Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

SoMa72 skrev 2010-12-14 11:38:52 följande:
    En liten fråga, hade du börjat använda progesteronkräm nu? Hur funkar det egentligen? Själv väntar jag otåligt på att mensskrället ska komma igång efter mf:et...
    Jag kör med sådan kräm nu. Är väl lite osäkert om det hjälper ngt, det är så himla lite kräm man tar varje dag. Två pyttesmå pluppar varje morgon och kväll enligt anvisningarna. Inte så svårt, och kanske, kanske kan det hjälpa *hoppas*.
    Alicia 72 skrev 2010-12-14 12:01:52 följande:
    Fick du äl-utslag på lördagen under SPA-helgen?
    Jag fick i alla fall på fredagen.

Och du kommer du ihåg om bröstontet kom före megasvaga streck eller efter?

Tack SoMa för lyckönskningar! Kroppen är som extra gravidmottaglig direkt efter missfall så jag håller tummarna för att du får ett fint Plus i julklapp!

Alicia
    Hej!
    Jag fick ÄL-utslag dagen efter dig, på lördagen på min spa-helg. Myste som sjutton, så OM nu kroppen är återställd och graviditetsvillig så borde det kunna ta sig tycker jag.

Första gravditeten upptäckte jag bröstontet på tisdageftermiddagen. Onsdagen testade jag positivt.
    Andra graviteteten kände jag det på torsdagsmorgonen när jag vaknade, testade positivt samma morgon (gick direkt och testade!)

Så testa på !
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2010-12-14 13:07:05 följande:
    Sugar, vilken pucko"kompis" , såna där kan man klara sig utan... jag gjorde mig av med 5 vänner i klump vid den här tiden förra året. Lång historia.
    Det tjatades på mig att jag skulle ordna nyårsfest. Vi stod mitt uppi en flytt och var inte sugna men gav efter. Allt var färdigplanerat och inhandlat då säger en annan kompis att hon ska ha fest hemma hos sig och bjuder  in alla... utom mig.. för vi var rejält osams då.
    Så jag och min sambo umgicks med ett annat kompispar... kan säga att vi hade gott om mat.....
    Under året som gått så har det hänt väldigt mycket i det här kompisgänget och man kan säga att tre av de som svek mig förra året i år garanterat inte kommer få nån inbjudan till tjejen som höll i festen förra året... medan jag har fått....
    Det har därför tjatats på mig om att jag ska ha fest..... fan vad jag har garvat åt dom... men det pågår ett rövslickeri jag aldrig tidigare skådat. Dom kan slicka på men mitt minne är det inget fel på och nån fest blir det inte. HAHA.
    Jamen herregud! Vilka jubelidioter det finns. När det passar så ska man minsann ställa upp.. tycker du gör helt rätt, såna "vänner" kan man ju skita i!

Själv har jag ingen aning om vad som händer på nyår. Jag tänkte att OM jag plussar innan ska jag nog köpa en weekendresa till sambon i juklapp inför nyår, så man kan mörka att man inte dricker. (jag vet ju hur det gick sist jag gick på fest och inte drack alkohol (för att jag åt antibiotika) . "ÄR DU GRAVIIIIIIIID???"- frågan kom ju efter ungefär tio sekunder.)
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2010-12-14 13:01:25 följande:
    OHHHHH STIMPEEEEENGAAAAR!!!!   Imponerad att du kom ihåg den! Hahahha!
    Jamen visst, värsta hiten!
    Har ansökningstiden för melodifestivalen 2011 gått ut ännu?
  • sugarrush

FAN vad trött jag är! Jag döööör!

• sugarrush

Mimmi, nej du har rätt. Hon förstår med största sannlikhet inte alls. Det kanske var jobbigt i hennes mått mätt men herregud, snacka om att vara naiv! Har det varit hennes värsta problem, ja, då har hon det lätt. ( Det enda jag kan tänka mig kan kännas tufft efter ett sådant mf skulle kunna vara om man började tvivla på om hon kunde få barn alls, nånsin... )

Och ja, man blir så trött på folk som pratar om att "skaffa" barn eller "har ni testat att ha sex vid ägglossningen?" eller "slappna av lite så går det!" suck!!!!

• sugarrush

Åh skruttnorpan... fasen vilken empatilös kompis! Sådana kompisar orkar man ju bara inte med!

