MCT79 skrev 2010-12-29 16:22:49 följande:
Mitt problem är lite...hmm.. udda..kanske? Att gå på gym i grupp funkar inte för mig.. jag börjar alltid jämföra mig med andra, kroppsmässigt.. puckat jag vet men det går på automatik.. å sen börjar jag stoppa fingrarna i halsen för att bli smal...fortare.
Jag har försökt vid ett par tillfällen, med och utan vänner.. det ironiska är att SIMMA går bra?! Men jag tror det är när det är större grupper och man gör saker tillsammans som jag får mina problem... :(
Men fy, det låter inget roligt.
Usch då, har du haft problem med ätstörningar tidigare.. ja då får du vara försiktig.
Det enda passet som funkar för mig är body pump.
Där är det både tjejer och killar, och folk tränar inte det för att bli smala, utan för att bli starka. Så folk går dit i luftiga fula kläder (utom vissa då förstås) och det är skönt, man behöver inte bry sig så mycket om sånt. Många på passen är dessutom lite större men det är liksom inget konstigt alls eftersom det liksom handlar om styrka.
På body pump tränar man uthållighets-styrka som jag tycker är jättebra att ha i vardagen. Man orkar helt enkelt så mycket mer! Och sedan så finns det ju en bonus med styrketräning - kroppen förbränner mer när den använt muskerna!
Så vill man bli stark och smidig, oavsett om man är liten eller stor så tycker jag det är superbra träning. Man kan ju lägga på olika mycket på stången så alla kan vara med. Själv är jag rätt svag i vanliga fall, men när jag tränar bodypump så märker jag att jag blir starkare jättefort. Bara efter någon månad kan jag ta nästan dubbelt så mycket på stången som jag kunde innan. Och eftersom man ser sådana tydligt mätbara, snabba förbättringar så känns det jäkligt peppande att fortsätta!