Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

SoMa72 skrev 2011-03-15 12:54:38 följande:
    Gullefjun, vad snäll du är! {#emotions_dlg.flower} Undrar ju liksom hur lång cykel jag har den här månaden? Obestämd Dag 28 idag, men å andra sidan hade jag ju äl flera dagar senare än jag borde ha haft... Knepigt läge! Så jag kanske har BIM opå lördag? Kollade aldrig med äl-test på lördagen utan bara tis, tor o fre, kanske var starkare än starkast på lördagen? Nåja, bara att avvakta och se....

Kram tillbaka!
    Tänker du testa innan eller avvaktar du lite? Strongt i såna fall!
    Jag har haft ÄL senare men mens på samma tid ändå, det är skumt det där. Vad jag förstår ska det inte kunna bli så men så var det. Dessutom enligt mitt ultraljud så hade jag både ÄL och mens en hel vecka innan jag faktiskt hade det och jag VET att testen inte gav utslag då. Men andra ord lever kroppen sitt eget liv lite ibland :)
  • Pancakes

Håller tummarna för ett riktigt stim nu!!

• Pancakes

SoMa72, vad är det jag ser??????? Jaaaaaaaaaaaaaaaaa! Du som tappat hoppet så!
    Stort grattis! Nu håller vi alla tummarna stenhårt!

• Pancakes
    SoMa72 skrev 2011-03-21 05:59:30 följande:
    Och där kom mensen... F-n! Men nu är det jag som ringer läkaren snarast, hjälp behövs.

Kram på er och lycka till ni som snart ska testa!
    Neeej, vad tråkigt att höra! Massor av kramar och tankar skickar jag dig!! Men är det mensen? Du fick ju ett plus? Är det inte ett tidigt missfall? Håll ut, nu ska du väl ändå få en utredning så att det blir ordning på detta! Kram
  • Pancakes
    SoMa72 skrev 2011-03-21 15:52:56 följande:
    Ja, nu får de banne mig hitta felet och åtgärda det pronto!
    Jo Pancakes, det var såklart missfall jag menade, utredning på gång...

Kram
    Skönt att du får hjälp! Beklagar verkligen, fy sjutton vad tungt det måste kännas! Stor kram!
  • Pancakes

Hej på eri tråden! Hur mår ni?

Usch, vad trist med alla jäkla kommentarer som strör salt i såren. Sugarrush, låter som bra svarsalternativ du haft! Oj, vad folk måste skämmas. Det som ströde mig mycket var att folk verkar tro att man inte tänkt tanken själv förräns det frågar "vill inte ni ha barn då?" och att man då kom på "ja just det, där sa du nåt, det hade jag inte tänkt på". Jag fick en sån fråga just när jag satt med dubbla bindor och blödde som värst med missfallet men då svarade jag jättemesigt och försökte byta ämne. Skulle svarat som Sugarrush då!

Klantiga kommentarer fortsätter när man är gravid också tyvärr. Vet inte hur många gånger jag hört folk säga att det var "tur" att det blev som det blev med missfallet för nu är ju MYCKET bättre timing för mig och så härligt med vår och sommar och allt. Skitkul att folk sitter och säger att det var tur att mitt barn dog liksom.

Jaja, när man själv varit med om det tänker man sig verkligen för vad man säger till folk också. Ingen av oss skulle ju nånsin säga "vill inte ni ha barn?" och blinka så där med ögat till nån..

• Pancakes
    FruW skrev 2011-03-24 08:54:22 följande:
    Pancakes - vilket pucko! Timing är en lyx för de som inte har varit med om att få mf/ma eller som det tar lång tid att bli gravida för... Jag, o ni med tror jag, skiter fullständigt i om bebisen föds mitt i sommaren, på jul eller nyår, bara den föds levande o frisk!!

Ja, den här resan, hur jobbig den än är, tvingar oss till nya lärdomar o till ödmjukhet o insikt i att livet inte fullt ut kan styras o planeras...

Ngt annat som stör mig som tusan är allt gnäll från föräldrar, klart jag förstår att barn kan va superjobbiga, men som sambons kollega som klagar över att det är såååå TRÅKIGT att va föräldraledig! Varför ens skaffa barn då??

Jag skulle gärna byta!

(sorry om jag låter hård!!)
    Åh, vad jag känner igen det där. I stort sett ingen pratar om hur kul det är att ha barn. Visst fattar väl vi också att det är krävande och jobbigt men gud vad folk håller på med sitt "vänta ni bara..." och "nu får ni aldrig sovmorgon igen" och "nu blir det aldrig mer fest" etc.

Timing struntar man ju fullkomligt i. Vilken lyx! Vi var mitt uppe i en flytt när bebisen som slutade i missfall skulle ha kommit och alla sa gång på gång "vilken tur, det hade ju aaaaaldrig funkat med en bebis nu". Men hallå, det hade vi väl löst på nåt sätt då! Så himla okänsligt!

Vi här har nog alla lärt oss en del om ödmjukhet verkligen!
  • Pancakes

MCT, lycka till! Det kommer gå jättebra och snart är det över och du kan blicka framåt. Stor kram!

• Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-31 22:09:20 följande:
    Ohh hoppas det blir starkare Pixan!! Det är din tur nu!

Leaeva, tråkigt att det slutade som det gjorde.. :(

Ego, varit på gynakuten idag igen... torsdagstradition... Jag mådde ju "bra" fysiskt igår och samma idag på fm... men efter lunch började jag få som mensvärk.. tänkte inte på det först men det blev bara värre och värre.. grät på sängen och sambon ringde tll avdelningen som beordrade mig till gynakuten igen..

