Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

skruttnorpan skrev 2010-12-16 07:01:11 följande:

Någon som har något kul och upplyftande att berätta som kan ljusa upp lite?? Som t.ex Mjaaws positiva situation just nuSkrattande

Pja, en grej kan ju vara att om du kollar på listan så ser man ingen av dem som var med och startade den här tråden är kvar längre, alla är i plus igen-tråden nu. Så ska man följa statistiken så är ni alla borta (förutom lite gästspel då och då) under 2011 och den här tråden har tagits över av nya tjejer Flört 

ALLA hamnar i andra tråden till slut, oavsett bakgrund. Det finns massa tjejer där som til och med fött sina barn nu som haft flera missfall, problem, mediciner och elände. Det slutar i barn förr eller senare, så är det bara! Kanske ger lite hopp?
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-12-20 15:13:17 följande:
    SoMa: Då ligger du, jag och Alicia nästan exakt i samma fas! Spännande!
    Ni får se det som ett gott tecken! Alla på en gång ska plussa!!! Heja heja!
  • Pancakes

Kikar också in och önskar god jul till er alla tappra och duktiga tjejer! Hoppas ni haft en bra jul oavsett var i faserna ni befinner er!

Sugarrush, det låter som du är mer påläst än läkaren..trist. Jag säger som Muffe, nästa gång du plussar så kommer det gå vägen för då har du all hjälp! Snart är det din tur!

Kram!

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-12-28 12:53:17 följande:
    Idag tjejer har jag tröstshoppat.. eller jag började i helgen med en ny kompaktkamera och trådlös fotoskrivare (kan även scanna och kopiera...) å idag blev det en kitchen aid... fick med mig sambon på den när jag sa att man kan köpa till köttkvarn och passerare till den sen om man vill göra egen barnmat eller äppelmos...  vi har massor av träd och sambon älskar äppelmos... Så idag har jag handlat en! Cool
    Åååh, grattis! Jag köpte en för några månader sen och jag ÄLSKAR den! Grymt snygga att ha framme är de också. Jag har också köpt en citruspress till så man kan göra färskpressat på morgonen. Har faktiskt inte varit sjuk en enda gång sen dess :)
    sugarrush skrev 2010-12-28 13:55:04 följande:
    Jag och sambon ska nu ÄNTLIGEN planera årets fjällenresa! Det blir i påsk, och jag längtar redan!
    Jag har skjutit upp planeringen av fjällen hela tiden för att jag har tänkt att OM jag blir gravid vågar jag inte åka utför... men ni har vi ju fått längdskidor av den snälla tomten så då kan man ju göra något sånt om man inte kan/vill åka i backarna i påsk! 
    Fasen vad GÖTT det ska bli!
    Helt rätt tänkt! Så gjorde ju jag med resan i november. Orkade inte planera och vänta. Nu råkade jag bli gravid så det blev ingen dykning men var sååå värt det ändå och så skönt att ha nåt att se fram emot. Jag lovar, du kommer inte ångra dig om du råkar vara gravid då. Då får du läsa böcker och promenera och äta våfflor!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-12-28 15:07:19 följande:
    Ja den är ju sååå snygg! Jag köpte den äppelgröna för den passar perfekt i vårt kök som går i just vitt och grönt med en mörk bänkskiva. Så den kommer sticka ut lite där!
    Jag hade lite ångest igår kväll för en kompis sa att den inte går att knåda de med alls... men jag har kollat massor med youtube klipp och lyssnat på andra som säger att "jo det går visst?" Så jag skiter i honom, förmodligen skit bakom spakarna. ;)

Var köpte du citruspressen?
    Jo, det går jättebra! Jag har bakat både bröd och lussebullar med den. Jättebra till pajdeg också om man använder flatblandaren eller vad den heter. Den liksom "skramlar" lite när det blir jättetungt om det är en stor deg men det är ingen fara.

Citrustillsatsen köpte jag på Cervera. Man sätter fast den på samma ställe som rivjärn och sånt och det går superfort att pressa juice med den.

Oj, vad OT det blev nu. Sorry ni andra.

