MCT79 skrev 2010-12-15 11:31:48 följande:
Det är lätt att trampa i klaveret, gjort på ett ögonblick.. men vissa saker kan man ju hålla käft om. Jag gjorde bort mig igår.
Har en kollega med dotter på ca 7 år och en 5 år yngre son.. vi satt några igår och pratade barn med en av de gravida kollegorna (jobbigt men jag kan ju inte alltid dra mig undan....)
Hon med två barn satt och upprepade en massa gånger hur den gravida kollegan måste komma med bebis sen så hon och sniffa och klämma lite. Flera ggr, så säger jag (korkat...) "varför skaffar du inte en till då?" å får till svar att hon inte kan få fler.... smidigt... kände mig så himla dum... :(
Bad henne om ursäkt när vi var ensamma sen. Hon hade inte tagit illa upp alls som tur var... men det visar bara hur lätt det kan bli fel fast man är i träsket själv.
Sen finns det saker jag aldrig skulle säga, de här goda råden bland annat... "har ni provat ha sex vid ägglossningen?" osv...
Ja, det är jävligt lätt, det vet jag.
Gjorde själv bort mig för några år sedanm satt och åt lunch och hade väl precis börjat försöka med mitt ex. Och så säger jag, klantiga klantiga jag: "vet man att man vill ha barn är det nog smart att börja innan det är för sent". Varpå en kollega reste sig upp och gick, men det reagerade jag inte på då, hon hade väl ätit klart, tänkte jag.... Efteråt fattade jag att hon börjat i 36-årsåldern och försökt i 3 år utan resultat och befann sig mitt i IVF-djungeln! (När jag väl insåg mitt misstag, ett halvår efter kommentaren, var det liksom för sent för att be om ursäkt...)
1,5 år senare fick hon dock sin efterlängtade dotter efter 9 IVF-försök, och först då kunde jag släppa hur jävla elak jag måste ha låtit. Fy fan. Ska aldrig säga något om något sådant igen...