FruW skrev 2011-03-24 08:54:22 följande:
Pancakes - vilket pucko! Timing är en lyx för de som inte har varit med om att få mf/ma eller som det tar lång tid att bli gravida för... Jag, o ni med tror jag, skiter fullständigt i om bebisen föds mitt i sommaren, på jul eller nyår, bara den föds levande o frisk!!
Ja, den här resan, hur jobbig den än är, tvingar oss till nya lärdomar o till ödmjukhet o insikt i att livet inte fullt ut kan styras o planeras...
Ngt annat som stör mig som tusan är allt gnäll från föräldrar, klart jag förstår att barn kan va superjobbiga, men som sambons kollega som klagar över att det är såååå TRÅKIGT att va föräldraledig! Varför ens skaffa barn då??
Jag skulle gärna byta!
(sorry om jag låter hård!!)
Åh, vad jag känner igen det där. I stort sett ingen pratar om hur kul det är att ha barn. Visst fattar väl vi också att det är krävande och jobbigt men gud vad folk håller på med sitt "vänta ni bara..." och "nu får ni aldrig sovmorgon igen" och "nu blir det aldrig mer fest" etc.
Timing struntar man ju fullkomligt i. Vilken lyx! Vi var mitt uppe i en flytt när bebisen som slutade i missfall skulle ha kommit och alla sa gång på gång "vilken tur, det hade ju aaaaaldrig funkat med en bebis nu". Men hallå, det hade vi väl löst på nåt sätt då! Så himla okänsligt!
Vi här har nog alla lärt oss en del om ödmjukhet verkligen!