• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

mallanis skrev 2010-09-26 22:33:17 följande:
    Nu är det gravidstim på gång tjejer!!!! 
    Plussade i går och hoppas att det nu vid min tredje graviditet att det denna gång ska sluta med en liten bebis och att mf och ma bara är gamla minnen. Tredje gången gilt va?
    Ohh grattis!! Nu är det din tur, som du säger, tredje gången gillt!!
  • MCT79

godkvällar tjejer.. jag har samma ilningar över äggstockarna denna månad som förra när jag plussade... gissa om man hoppas nu... en vecka till bim dock!

• MCT79

Hej Melika! Vi väntade inget alls efter vårt (tidiga) mf förra månaden utan körde igång så snart jag slutat blöda... bim på måndag...

• MCT79

Jag hoppas också! Har börjat få ömma bröst nu... mest på utsidan och ner på undersidan.... bara vänta.. men det är snart dags att testa, hoppas på plus då!!

• MCT79

Hahhaha vad bra att jag känner som Sofy... förra månaden hade jag nån känsla också... har lite samma nu... bara vet... men.. bara för det är det säkert inget... skengravid så det skriker om det säkert!

När tycker ni jag ska testa då? ;)  Tidigast..hmm.. lördag tror jag... bim-2...

• MCT79
    annaj84 skrev 2010-09-28 16:33:50 följande:
    VA fan. Jag tror jag kommer ha ÄL vilken dag som helst och min sambo har gått och blivit sjuk!!! Dålig tajming. Tror ni att spermierna påverkas av att han har åkt på förkylning? Han har inte feber.
    Spermierna mår nog finfint, frågan är väl hur du ska få sexet?Cool
  • MCT79
    annaj84 skrev 2010-09-28 16:57:45 följande:
    Haha han får så lov att bjuda till lite.
    Pancakes skrev 2010-09-28 16:38:01 följande:
    Du får väl göra hela jobbet själv helt enkelt och ge honom en kopp te sen som belöning :)
    Det blir nog som du säger att jag får göra hela jobbet själv. Nyss blödde han näsblod (massor). Känns som det kommer bli en mycket trevlig stund

Nej vi får nog vänta till morgondagen och hoppas att han mår lite bättre och blöder lite mindre.
    Hmm.. helga vilodagen eller så... kanske läge att vänta lite ja.. för bådas trevnad! =)
  • MCT79
    FruW skrev 2010-09-28 16:55:29 följande:
    Sofy - jag vet inte om han är "känd" - Lennart Blomqvist heter han iaf, och jobbar på SÄS i Borås..

Tjejer - hade ju gynundersökning i fredags, då de bland annat förde upp en tunn slang genom livmoderhalsen och sprutade in koksaltlösning i livmodern. Sedan dess har jag blött lite då o då, i går fick jag använda trosskydd och i dag fick jag använda en binda! "Blodet" är mörkrött - rödbrunt och vattningt, ej "blodigt", jag har inte ont.. Fick fullt utslag på ÄL-testerna i går och blöder lite ibland då, men inte alls så här.. Blir lite orolig över detta! Vad tror ni? Kan det vara pga gynundersökningen med tillhörande tester? Känns lite konstigt att det ska komma så långt i efterhand! Har iofs insett att jag har en lättblödande livmodertapp, men ändå.. Har gett upp barn-planerna för den här månaden, tror inte det finns en chans med äl, saltvatten och blod..
    Det låter ju som att det är vätska som kommer ut.. ägget tar ju ett par tre dar på sig att vandra genom äggledaren så ägget klarar sig nog... frågan är ju hur spermierna gillar det? Å hur trevligt det är att ha sex med såna flytningar?
    Sexa på om ni vill det, gör man det inte så lär man ju garanterat inte bli gravid.. =)
  • MCT79
    FruW skrev 2010-09-28 18:13:11 följande:
    MCT - vi har myst lite i helgen (innan blödningarna kom), men nu vet jag inte riktigt om jag känner för det.. Sambon backar nog iofs inte, hehe! Tror du det kan finnas en ökad infektionsrisk? Men det är ju som du säger, inget mys - ingen chans för bebis! 
    Vet inte.. de sa inget när du varit där? Borde ju inte vara det... samma sak som att ha sex vid mens kan man tycka... men bäst är nog att rådgöra med stället där du gjrode undersökningen?
  • MCT79

Om jag räknar missfallets första dag som dag 1 så kom min äl på dag 22. Å den stegringen kom verkligen från en dag till en annan, ingen långsam alls som deet brukar. Så testa på!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3