Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Minus igen. Tok-minus. Mensen är på ingång nu och jag hoppas den skyndar på lite. (Det finns en risk att progesteronkrämen förskjuter mensen lite men jag hoppas det inte sker.)

Jag försöker se det positivt, att jag ju ska på utredning om två veckor och då kanske det är det kanske lika bra att man inte är gravid, då får man ju ingen hjälp. Välja glädje var det va... känns svårt att göra det just nu. Men om några dagar känns det säkert bättre igen.

Kram på er!

• sugarrush

Tråkigt at höra Alicia.
    Vi får följas åt nästa månad också, om det nu inte råkar vara så att du fått en nidis...!  *håller tummarna*

• sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-12-16 13:31:57 följande:
    Njae, tror mer på att vi får följas åt nästa månad (om nu inte du plussar denna!!) än att jag får en nidis så här sent. Det är ju typ 12 dagar sen äl.

Alicia
    Nej jag kommer inte plussa.
    Fan, det är så jävla orättvist. Orkar inte mer nu, känns det som.
    Jag  blir så fruktansvärt nere när jag hör graviditetsprat just nu... jag är så bitter och ledsen. Som tur är är det ingen på kontoret som är gravid just nu, men det är väl bara en tidsfråga.

Min syster orkar jag inte ens ringa just nu, hon babblar ju bara om sin mage och vilken vecka hon är i och hur det känns och blablabla... Själv får jag ju inte ens nämna missfallen för henne men hon kräver minsann att jag är glad åt henne annars blir hon skitsur. Så jag försöker hålla masken så gott det går, men gråter alltid i en timme efter att jag pratat med henne.

Sambons svägerska är lika gravid som jag hade varit om jag fått behålla min första graviditet, känns sådär att behöva tillbringa julen med henne...

Fan vilket neggo-inlägg det blev nu då. Sorry, om några dagar är jag mitt vanliga jag igen...promise!
  • sugarrush

Hej tjejer.
    Har haft några tunga dagar nu, mensen har kommit. Men det känns så fint att gå in i tråden och se allt fint som ni skriver här, man blir glad och peppad att fortsätta. Håller verkligen med er om att förhållandet har stärkts genom de här kriserna, jag och min sambo har lärt känna varandra på ett helt nytt plan och blivit starkare tillsammans.

2011 är verkligen vårt år, i sommar går vi säkert där allihop med små magar.
    Kram!

• sugarrush

Tack skruttnorpan.
    Ja nu är det uppladdning för nästa ÄL som gäller. Räknade just ut att nästa sexmaraton kommer planeras vid nyår.. och det blir ju lämpligt eftersom vi är lediga då.. och ingen av oss är på någon jobbresa.
    (Jag försöker alltid styra mina jobbresor til mensveckan, för då är det garanterat ingen risk att missa graviditetschansen den månaden. Så har jag hållt på ett bra tag nu, och mina kollegor tycker alltid så synd om mig som råkar tajma mensveckan med resorna...hehehe, de har ingen aning om att det alltid är välplanerat från min sida..)

Underbart att åka ut i spåret en dag som denna! Jag blir sååå avundsjuk!
    Njut åt mig också!

• sugarrush

Mimmi, jag fattar, jobbigt med magar, så är det ju för oss. Vi vet precis hur det är. Bra att det funkar att umgås ändå. Jag tror förresten inte att det spelar ngn roll ifall du blött eller inte, har du haft ägglossning är nog chanserna lika goda vare sig det kom blod eller ej... hoppas det har tagit sig nu!

MCT, har du testat med stickor? Kanske är den lite sen..?

Snuttskorpan, det låter underbart med skidåkning! Funderar själv på at åka upp till föräldrarna och ta en tur om några veckor. Min sambo har aldrig åkt längd och han vill gärna testa (han kommer från England så där finns aldrig underlag för skidåkning.)

Ego: Pratade nyss med min gravida syster som jag dragit mig undan från de senaste månaderna. Mamma hade berättat för henne om missfallen och hon ringde väl mest för att berätta att hon visste vad som hänt... Kändes okej ändå, även om det såklart var jobbigt att prata om det. Jag sade att vi inte försökte bli gravida nu, att vi behövde återhämta oss. Jag säger det till alla, så att de inte förväntar sig något. Men ALDRIG att jag skulle få för mig att vänta! Jag vill ju få till en ny graviditet NU!

Kram till er alla!

• sugarrush

SoMa: Då ligger du, jag och Alicia nästan exakt i samma fas! Spännande!

• sugarrush

Jag fick mens ja.

Nästa ÄL har jag för modligen kring den 2/1, och då är vi på samma ort jag och sambon och JÄKLAR vad vi ska sexa! Ägglossningen därpå däremot, då kommer vi vara bortresta båda två, på olika ställen... Så då är det rätt kört. Alltså är det nästa nyårs-ägglossningen som gäller!

Men nu fick jag en idé! Min progesteronsalvan fördröjde ju mensen med en två-tre dagar, så om jag gör likadant nästa månad så kanske jag kan skjuta upp cykeln lite ytterligare, så vi kan tajma in nästnästa ägglossning, den också.. *funderar*

Vilket järngäng vi blir som kommer plussa i januari brudar!

• sugarrush

BIM DECEMBER
    13 dec- leaeva -(1försök efter mf okt, mf nov)
    24 dec Natur ( 1 försöket efter ma januari, ma okt)
    28 dec- Pinglan83 (2:a försöket efter 6mån gravförbud pga partiell mola apr - 10)
    28-30 dec - Mjaaw (17:nde försöket efter mf aug -09)

BIM JANUARI
    1 jan - Mimmi80 (9:e försöket efter 3 MF)
    3 jan  - MCT79 - (3:e försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    10-13 jan - Skruttnorpan (2:a försöket efter MF 15/11)
    12-14 jan- Pixan ( mf feb-10 och mf april-10)
    17 jan - Sugarrush (1 försöket efter mf nov, ma sep, mf juni) 

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    SoMa72 (väntar på mens efter mf i november)  
    ÄL: 24-27 dec Skruttnorpan 

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Anneh
    soffy83

GRAVIDA
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6- 2011
    Pilgrimmen BF 28/6-2011
    LillaMy3 BF 9/7-2011
    Tejj BF 28/7 -2011