• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

rontgensyrran skrev 2010-10-03 09:12:01 följande:
    Har du sett mina bilder i mitt galleri?? Jag plussade visserligen på bim -5 men det var definitivt inte starkt från början. Tog några dagar innan det blev starkare. Jag håller helt klart tummarna för att detta ska gå vägen!
    Kikade in där, mitt är långtifrån lika tydligt som ditt! Tro mig! =) Jag ska nog vara lite realist kring detta.. klart jag hoppas men kommer mensen i morrn så blir jag inte förvånad...
  • MCT79
    pixerpie skrev 2010-10-03 12:14:47 följande:
    Å- här i tråden händer som vanligt mycket! Spännande MCT!! Gråter med er som fått mens... Usch- den känslan är så trist!

Och själv är jag väl någonstanns mittemellan... dag 32, äl + 17 (?) enligt ul innan to morgon för två veckor sedan... Ömma bröst som kommer och går...  Tapp långt upp men något öppen?? Vet ej vad jag ska tro... Pendlar mellan hopp och förtvivlan... Kanske, kanske... Testar nog ikväll!
    Nu håller jag tummarna för dig och hoppas det går vägen!!
  • MCT79
    sofy skrev 2010-10-03 14:12:26 följande:
    Men, igår va de ju tokvitt, o idag är de något där.. de kan ju inte gå från ingenting till jättestarkt på en dag, eller hur? :) De e ju NÅGOT idag o de betyder ju iallafall nåt.. ;)

Heja heja!
    Underbara underbara du! Tack.. =)
  • MCT79
    annaj84 skrev 2010-10-03 17:52:02 följande:
    Tror att jag har äl nu för jag fick ett väldigt tydligt streck på älstickan. Nu är det bara att hoppas att det lyckas. När kan jag testa med gravtest? Är det två veckor efter äl man får mens? Har aldrig brytt mig i att hålla koll på dessa saker förut så jag känner mig lite förvirrad.
    Tiden mellan äl och mens kallas lutealfast och är ca 11-16 dagar lång... jag har 13-14 dagar så sikta på två veckor så har du lite marginal... lycka till!!
  • MCT79

Liten blödning nu... mens i morrn gissningsvis.. punktlig iaf...

fan.

• MCT79

Godmorgon... plusset en aning starkare än igår.. jag ser det utan att behöba försäkra mig hos sambon om att det finns.. ;)

Men det är svagare än det var på bim-2 förra månaden... pos äl-test 20-21 september,... så bim idag...

Men inget blod iaf...

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-10-04 08:41:53 följande:
    Åååååh, MCT...vågar man säga grattis?? Förstår att du är tveksam men något är det där, så är det bara! Som Odd skriver så är det ju tveksam när ÄL var så det kanske bara är svagt för att det är tidigt. Hoppas hoppas vännen!!!
    Ja läskigt tveksam... så himla klent ju... PÅ BIM! Känns ju som ödet är förutbestämt....

Här kommer en bild från morgonens test...  ingen mens ännu iaf... alltid nått. =)

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-10-04 14:06:20 följande:
    Tack för att du tänker på mig.

Har fått infektion i livmodern dock och de vet inte riktigt vad det är så jag äter flera sorters antibiotika.
    Läkarna har upptäckt något som liknar endometrios, ena äggstocken har vuxit samman med livmodern. 
    Jag har varit hos kurator och pratat och ska fortsätta gå dit varje vecka. Jag mår skit emellanåt och ALLA i min omgivning ser på mig att jag inte mår bra (idag tog chefen mig åt sidan för att fråga vad som står på) men jag orkar faktiskt inte prata om det om jag inte måste.

Jag har kommit upp i maxbeloppet för sjukvård på en vecka... numera känner jag typ hela gynavdelningen här på sjukhuset. Ska dit nu om en stund igen eftersom jag fortfarande har så j-a ont (kan inte gå mer än 2-300 meter i sträck, förmodligen infektionen som spökar fortfarande) och imorrn ska vi in på mer kuratorsamtal.
    Sorry för neggo-inlägget, men det är såhär det är. Men det går ändå sakta framåt ändå tror jag. Känns lite, lite bättre för varje dag, och ibland vågar jag till och med tänka framåt lite.
    Men fy vad tråkigt... jobbar du igen nu? Ska du inte vara hemma mer...?  Jag vet precis hur det känns att bli "du" med alla på gynmottagningen/akuten... jag hade klippkort i våras..

Jag hoppas verkligen antibiotikan hjälper och att din kropp snart är som den ska igen!
  • MCT79

Sugar och Pancakes, det är fantastisk vad folk lägger sig i och frågar... egentligen borde vi komma upp med ett riktigt smaskigt svar som stänger käften på folk ordentligt!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3