• Tejj

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Grattis till er som plussat....!!! Guuu va kul för er =)

Själv väntar jag på ÄL, dröjer säkert minst en vecka till, sen är det bara att sexa på som två kåta kaniner, för nu är det faaaaaaanimej vår tur att få ett stort plus!!! =)

• Tejj

Undrar om någon med erfarenhet av Provera kan hjälpa mig....

Har ätit en kur provera, fick ÄL bara någon dag efter det... dock tog det sig inte utan fick min mens ca 1v efter sista Proveratabletten.... Nu på lör är det dags att börja knapra dem igen (16 dgr efter senaste mensens första dag sa läkaren) men nu till min fråga...

Min sambo reser mkt i veckorna nu när han har högsäsong på jobbet och vi ses på så sätt inte mkt mer än på helgerna... gör det något om jag börjar äta Provera typ på tors/fre istälet för på lör? för o hoppas på att ÄL är lika snabb denna gång som förra.... så sambon är hemma under min ÄL så vi kan sexa på som två kåta kaniner som varit ifrån varandra länge Tungan ute för att inte vara rädda att vi missar ÄL denna månad.... gör det något tror ni?

• Tejj
    Myra skrev 2010-06-29 17:49:11 följande:
    Har ätit ganska många ggr provera för att jag har oregelbundens mens med blösningar i flera veckor eller lång utebliven mens. Då har jag ätit den för att få stopp på blödningen och även sätta igång den. Provera kan man äta flera omgångar för att få mensen lite regelbunden. Mensen ska komma ca 10 dgr efter sista tablett. Har aldrig hört att man får äl efter kuren direkt.
    Citat från Fass.
    "Progesteron är ett signalämne (hormon) som även kallas gulkroppshormon. Progesteron förbereder livmoderns slemhinna för graviditet. Det gör även så att fostret hålls vid liv, samt förhindrar en ägglossning."

Svårt att svara varför du fick äl. Tog du äl test? var det lika starkt som kontrollstrecken?
    varför äter du provera? Om det är för att du har oregelbunden mens så skulle inte jag börjar äta tidigare eftersom provera ska hjälpa dig att få regelbunden mens. Men bästa är att ringa och fråga läkaren för bästa svar.
    Hoppas du får ett svar som hjälper dig och att du snart får ditt plus.
    Fick MF i mitten av Mars, har inte fått igång min mens sen dess o fick därför Provera utskrivet.... började äta provera (1a kuren) ons 2 Juni.... fick ÄL 4-5 Juni eller där nånstans, har bilder i mitt galleri på ÄL stickorna... sen två veckor senare fick jag mens... har kört med ÄL stickor nu sista 5dgr, men fortfarande inte fått ÄL... därför antog jag att den kanske kommer nu när jag börjar knapra Provera igen, precis som den verkade göra förra ggn........ men jag vet inte, såååå kluven....
  • Tejj
    Myra skrev 2010-06-29 19:01:19 följande:
    Förstår hur det är. Fick själv mf början på maj och inte fått min mens heller. Fick dock 2 äl på raken med 2 veckors mellanrum direkt efter. Tyvärr så var sambon borta så vi kunde inte pricka in det. Den sista äl gav starkt utslag på 5 dagar, misstänker att det kanske inte är ngn riktig äl. Jag fråga min läkare om jag skulle börja med provera nu men han ville att jag skulle vänta Juli ut. Du har ju gått några månader längre än mig sen missfallet.
    Jag är faktiskt tveksam till att man får äl efter provera och att du ska börja ta det några dagar tidigare. Kanske du ruckar på det du har påbörjat att få en regelbunden cykel. Har man ingen regelbunden cykel så har man ofta/troligen ingen äl. Så är det i mitt fall.
    Bättre du ringer läkaren och kollar tycker jag, kan bli jobbiga ruckningar i cykeln om du laborerar och börjar ta fel. Jag kan ju ha fel också mend et är alltid bättre att veta och vara säker på det man gör.
    Ja man ska ju tyvärr vänta dryga två månader efter sitt MF innan man i huvudtaget kan få hjälp nån läkare... för mig tog det 3 månader.... seeeg väntan.... men min läkare sa att jag skulle äta provera i 10 dgr, sen få en blödning o räkna 16 dgr från senaste mensens första dag för att börja knapra provera igen... detta skulle jag göra i några månader OM jag nu inte skulle bli gravid under dessa veckor... hon tyckte jag skulle fortsätta använda ÄL stickor för att hålla lite koll på när min ÄL är osv.... så ÄL får man ju under tiden man äter provera, annars skulle ju inte min läkare säga så, så varför skulle man inte kunna få ÄL nån dag efter man påbörjat en proverakur? Hänger inte riktigt med känner jag....
    Så du har ingen ÄL alls? då du inte har regelbunden cykel.... äter du några piller el. dylikt för att få igång en ÄL då eller?
  • Tejj
    Myra skrev 2010-06-29 20:37:45 följande:
    Som sagt jag är inte hundra med äl och provera heller utan jag tolkade som det när jag läste i fass. Kopierade in texten i ett tidigare inlägg. men det kan ju kanske vara under tiden man äter och att det man komma äl direkt efter som för dig. jag har ju som sagt haft svårt med äl så för mig har det inte blivit äl direkt efter. Jag hoppas verkligen att jag tolkade fel för det vore ju jätte tråkigt om man får  ett hinder till när man kämpar att bli på tjocken.
    inte min mening att göra dig mera förvirrad.

