• Tejj

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Odetta skrev 2010-06-16 13:03:20 följande:

gumman då!

Jag tycker att det låter som om du borde ta en dag ledigt eller så...rå om dig själv och bara vila! Vet inte så mycket om pergotome mer än att det används för att hjälpa ÄL på traven. Vad får dig att vara så säker på att proveran inte funkade för dig?

Tänker på dig och skickar positiva vibbar! Det kommer att bli bra för dig med vännen!

*kraaaaaam*

Vet att provera inte hjälpt mig för det var meningen att man ska få en mens 2-3 dgr efter 10 dgr pillerknaprande... vilket jag fortfarande inte har fått, o det har nu gått 8dgr sen, inte 2-3 som läkaren sa.... ska vänta tills efter helgen, o ringa o kräva att de hjälper mig me annat/på annat sätt... mår iaf piss nu......... 3.5tim kvar på jobbet, sen hem t soffan o gråta lite............ =(
  • Tejj
    Längtan efter liten skrev 2010-06-16 18:51:15 följande:
    jag blir också mer och mer övertygad om att det inte blev något denna månad...
    Det är säkert bara pravidelen som gjort mig illamående de här dagarna... eller är det kanske kombinationen av glandin och pravidelen som gjort det? hmm, ja ingen bebis är det nog iaf..
    kände inte heller av min äl förutom flytningar...
    man får väl förbereda sig på nytt äl...
    den som ändå hade ÄL..............

Men det bara MÅSTE vara vår tur snart.... =)
  • Tejj

Tack för all stöttning sista veckan, då jag har gått mellan hopp o förtvivlan... Men nu är det faktiskt så att jag ÄNTLIGEN har fått min MENS!!!!!!!!!!!!!!! =) Hur sjutton kan man vara så glad över att få mensen, när det annars är det sista man vill ha!!!?? Men att inte ha haft mens på 14v, sen MF så är det nu ganska så skönt att den kom!!! =) Nu är det bara att invänta ÄL (ska nog köra med ÄL tester så fort ja slutat blöda då man aldrig vet när den kan få för sig att komma) o sen på´t igen.... mysa xtra me sambon.... o hoppas på det bästa i början av Juli =)

Tack igen för allt stöd, o lycka till nu som har BIm i dagarna...

Kramar i massor

• Tejj
    Längtan efter liten skrev 2010-06-17 14:11:56 följande:
    helst av allt skulle jag vilja beklaga mens helvetet, men eftersom du hat det så jobbigt med den får jag bara gratulera till mensen :D hoppas innerligt att ni får till det när äl kommer.. jag håller tummarna för dig.. jag vet att ni kommer klara det :D
    Jo jag vet, önskar sig väl allt annat i livet än mensen när man befinner sig i bebbevärlden... men liiiiiiiite annorlunda för mig just nu, nu längtar jag bara till ÄL kommer, blir väl om dryga veckan hoppas jag på... så lagom till semestern kanske man får det efterlängtade plusset ändå.... =) Bra inledning på semestern isf =)

Hur går det för dig då? Svagt plus? Hoppas innerligt att det är starkare imorrn....!!! =)
  • Tejj

Hoppet är inte ute än för er som testat nu idag, vänta till efter helgen (precis som det skulle vara hur lätt som helst) o testa då...  Jag håller alla mina tummar o tår för er....

Själv blöder jag som sjutton.... aldrig varit med om så här mkt blod... förutom MF för 14 v, denna mens påminner faktiskt lite om det.... mängdmässigt alltså... (sorry för lite snuskit snack) o sjukt ont i magen har jag oxå =( o jag som ska bort på galej ikväll, o på spa lör-sön.... hoppas det onda försvinner tills dess, så jag kan njuta o koppla av lite............

Nu väntar dammsugningen på mig =)

• Tejj
    Odetta skrev 2010-06-18 11:04:41 följande:
    Idag är det fredag....domedagen känns det som Är så himla fruktanvärt nervös så det finns inte.....tänk om jag är tom! Klockan 15 ska vi vara där...

annars har dem senaste dagarna varit bra faktiskt. Gick på den där begravningen där jag var tvungen att träffa min mans brors fru. Hon som jag verkligen inte tycker om. Men det gick bra, jag blurrade ut henne bara så fanns hon inte där...sa faktiskt inte ens hej till människan! Senare under dagen gav min mans bror min man en påse med presenter till lilleman och mig från dem....försenad födelsedagspresent till lilleman (dem fick ju inte komma på hans födelsedag i februari) och 2 små presenter till mig (jag fyller år nästa vecka). Ja vad säger man...dem kansek har lite dåligt samvete ändå?

