FruW skrev 2010-12-29 12:51:04 följande:
PC - haha, har precis börjat nätshoppa, hittat en jättefin jacka på ellos som jag ev ska beställa... Attans, hoppas jag snart blir bättre annars blir det här dyrt!!
Efter nyår är det nytt liv som gäller, smalare jag, fetare bankkonto - är tanken iaf..
Ni girls som är så duktiga o tränar regelbundet, vad är eran motivation? Jag tycker oftast det är kul när jag väl gör det, går på friskis, klasser - gympan är inte riktigt min grej.. Men, så kommer det annat emellan, eller så blir jag sjuk, o så tar det jättelång tid innan jag är tillbaka i träningen igen. Hinner liksom aldrig bli en vana.. Tar jättegärna emot tips!!
Annars ligger jag i soffan, dricker the och kollar på Vänner. Har fått låna HELA (!!) serien av några vänner, är bara på säsong 2.. Så jag har en del att göra... =) När jag lånade filmerna för några dagar sedan påpekade de hur många timmar film det är, jag avfärdade det lite skämtsamt med - äh, jag blir nog sjuk snart! Hehe..eh - man ska passa sig för vad man önskar sig, ibland kan det tydligen slå in..
Så - jag önskar mig:
Att vi alla här inne snart får ett fint pluss och 9 månader senare håller våra söta bebisar i armarna!
Åh, myspys med Vänner! Jag har hela boxen och har sett den miljoner gånger. Tröttnar aldrig. Säson 2 är riktigt bra, det är då hela Ross&Rachelgrejen drar igång.
Angående träning så leder jag aerobicsklasser på fritiden (dock har jag haft min sista nu på ett tag nu) och mitt bästa tips är att du ska unna dig ett möte med en personlig tränare. Det är väldigt bra för motivationen. Be honom/henne lägga upp ett veckoprogram för dig baserat på sånt du tycker är roligt. Strunta i alla måsten och tycker du inte det är kul med en viss typ av träning, strunta i den! Man kan också få tips med kosten och vad du ska äta innan och efter träning för att inte tappa ork etc.
Sen får man inte vara så hård mot sig själv för då blir det lätt det där "jag hoppade över igår så det är lika bra att jag ger upp"-tänket. Ibland är man helt enkelt inte sugen på att ge sig iväg till gymmet. Jag har en pilatesboll och en matta hemma och när jag känner så tar jag en promenad och sen några övningar med bollen och med egen vikt på mattan. Det är i alla fall bättre än ingenting även om det så blir 30 min.