soffy83 skrev 2010-12-10 20:05:00 följande:
Lider med dig sugar. Man blir ju så irriterad på folk ibland, att man öppnar munnen innan man tänker. Även om man inte menar något illa. . Jag var med om samma sak i tisdags. En kollega frågade om jag var gravid och tittade menande på min mage. Dagen efter man fått reda på att det inte finns något foster. vad fan säger man? Ja, det är jag men jag ska inte ha något barn för det. Sa bara nej, kände att jag verkligen inte orkade med något annat. Tycker det är rätt jobbigt med att magen faktiskt växer. De måste bara hjälpa mig att avsluta på måndag för jag kommer inte kunna dölja det mycket längre.
Åh fan.
Vilken jävla skit-tajming alltså. Stackare!
Ja, nu är det inte långt till måndag iallafall, då du ska få komma in till sjukhuset. Ta och sjukskriv dig några dagar i samband med ingreppet så du hinner hämta dig lite.
Jag fick och frågan en vecka efter mitt andra missfall. Det var en bekant som såg att jag drack alkoholfritt på en fest och därför var han förstås tvungen att SKRIKA ut frågan så att alla i rummet tystnade. Jag snyftade fram ett "nej jag är INTE gravid, jag äter antibiotika". Hans svar var "ja men så säger de alla, det hade ju varit skitkul om du sagt att du var gravid nu ju!". Alla andra i rummet såg att jag började gråta. Killen som skämtat skrattade gott åt sitt skämt och gick in i ett annat rum, medan mina närmsta vänner störtade fram för att trösta, de visste inte om missfallet, men de såg att jag blivit vansinnigt ledsen.
Anledningen till att jag åt antibiotika var nämligen att jag hade fått en infektion i livmodern till följd av misfallet, och dagen innan festen hade min läkare sagt att infektionen kunde påverka min chans att få barn i framtiden över huvud taget.
Har fortfarande svårt att se honom utan att känna ett styng av hat.