• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Pancakes - håller tummarna stenhårt för dig!! Ska bli spännande att se vad testet visar i morgon!

Tejj, skönt att mensen kom igång iaf, håller tummarna för att din ÄL kommer snart med!! Är ju såå drygt att gå o vänta på den där, när man väntar på BIM kan man ju alltid hoppas att det är ngt på g, men ÄL är ju liksom en förutsättning.. Skickar en stor kram till dig!

• FruW

Välkommen hit Sofy!! Glad

Pancakes - men va fasiken, tycker det var riktigt otrevligt gjort av din mens att luras så där!! Vi får sällskapa in i juli månad - då kommer det att plussas så det smäller om det i tråden Skrattande

• FruW

Stort stort GRATTIS Happiness - vad fantastiskt!!! Skrattande Den här gången kommer det att funka - ni har de högre makterna på er sida!! Så härligt att plussa igen direkt efter mf! Ger hopp här i tråden! Jag håller tummarna hårt hårt för dig!

Bev - skönt att höra, grattis till er fina bebis! Skönt att du vågar njuta mer nu, önskar dig en härlig semester.

Själv är jag inne i en "njuta av att inte va gravid" - period, har hunnit med ett glas rosé o en öl, ostar... När man inte får som man vill får man försöka göra det bästa av situationen! - kan ju försöka inbilla mig iaf Flört Har hopp om att mensen snart är över här - o längtar till ÄL o nya tag igen! Nu jäklar måste det väl ändå funka!!!

• FruW

Sugarrush - hej o välkommen hit! Beklagar att du behövt söka dig till en mf-tråd =( Men det är en toppentråd, du hittar mkt stöd & bra tips här - skönt när allt är jobbigt!! Glad

Jag har fått min äl o min mens som vanligt efter mina mf, men dessa har varit tidiga, i v 6 som mest, har man senare mf kan det nog ta längre tid..

Och det är verkligen många som har plussat i den här tråden, i bland duggar de tätt!! Skrattande Inger stort hopp åt oss andra, o de i vår "systertråd" (se i trådstarten!) som har plussat efter mf brukar va söta & besöka vår tråd för att blåsa gravbaciller på oss - det gillar vi!!

• FruW

Förlåt tjejer - men jag måste få beklaga mig lite.. Har haft några nära vänner som har kämpat tillsammans med mig för att bli gravida.. Under bara några veckors tid har alla dessa fått sina pluss, är givetvis jätteglad för deras skull, jag vet ju vad de har kämpat, men känner mig ensam kvar, o misslyckad eftersom det inte funkar för oss.. Gråter

Närmar mig också en större födelsedag, en "brytpunkt" där jag tidigare alltid tänkt att när jag är sååå gammal, DÅ kommer jag att ha barn! (Naivt, jag vet!) När detta närmat sig har jag tänkt att DÅ kommer jag iaf att va gravid, få fira min födelsedag med fin mage... Ytterligare tid & några mf till har jag tänkt att när jag fyller år DÅ kommer jag att kunna berätta för släkt & vänner att vi väntar barn... Nu blir det inte så, bara några veckor kvar, kan på min höjd kanske hinna plussa om det skulle vilja sig den här månaden... Känns värre än någonsin nu att inte ha blivit gravid (o få behålla det då...) Krasst nog spelar det ju ingen roll om jag blir gravid nu eller om ett par månader, förutom att jag längtar så jag tror jag blir tokig, men den där födelsedagen gör sitt för själen & humöret...

Ber om ursäkt för deppinlägget, lovar att komma tillbaka om ett tag o va gladare..
    Kram på er..

• FruW

Odd & Kajsalisa, tack snälla snälla för bacillerna! Skrattande Fick tårar i ögonen av era fina inlägg!! Jag suger åt mig allt jag kan o hoppas de är riktigt effektiva, o de jag inte suger åt mig kastar jag över till de andra brudarna i tråden!

Kram till er

• FruW

Happiness  - äntligen, härligt att du vågade ta skuttet!! Så glad för din skull!!

Tejj, vet inte vad jag ska säga, fy fasen vad jobbigt!! Skit också att det inte verkar hjälpa för dig! Jag hoppas att du får träffa duktiga läkare som snart kan hjälpa dig, snart SKA vi sitta här med våra tjocka magar o beklaga oss över halsbränna, foglossningar och svullna fötter, så är det bara!!