Jag har  haft väldigt strul med mensen sen ajg slutade  med p-piller. Sökt flera läkare för hjälp. Så jag ahr ätit många provera kurer för att få stop på mens som hållit på i 9v och sätta igång långa mens uppehåll. jag fick pergotime för att få äl men första enkelkuren hjälpte inte. Min mamma gick bort här i mars och då kom mensen av sig själv bara så där efter ett väldigt lång tid av mens strul.  för mig är det hallelulja att mensen kom själv och då tog jag en pergokur och fick äl och jag blev gravid..:) tyvärr missfall i v 7.
    Väntar nu på mensen så jag har något att gå efter, känns som man fammlar i luften och har noll koll.
    famlar i luften och har noll koll..... jo tack....

Suck....
  • Tejj

Oj vad har hänt med FL??? Helt nytt utseende.... *förvirrad*

Pancakes.... testa nu vettja, sååå nyfis ju =)

Själv ska jag börja äta provera imorrn igen, tar det en dag tidigare (oavsett vad många här tycker *s*) o hoppas därför på ÄL innan helgen är slut... men kanske för mkt att hoppas på när det gäller mig o min kropp men men... Hela helgen är fullspäckad med olika aktiviteter... så bara o hänga me, få tankarna på annat =)

Nu ska jag ut o fixa i trädgården, kommer in om en stund o kollar om "någon" ;) har testat sig än ;)

• Tejj
    Pancakes skrev 2010-07-01 15:57:07 följande:
    Åh, sitter på jobbet tyvärr och ska direkt på yoga efteråt och sen på middag. Får nog vänta tills imorn bitti, kan ju inte testa ikväll väl när jag klämt i mig några liter vatten på träningen, eller?

Skönt att du har annat att tänka på i helgen Tejj! Hoppas ÄL kommer ändå! Hur var det nu, har du fått en mens nu med hjälp av Provera?
    Kommer gå in o kolla så snart jag bara kan här imorrn, håller tummarna för dig =)

Jag fick en mens efter första kuren provera... dock inte fått nån ÄL sen dess, kanske kommer nu med andra kuren.... vad vet jag, vet knappt hur dessa piller funkar.... kissar ju på ÄL stickor varje morgon, så försöker att ha lite koll ändå.....
  • Tejj
    FruW skrev 2010-07-01 22:14:19 följande:
    Pancakes - håller tummarna stenhårt för dig!! Ska bli spännande att se vad testet visar i morgon!

Tejj, skönt att mensen kom igång iaf, håller tummarna för att din ÄL kommer snart med!! Är ju såå drygt att gå o vänta på den där, när man väntar på BIM kan man ju alltid hoppas att det är ngt på g, men ÄL är ju liksom en förutsättning.. Skickar en stor kram till dig!
    Tack!!! Ja den otroligt tråkiga väntan... väntan på att ens få börja försöka igen.... suck... Men vet inte alls hur provera funkar... man ska ju få mens nån vecka efter den sista tabletten... fine.. that I know... (om man inte blivit gravid innan så att säga) men hjälper provera oxå till att få ÄL???? *hoppas* En djungel det här....

Men nu ska jag hoppa ner i sängen med min sambo, som ääääääääääntligen har kommit hem igen efter 6 nätter borta.... Natti natti på er alla
  • Tejj
    Pancakes skrev 2010-07-02 06:45:51 följande:
    Nähä! Inget blod alls när jag vaknade.så jag plockade fram grav.testet och skulle precis kissa på stickan när det kom en droppe blod. Så typiskt! Slapp slösa testet i alla fall.

Blä, varför var mensen tvungen att vara en dag sen för? Känns så mycket värre att få den idag än vad det hade gjort om jag fått den igår.
    Prutt på dumma mens!!!!!!!!!!!!!!
    Men snart ny chans, var glad för det iaf =)
  • Tejj

Grattis Happiness!!! Guuu va kul... nu bara måste det lilla fröet stanna kvar hos dig =)

Själv har jag påbörjat min andra kur av provera.... konstigt... får, precis som förra gången, utslag på ÄL stickorna bara någon dag efter det första pillret.... men inga ÄL flytningar eller andra ÄL känningar... Om det nu är provera som gör utslaget, så borde det hålla hela tiden jag äter det, right?! Men det gör det inte... strecket blir bara starkt för 2 dgr ca, sen tillbaka till det "normala"/ljusa strecket..... konstigt värre... har annars inte haft nån ÄL sen innan mitt MF i jan.... (använder ju stickor så jag har lite koll) Funderar på om jag ska ringa läkaren o säga det, se vad de säger... jag kanske tillhör den där mindre gruppen som inte har ÄL mer än nån gång/år.... skulle inte förvåna mig... jag som ALLTID har velat ha egna barn.... o sen kan jag inte få det då jag inte ens har någon ÄL =(

Försöker kämpa vidare....

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3