Mitt streck på stickan idag var nääääästan lika starkt som ditt var igår. Alltså tror jag att ditt plus på ett CB-test skulle bli minst såhär starkt, kanske ännu starkare.

• sugarrush

Sofy, tack snälla du!
    Ja, det känns fantastiskt.

Ska lämna den här tråden snart så de som ännu inte plussat slipper höra på oss som testat positivt, vet ju själv hur jobbigt det kan vara ibland....  men jag kommer sakna alla härinne så himla mycket!

• sugarrush

Vad snälla ni är! Är det säkert att det är okej att vi hänger här lite till? Jag lovar att försöka vara försiktig med vad jag skriver så att det inte blir jobbigt för er som ännu väntar på plusset. Om det inte är okej, lova att säga det, jag vill verkligen inte trampa någon på tårna!

SoMa och pixan: jag hoppas fortfarande att ni ska plussa i helgen. Men jag känner igen känslan, den där väntan är olidlig och jättejobbig! Tänker på er.

Ego: Jag fick tag på pucko-läkaren nu. Han hävdade att jag skulle ta EN vaggis om dagen, men jag sade att jag borde ha TVÅ, för det hade jag hört från flera håll. Efter lite tjafs fick jag ett nytt recept med TVÅ om dagen, puh!
    Jag gillar verkligen inte den där läkaren, men ja, nu gick det ju bar iaf.

Om typ tre veckor ska jag inte på kontroll/VUL och fram tills dess kommer det vara nervöst. Längtar så tills sambon kommer hemm imorrn, vill bara berätta! han går fortfarande i tron att jag ska åka tjejvasan och pratar om att vi ska träna i helgen...jag bara mumlade lite när vi pratade om det igår....

• sugarrush

Blev just så jävla ledsen...
    En tjej på jobbet skulle hjälpa mig med min dator. Så testade hon lite kortkommandon och råkade trycka crtl+V, och plötsligt kom bilden på mitt gravtest fram på skärmen. Hon tittade och sade "va, är det sant!".
    Fan vad dumt, jag blev jätteledsen..

• sugarrush

Ja, jag sade att hon fick hålla tyst, och att det är jävligt jobbigt just nu eftersom jag har haft tre missfall  förra året. Då sade hon "det hade jag nästan förstått.."
    Måste nästan säga något mer men jag vet inte vad, jag börjar ju bara gråta nu ju..

• sugarrush

Nu löste det sig nog, jag satt och grinade i 2 timmar framför datorn (hormoner eller ) sedan skrev jag ett långt mail till henne och berättade om missfallen. Hon tog det bra och jag tror hon håller tyst.
    Jag tycker så mycket om denna kollega, hon är min bästa vän på jobbet, och jag hade nog ändå velat att hon skulle veta tidigt, eftersom jag kanske mår lite skumt, och beter mig skumt, framöver.

Fast ja, det blev ju lite tokigt att hon fick veta före självaste pappan till barnet

• sugarrush
    SoMa72 skrev 2011-01-13 22:27:50 följande:
    Nej, det har vi ju inte, inte sen nån gång förra veckan tror jag....Blir ju bara så trött på kroppen om man först ska ha konstant molvärk o svagt illamående i flera dagar och sen "nada". Märklig manick den där kroppen Obestämd Vore ju otroligt fantastiskt om det beror på en grav. Tack för svar!
    ÄL-flytningar typ? Jag har personligen inte haft det som tecken på grav men jag tror jag läst at vissa haft det.
    Testa i helgen igen, du SKA med på januaritåget. Du och flera till (ni vet vilka ni är !!!)
  • sugarrush

Förlåt, jag var kanske otydlig. Jag menade inte att du har ÄL nu, menade att vissa har ungefär som ÄL-flytningar precs i början av graviditeten som symptom. Sorry om jag var otydlig... Jag menar att det finns en chans att du är gravid!

• sugarrush

Ljuvligt skruttis! Hurra! Vad jag blir glad för din skull!!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3