Började frossa när vi kom dit och mådde inte alls bra, fick ett kort samtal med sköterska och info om att det var 4-5 timmars väntetid men jag fick en brits att ligga på...
    Jag tror dock att de blev lite bekymrade för redan efter 45 minuter fick jag träffa läkare och bli undersökt... prioriterad minsann! ;)
    De misstänker iaf livmoderinflammation eller möjligen början till en... proverna såg bra ut men jag fick lite feber när vi var där och har ont över livmoderna... de tog en odling från tappen och så fick jag med mig två kurer antibiotika att ta samtidigt... om jag inte är bättre om två dar ska jag komma tillbaka...

Lite drogade på citodon nu... sambon har asroligt åt mig...

Men tycker ni inte att det räcker nu? haha!  Lika bra att ta allt på en gång... nästa gång ska det fan gå vägen...
    Nej men fy, hur mycket ska du råka ut för egentligen?? Stackare! Tänker mycket på dig och skickar massa kramar från mig!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-04-04 15:08:35 följande:
    Mmm jag vill också ha det... kruxet är just nu att jag inte riktigt har nån gyn.. vi har en tid nästa tisdag i jakobsberg och jag hoppas hoppas att det blir bra...
    Min "gamla" kontakt är jag ju lite förbannad på efter sveket kring utredningen... han gav sken av att mer vad gjort än det egentligen är.
    Men när vi pratade sist...det är en vecka sen idag.. så mumlade han nått om att han kanske kunde gå med på att prova trombyl...men jag litar inte riktigt på honom... så är det faktiskt och det känns supertråkigt för det har varit väldigt lätt att få tid där och så...

Men men... hoppas hoppas att det blir bra nästa tisdag!
    Har du provat med Octaviakliniken i stan? Där var jag vid missfallet och där har min kompis som fått fyra missfall fått hjälp. Hon är gravid nu med en månad till BF så nåt gjorde de rätt där i alla fall.
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-04-04 15:21:49 följande:
    ja pratade med dom i höstas tror jag det var... de vill ha remiss och jag hittar ingen som vill skriva en. Han i sigtuna är ju inte intresserad för han tjänar ju pengar på att jag går hos honom..
    På vårdcentralen ville de inte alls hjälpa till för de "visste inte hur de skulle skriva"... jag erbjöd mig att diktera men möttes av ett flin.
    Iofs kan det vara andra läkare där nu men..
    Men suck, vad trist. Jag lyckades ju bara ringa och boka en tid och det gick bra. Hoppas Jakobsberg blir bra nu i alla fall. Usch och fy att du gar igenom detta! kram
  • Pancakes
    FruW skrev 2011-04-15 07:18:46 följande:
    Bim i dag verkar det som, tog ett nytt test, snövitt det med.. Så maj här kommer jag!!

Håller tummarna för er andra, några plus u tråden vill vi ja i april!!
    Neeeej! Håller tummarna att det är cykeln som är lite knasig bara och att mensen håller sig borta!
  • Pancakes
    MissT skrev 2011-04-27 10:46:49 följande:
    Är en aning frustrerad och konfunderad........Har varit helt inställd på att det inte gick vägen denna gång och jag har haft kraftig mensvärk sedan i söndags morse och trott att mensen varit på väg men den har ännu inte dykt upp och heller inget plus. Fick ju inget fullt utslag på ÄL test men en höjning den 11 april och jag åt pergo och var på VUL och läkaren sa att allt såg bra ut. Tycker att mensen borde kommit nu och jag är helt inställd på att den ska dyka upp men istället börjar kroppen spela mig spratt.......känner mig illamående från och till, brösten spänner emellanåt och jag hade rejäl halsbränna igår kväll. Suck....vet att det inte är så mycket mer att göra än att vänta och se vad som händer men jag vill bara få ordning på kroppen.

Ha en bra dag allihop {#emotions_dlg.flower}

Jag hade också "mensvärk" innan jag plussade men det visade sig vara nån annan slags värk :) När ska du testa?

Håller tummarna för alla andra som har BIM snart! Dags för massa plus! Ni är så starka och duktiga tjejer! Det är en jättetuff situation ni är i men snart är ni ur den, så är det bara. Från trådstarten är ju i stort sett alla borta från listan och om ett tag är alla ni borta och det står nya namn på listan!

• Pancakes
    Bellas7 skrev 2011-05-05 12:39:18 följande:
    3 hinnsäckar och foster i minst två, men två säckar är lite mindre än det andra så vi vet inte
    Oj, wow vilken grej!!! Hur känns det?
  • Pancakes
    MissT skrev 2011-05-05 12:58:17 följande:
    Jag försöker verkligen....eller ja jag ska försöka nu i alla fall för jag mår inte bra av att gå runt och oroa mig.
    Är ju gravid tills motsats bevisas. Någon skrev så tänkvärt att man "väntar ett barn, inte ett missfall" så det mantrat ska jag försöka tänka på och leva efter.

Hoppas på att ni andra gör mig och leaeva sällskap snart, det vore underbart!
    Kram
    Vet precis hur du känner dig och det är tyvärr inte mycket man kan göra. Kan säga att det går över i alla fall även om det är en klen tröst. Det blev lättare och lättare ju längre tiden gick och man får sätta upp små delmål.

Kram!
  • Pancakes

Mct, håller tummarna stenhårt för dig nu! Kram

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3