Jag hade en kollega för några år sedan som jag var nära vän med. Hon lurade till sig en graviditet med sin nya kille för att hon var 35 och tyckte att det var dags (det var bara mig hon berättade det för, men usch vad dåligt det var av henne... ) Hennes kille blev förstås skitarg när han förstod detta och lämnade henne, men kom sedan tillbaka. Under den tiden han var borta fanns jag där som hennes stora stöd.

Men det var såklart tufft för mig att följa hennes graviditet, för detta skedde när försökte jag och min dåvarande febrilt få barn men plussade aldrig (vi höll precis på att fundera på att starta en utredning). Så det var lite känsligt, jag trodde ju att jag skulle bli barnlös för evigt. 

Hon och jag åkte på en weekendsemester när hon var nygravid (vi hade planerat denna sedan långt innan) men hon bara klagade hela helgen om hur trött hon var och hur synd det var om henne... jag sade inget men jag tänkte hela tiden att hon hade riktiga lyxproblem. Efter semestern sade jag som det var, att det hade varit lite jobbigt, att jag förstod hennes känslor men att jag själv var rätt nere eftersom jag inte verkade kunna bli gravid.. Hon blev sur och undrade varför jag inte sagt något tidigare. Jag berättade att jag inte ville förstöra hennes glädje, och valde att ta det nu efteråt istället, när vi var hemma från semestern.

Nästa gång vi sågs hade hon väl glömt vad vi sagt, för då pratade hon BARA om sitt ultraljud, och hur det såg ut in i minsta detalj. Jag satt bara tyst och sade "vad kul!". Efteråt orkade jag inte prata med henne och hon blev förstås skitsur för att jag inte fanns där för henne. Jag blev inte ens bjuden på hennes bröllop året därpå, men skit samma.

• sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-12-15 08:49:34 följande:
    Sugar; har du lyckats skrama fram något megasvagt streck??
    Själv misslyckades jag totalt.... Snövitt. Igen.
    Ställer hoppet till dig!

Alicia
    Jävla vitt skit-test här också!
    Känns som om det iallafall borde blivit något megasvagt om det nu blivit något.
    Så jag börjar ge upp för den här månaden. Blä!
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2010-12-15 11:31:48 följande:
    Det är lätt att trampa i klaveret, gjort på ett ögonblick.. men vissa saker kan man ju hålla käft om. Jag gjorde bort mig igår.
    Har en kollega med dotter på ca 7 år och en 5 år yngre son.. vi satt några igår och pratade barn med en av de gravida kollegorna (jobbigt men jag kan ju inte alltid dra mig undan....)
    Hon med två barn satt och upprepade en massa gånger hur den gravida kollegan måste komma med bebis sen så hon och sniffa och klämma lite. Flera ggr, så säger jag (korkat...)  "varför skaffar du inte en till då?"  å får till svar att hon inte kan få fler.... smidigt...  kände mig så himla dum...   :(
    Bad henne om ursäkt när vi var ensamma sen. Hon hade inte tagit illa upp alls som tur var... men det visar bara hur lätt det kan bli fel fast man är i träsket själv.

Sen finns det saker jag aldrig skulle säga, de här goda råden bland annat... "har ni provat ha sex vid ägglossningen?"  osv...
    Ja, det är jävligt lätt, det vet jag.
    Gjorde själv bort mig för några år sedanm satt och åt lunch och hade väl precis börjat försöka med mitt ex. Och så säger jag, klantiga klantiga jag: "vet man att man vill ha barn är det nog smart att börja innan det är för sent". Varpå en kollega reste sig upp och gick, men det reagerade jag inte på då, hon hade väl ätit klart, tänkte jag.... Efteråt fattade jag att hon börjat i 36-årsåldern och försökt i 3 år utan resultat och befann sig mitt i IVF-djungeln! (När jag väl insåg mitt misstag, ett halvår efter kommentaren, var det liksom för sent för att be om ursäkt...)
    1,5 år senare fick hon dock sin efterlängtade dotter efter 9 IVF-försök, och först då kunde jag släppa hur jävla elak jag måste ha låtit. Fy fan. Ska aldrig säga något om något sådant igen...
  • sugarrush

Och här känns det som om mensen är på ingång. Börjar få mens-symptom.
    Har aldrig haft, under någon graviditet, samma symptom alls som när jag har mens, så jag är 99% säker...
    Blä!

• sugarrush

Ja om mensen tänker komma kan den ju lika gärna komma snart. Så man kan komma igång igen i fas 1...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3