Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Nu ska här snart nannas.... nästan packat klart, har imorrn efm på mig oxå o komma på allt jag glömt packa *s*
Sov gott alla vänner, mensiga-gravida-ickegravida-iväntanpåÄL/mens-o-alla-ni-andra =)
MCT79 & Mimmi80..... Tack.. jag hoppas oxå lite sol, bad, värme, miljöombyte osv gör att mina tankar hoppar upptas av nåt annat än ÄL/mens.... verkligen.... o förhoppningsvis så lugnar även läkaren ner mig ytterligare imorrn bitti när jag ska dit.... Hoppas sen att inom en kort tid framöver få igång min kropp så att jag kan börja "försöka igen"...... en mens o ett försök på bebisverkstaden på ETT år... är inte mkt... hoppas på bättring nu i sommar!!! Tack för att ni finns som stöd!!!!!
Kram till er alla
Hej alla!!
Lite uppdatering från mig...
Var hos läkaren idag... gjorde vanlig undersökning o UL.... Allt såg jätte fint o normalt ut =)
Fick utskrivet piller som jag ska äta under några månader... ett gulkroppshormon... ska äta 1 piller/dag i 10 dagar... 1-2 dgr senare kommer någon mensliknande sak... ska låta det gå 16 dagar från första mensdagen, innan jag börjar knapra nya piller i 10 dgr till... o så ska det fortsätta under 3månader.... detta för att få en regelbunden mens, vilket detta hormon ska hjälpa till med... det kan tyvärr vara så att jag inte har/har ytterst lite sån här hormon i kroppen o därför inte har regelbunden mens... o har jag inte blivit gravid efter 3mån, så ska det startas en utredning....
Men ni vet ju alla hur det är, när man väl sitter där så kommer man inte på några frågor, de kommer ju sen när man sätter sig i bilen på väg till jobbet...... bla. kan de inte ta nå blod/urinprov o se om jag har detta hormon i kroppen eller ej?! Har jag det o jag äter dessa piller i 3mån o det inte ger någe som helst resultat... då är jag ju på ruta 0 igen.... ännu mer väntan för min del....
o OM jag skulle bli gravid under dessa 3mån, då ska jag väl sluta äta dessa piller, eftersom det är ett horomon som framkallar mens.... eller???
Måste ringa o kolla detta, drar ju till Kreta imorrn, så bra o veta innan... men gör i efm/imorrn bitti....
Får helt enkelt hoppas på att det är detta som fattas i min kropp för att allt ska funka.... Har iaf ätit första pillret redan, så hoppas på ÄL efter kreta veckan.. ska fortsätta med ÄL stickorna så jag har lite koll...
En liten uppdatering om mig... tack för att ni bryr er o efterfrågar, betyder mkt för mig =)
Nu ska vi ha sommarfest på jobbet resten av dagen, sen bär det av till sthlm för o invänta semestern =) Kollar nog in i kväll igen en snabbis!!!
Kram på er alla!!!
Hej igen, sista kollen på FL innan kreta imorrn bitti =)
Pillrena jag äter heter Provera o är ett gulkroppshormon som ska stabilisera mensen varje månad... göra den regelbunden alltså.... så hoppas på en liten snabb ÄL nu på resan så vi får till det ;) haha... men tror att det dröjer iaf minst till nästa månad innan det kanske blir nå sånt underverk!!!
Ska till sydöstra sidan av Kreta, Makragiolos lr nåt heter det... vanligaste är ju Chania på västra sidan, men vi ska inte vara som alla andra utan skilja oss från mängden... haha...
Hör av mig nästa vecka om hur det har varit!!!
Nu väntar sängen, kl 07.15 imorrn bitti bär det av till Arlanda =)
Nattikramis till er alla
Men Åååå... vad är det jag läser Happiness.... f-n vad allt kan vara orättvist ibland... finner inte ord för dig just nu, mer än att jag är otroligt ledsen för din skull!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*styrkekramas*
Ok... här kommer ett litet ego inlägg från mig...
Fick ju gulkroppshormon av läkaren som jag skulle äta i 10 dgr för att stabilisera ÄL/mens.... Har ätit första kuren nu när vi var på Kreta... tyckte att ÄL stickorna gjorde utslag som typ i sön o vi sexade på.... (dock var de mkt starkare utslag sist jag hade ÄL, men är strecket minst lika starkt ELLER starkare än teststrecket, så innebär det väl ÄL?!)
Tog sista pillret igår, vilket innebär att det ska komma mens (om nu detta piller hjälper min ÄL/mens) om 2-3dgr..... grejjen är den att sen 2-3dgr tillbaka så har jag haft lite ömmande bröstvårtor... tog ett grav.test från billigatester.se nu imorse, men det var ju självklart neg. Antar att det är alldeles för tidigt att testa.... vet ni om det finns några grav.test som kan ge utslag tidigare än dom jag nu testat? Tänkte åka o köpa ClearBlue digital grav.test, men vill nog inte köpa så dyrt test om det ändå är för tidigt för att testa o inte ger utslag..... =/
Vad tycker ni? Har ni några råd?
Kreta var annars heeeeeeeelt ok... mkt god mat, bästa sällskapet, mkt sol o bad... flagar dock redan på ryggen =/ men det bästa med mig är att jag nästan alltid är brun UNDER flagorna =) (har väldigt bra pigment o blir lätt brun) Men nu är man tillbaka till vardagen igen o längtar nu efter ett stort + istället... borde vara min tur snart tycker jag =)
Strular med o lägga upp bilder nu här på FL.... försöker om några minuter igen...
Jag fick tyvärr göra ännu en skrapning igår, då det visade sig att inte heller det här fostret orkade leva. Jag hittar inte listan i tråden, orkar inte leta. Nu tar vi paus över sommaren och försöker kanske igen till hösten. Det känns inget kul att försöka nu, efer två MA så tätt inpå varandra.
Om någon orkar/vill, så får ni gärna ta bort mig som gravid och sätta upp mig på paus.
Lycka till ni anda! Jag hoppas att jag kommer tillbaka till en tom tråd efter sommaren, så att alla har fått sitt plus!
mimmi80.... strular fortfarande när jag försöker lägga in bilder... hör av mig här så fort jag har lagt in dem... tills dess ska jag städa =)