Få se hur jag gör med henne nu....är det av dåligt samvete så kanske jag åtminståme säger hej till henne nästa gång man måste umgås.

Gah....4 timmar kvar! *hjälp*
    Det kommer gå bra ska du se! 55min kvar... ska tänka xtra mkt på dig då =)
    Kram!
  • Tejj

Hemma igen efter en helg på spa =) Fattar dock inte att man kan vara heeeeeeeeelt slut efter en sån skön o avkopplande helg!!!??? Skulle kunna somna bums!!!! =/

Hur har det gått för er, ni som skulle testa i helgen? För visst var det några som skulle göra det???

Själv har mensvärken gått över o blöder ytterst lite nu... ska börja med ÄL testerna i veckan så jag har koll om/när ÄL tänker dyka upp... vem vet, lagom till midsommar kanske ;)

Nu väntar grillning =)

Kram kram

• Tejj

Havsklippan - Jag hade grymt ont under mitt MF (v 11+6) Började med bruna flytningar, gjorde ett UL, sen sattes allt igång... det är som vanliga krystvärkar som sätts igång då... kom krystningar varannan minut för mig i ungefär ett dygn... sen avtog det lite o blev till kraftig mensvärk i ca 2 dgr, sen "vanlig" mensvärk i ca 2 dgr sen bara blod i ytterligare några dagar.... sen var det över... själva MF alltså, gjorde ett återbesök med UL 10 dgr efter mitt MF började o de såg då att kroppen hade skött sitt o fått ut allt... själen läkte sent o det tog även ett bra tag för mig att få igång mensen.... efter 14 v hade jag fortfarande inte fått den, så nu har jag ätit provera för o hjälpa kroppen med det, har precis blött färdigt o väntar nu på min första ÄL sen MF i mars.... hoppas din värk går över snart o att du slutar blöda... om inte annat, ring o kräv återbesök. så du får höra o se så att allt är bra.... sen hoppas vi på ny snabb ÄL för dig, så du kan köra på't igen ;)

Kram

• Tejj
    Dag och natt skrev 2010-06-22 12:28:33 följande:
    Tack för alla svar om hur det gick till för er vid era mf och det är självklart att jag förstår dig smålandsjänta att det är jobbigt att prata om! De svar jag har fått har varit tillräckliga för mig och har lugnat mig, mest bara jobbigt att behöva vänta. 

Hur många av er var sjukskrivna under era mf/ma och i så fall hur länge? Jag trodde att det skulle gå rätt snabbt men nu har jag redan varit hemma en vecka och behöver läkarintyg för resten av tiden som jag är hemma, tänkte ju aldrig på det när jag var hos läkaren i förra veckan.
    Jag var hemma ca 2v, inga som helst problem att få läkarintyg... hade bara ont första veckan, men var trött o gick som i en bubbla andra veckan... antagligen för att man var så ledsen o oxå för att jag tappade så mkt blod... kunde blivit sjukskriven längre av läkaren, men insåg att jag var tvngen att ta mig i kragen o börja "hela" mig själv... vara sysselsatt.... så ´mår du inte bra än, begär ett läkarintyg!!!!
  • Tejj
    LittleJunia skrev 2010-06-23 20:53:47 följande:

Alltså jag fattar inte vad som är fel på min dator, men både igår och idag har jag försökt att kopiera in BIM-listan och ändra mig, men det går sjutton i det inte! *suck*

Någon som kan ta bort mig från BIM-listan och lägga in mig på "väntar ny mens eller ägglossning"

Har samma problem, kan inte heller kopiera listan o flytta mitt namn nånstans...
    Men har ju inte haft nån ÄL än så har ingen anledning till det heller ;) ska börja med ÄL stickor imorrn eller på fre... ÄL kan ju komma när som helst (men dröjer säääääääääääkert för min kropp är ju som den är) men ska använda stickor så jag har lite "koll på läget"!! =)

Nä, nu dags o hoppa i säng... om 6.5 tim ringer klockan igen.... uss va trött jag kommer att vara då... men bara en morgon kvar, sen långledig för midsommar ju =)

Natti natti
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3