Mimmi, ett vitt test nu på BIM-4 och på eftermiddagsurin betyder absolut ingenting. Det tidigaste jag fått utslag på är BIM-1.
  • Pancakes
    FruW skrev 2010-12-28 15:15:59 följande:
    MCT - tack vännen! Tjock är jag redan, men vacker blir jag gärna Flört Känns lite som om det måste va ett plus, varför har jag annars de där känningarna i magen liksom? O humöret... ska vi inte ens tala om!! schhh!
    Jag håller tummarna och hoppas! Jag hade också konstiga känningar i magen innan jag plussade och ojämnt humör :)
  • Pancakes

Beklagar Mimmi! Usch och blä, vad tråkigt! Bädda ner dig nu och mys med lite filmer så är du säkert i form til nyår! Mensdagen suger verkligen men på nåt sätt lyckas man oftast rycka upp sig efter nån dag och tänka framåt och unna sig lite annat kul. Iphone, helt rätt! Vårkatalogen från HM kom idag också så du kan jag alltid ligga i sängen och nätshoppa lite?

• Pancakes
    FruW skrev 2010-12-29 12:51:04 följande:
    PC - haha, har precis börjat nätshoppa, hittat en jättefin jacka på ellos som jag ev ska beställa... Attans, hoppas jag snart blir bättre annars blir det här dyrt!! Efter nyår är det nytt liv som gäller, smalare jag, fetare bankkonto - är tanken iaf..

Ni girls som är så duktiga o tränar regelbundet, vad är eran motivation? Jag tycker oftast det är kul när jag väl gör det, går på friskis, klasser - gympan är inte riktigt min grej.. Men, så kommer det annat emellan, eller så blir jag sjuk, o så tar det jättelång tid innan jag är tillbaka i träningen igen. Hinner liksom aldrig bli en vana.. Tar jättegärna emot tips!!

Annars ligger jag i soffan, dricker the och kollar på Vänner. Har fått låna HELA (!!) serien av några vänner, är bara på säsong 2.. Så jag har en del att göra... =) När jag lånade filmerna för några dagar sedan påpekade de hur många timmar film det är, jag avfärdade det lite skämtsamt med - äh, jag blir nog sjuk snart! Hehe..eh - man ska passa sig för vad man önskar sig, ibland kan det tydligen slå in..

Så - jag önskar mig:
    Att vi alla här inne snart får ett fint pluss och 9 månader senare håller våra söta bebisar i armarna!
    Åh, myspys med Vänner! Jag har hela boxen och har sett den miljoner gånger. Tröttnar aldrig. Säson 2 är riktigt bra, det är då hela Ross&Rachelgrejen drar igång.

Angående träning så leder jag aerobicsklasser på fritiden (dock har jag haft min sista nu på ett tag nu) och mitt bästa tips är att du ska unna dig ett möte med en personlig tränare. Det är väldigt bra för motivationen. Be honom/henne lägga upp ett veckoprogram för dig baserat på sånt du tycker är roligt. Strunta i alla måsten och tycker du inte det är kul med en viss typ av träning, strunta i den! Man kan också få tips med kosten och vad du ska äta innan och efter träning för att inte tappa ork etc.

Sen får man inte vara så hård mot sig själv för då blir det lätt det där "jag hoppade över igår så det är lika bra att jag ger upp"-tänket. Ibland är man helt enkelt inte sugen på att ge sig iväg till gymmet. Jag har en pilatesboll och en matta hemma och när jag känner så tar jag en promenad och sen några övningar med bollen och med egen vikt på mattan. Det är i alla fall bättre än ingenting även om det så blir 30 min.
  • Pancakes

Åh, vad jag håller tummarna för er som testar nu! Ni förtjänar såååå ett plus nu! Hoppas av hela mitt hjärta!

• Pancakes
    SoMa72 skrev 2011-01-10 15:44:00 följande:
    Tack gullegumman! Hjärta Hur är det med dig och hur mår du?
    Vad gullig du är som frågar! Jag mår alldeles utmärkt faktiskt. Inga kramper eller besvär alls än så länge, peppar peppar. Har varit på RUL nu och tiden går vansinnigt fort. Snart är ni också där, det vet jag!!! Men tiden går segt fram tills plusset, usch vad jag minns det.. Skönt att så många verkar ha blivit tagna på allvar av läkare och får lite hjälp på traven. Måste bara berätta om en kompis till mig som haft fem missfall på raken och nästan tappat hoppet. Men så fick hon komma till en jättebra läkare och fick trombyl och vagitorier och lite annat och vid nästa plus stannande den kvar. Hon är i vecka 23 nu :)

Hur mår du själv?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3