Pancakes - skulle behöva din hjälp! Läste ditt inlägg om skräckexempel bland dina vänner... Jag är ett sådant tror jag tyvärr! Hade stor diskussion med sambon (läs bråk) häromdagen, där bland annat bebisverkstaden dök upp.. Han har helt rätt, att "skaffa barn" eller rättare sagt, att inte lyckas, överskuggar mitt liv, det är viktigare än allt annat, inget är riktigt kul längre, jag kan inte glädjas åt det jag har, ser bara det jag inte har.. Det går ut över mig själv, över vår relation, över min relation till mina vänner.. har svårt att riktigt umgås med gravida kompisar, eller de som nyss fått barn, känner mig som en usel flickvän, usel kvinna för att jag bara får mf hela tiden, usel vän.. Jag vet inte vad jag ska göra.. Det kan inte forsätta så här, mitt hjärta, min själ o mina relationer kommer inte klara detta till slut.. Jag vet att det är många här i tråden som har problem värre än mina, ber om ursäkt för om jag trampar på några tår eller sårar, är absolut inte min mening, det hoppas jag att ni förstår!! Har ni några tips över hur man får balans i livet mellan barnlängtan o sorg över att det tar sån tid, o allt annat som faktiskt är underbart i livet så är jag jättetacksam!! Jag vet inte vad jag ska göra...

• FruW

Hejsan flickor!!

ODD - stort GRATTIS till dig på Mamma-dagen! Ett fång med dessa kommer här {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} Låter jättejobbigt att inte få vara med o fira 10-åringen, är ju en stor dag ju! Du är stark som orkar, det hoppas jag du vet!!

Happiness - med din hjälp fick jag koll på mina värden, o de verkar vara bra som tur är! Kan inte skylla mina extrakilon på sköldkörteln alltså - får hitta ngt annat att skylla dom på istället Flört Vem - jag själv??! Näääee det tror jag inte..

Vill tacka alla fina underbara tjejer i tråden för era svar på mitt deppinlägg - tårar och leenden blandades när jag läste era svar, TACK!! Ni är fantastiska!! Har bestämt mig för att var mer restriktiv med vad jag delar med mig av min sambo, har aldrig pratat äl-flytningar med honom direkt, men det blir ju inte bättre av att jag hela tiden påpekar att vi inte blir med barn.. Ska försöka se det positiva o fina som finns i mitt liv, det är ju också viktigt, och som Pancakes så klokt sa - det gäller ju att bevara relationen, vara glad över att jag har någon jag VILL få barn med, vårda den så att den finns kvar o så att vi kan bli bra föräldrar TILLSAMMANS o inte var för sig.. Det känns bättre i dag, ni är guld värda som finns här och orkar besvara mina frågor!!

Pergo skriver ni - hur får man det? Vad är det bra för/emot?? Antar att det inte är receptfritt??

I dag gick vi på semester, sååå himla skönt! Gick från jobbet från lunch, slappade i solstolen med ett glas rosé och lyckades gå ner i varv o in i semesterlunken riktigt effektivt Cool Försöker se glädjen i att kunna ta det där glaset vin i solen!!

Stora kramar till er alla, speciell solvarm kram till ODD - du utses här med till månadens super-MAMMA!! Hoppas du snart får prata med födelsedagsbarnet!!! Solig

KRAM Mimmi

PS. Happiness - du verkar va himla go du med!! {#emotions_dlg.flower}

• FruW

Happiness - tack för att du kollar!! Du är såå snäll =) Jag ska absolut kolla i sköldkörteltråden! Ang symptomen - jag har inte torrt hår eller hud, men det övriga kan jag nog känna igen, mer eller mindre iaf.. Jag får utslag på mina äl-stickor, alla månader utom en sedan i höstas.. så då är väl inte pergo ngt för mig.. men har hört talas om ngt typ gulkroppshormon som ska hjälpa till vid en ev befruktning, ngn som vet?

• FruW

Happiness - glömde ju detta Min cykel är regelbunden, 28 dagar +- ngn dag..

Det var nog progesteron jag tänkte på i mitt förra inlägg.. knas! är detta receptbelagt? har läst om krämer med detta i som en del tar, men vad är det bra för?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3