• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Tog ett test nu på em.... helvitt... så nu verkar jag vara på banan igen då.... tog en rosenrot... så nu kör vi... brösten helt oömma med...

Jakten på äl har börjat.....

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-10-08 14:21:43 följande:
    Härlig inställning! Jäklar vilken kämpe du är! Heja heja! Du kan ju trösta dig med att du verkar ha lätt för att bli gravid i alla fall så om så så ska du ju på läkarbesöket så ni har ju alla förutsättningar för att lyckas nu!
    Exakt jag försöker se det så... vi BLIR ju gravida iaf... det måste vara en miljon gånger värre för de som aldrig plussar ens... Så..  Men nån jävla gång ska det väl fästa! =)
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2010-10-08 14:50:52 följande:
    I Norduppland? Samma här... Typ Skutskär? Du då? =)
    Hahaha, kommer från Tierp men flyttade hemifrån -98 och har bott i Gävle några år, å nu utanför Stockholm... Så skutskär känner jag väl igen...=))
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-10-08 14:43:03 följande:
    Men vafaaaaaaaaaan vad störigt! Men rosenrot verkar verkligen vara en dundermedel för dig!
    Du är ju faktiskt helt sjukt fertil tjejen, det kan du ju trösta dig med... måste säga att du verkar fantastisk som är så positiv jämt! Som min svärfar säger - "bara på´t igen, det är ju bara att njuta av att försöka igen..."

Hmmm..ikväll ska jag dricka öl, jepp det ska bli jävligt najs. För äntligen är antibiotika-kuren slut! Sen ska jag ha lite sex med mannen igen. Massor av skoj som jag inte pysslat med sedan mitten på augusti alltså!  
    Du är också enormt stark vännen! Mitt har ju skitigt sig tidigt.. det är ju värre att gå länge ju...

Man får vinkla saker från den positiva sidan.. sex är ju trevligt, å man kan äta och dricka vad man vill! =))  Bara man låter sig vara ledsen först... att låtsas vara glad vinner man inte på.

Faktum är att det blev lättare för mig att skaka av och gå vidare nu när testet blev helvitt.. för då slipper man hoppas... fan vad man vrider och vänder på allt i förhoppning om att det ska vara i sin ordning liksom! Letar hopp i andras berättelser... hopplös är vad man är. Fast om man inte orkade hoppas så vore man väl ett vrak alldeles...
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-10-08 15:27:55 följande:
    MCT, jag vet att detta nog är en klen tröst, men jag önskar att min senaste graviditet gått som din. 
    Jag blödde ju när jag plussade, men sedan ökade hormonerna och blödningen avstannade, och jag antog att allt var bra och att det varit en nidis. Så jag gick aldrig ens och kollade upp blödningen. Vilket jag ångrar såhär i efterhand. För förmodligen var det redan när jag plussade som det gick snett.
    Känns så orättvist att få gå och tro i över en månad att man är gravid, när det inte ens finns något foster. Då vill man ju tusen gånger hellre att det kommer ut direkt så man kan försöka igen.

Bra att du ser det positiva i att du snart kan försöka igen, och i det att du slapp bygga upp en massa förhoppningar i onödan.

Klart att jag är skitledsen, men just idag har faktiskt orkat gå till jobbet (ett litet steg framåt). Att ha varit hemma i några dagar har varit skit-tungt och jag har gråtit massor, men nu känns det lite lättare. Nästa vecka ska jag arbeta hemifrån varannan dag, för att försöktigt fasa in mig i verkligheten igen. Dock ska vi bort två dagar emd jobbet, och det vådas jag för, två dagar heltid i rad, får se hur det går.....
    Näe visst har jag tänkt den tanken också.... hellre tidiga mf än MA en massa veckor senare.. dels tar det ju längra tid för kroppen att hämta sig, dels hinner man ju längre psykiskt... att blöda på bim+2-5 sådär som jag har gjort är ju "lättare"... för det blir mer som mens, även om man vet att man var gravid...

Nästa gång Sugar... då jäklar är det vår tur...
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-10-08 22:12:57 följande:
    kul med lite folk från Uppland :D
    Är du också upplänning? :)
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2010-10-11 12:12:42 följande:
    Är det nån här som ätit Rosenrot och sen fått mens för tidigt, alltså före BIM? Eller kan det isf vara tidigt MF? Tror jag blir galen snart... Skrikandes Nu har jag visserligen inte fått mens än, men BIM är på torsdag och jag har så j-a ont o vill gråta hela tiden och det känns som det kommer blod vilken j-a sekund som helst. (Ursäkta språket)

Tröst- och hopplöst känns det! Tänk om jag förlorat alla chanser till ny grav efter MF:et i april? Vet att det är katastroftänkande och att det inte är bra, men ibland gör inte hjärnan som man vill.

STOR kram på alla tjejer som kämpar! Det måste vara vår tur snart. Hjärta
    Näe min cykel har inte påverkat...mer än att de två cyklar jag ätit rosenrot så har jag blivit gravid! Jag hade däremot rätt ont precis före ÄL... å fick rejäla utslag på mina stickor!

Men du har slutat äta rosenrot nu va? man ska bara äta fram till ägglossningen! =) jag håller mina tummar för dig!
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2010-10-11 12:55:21 följande:
    Jag slutade äta den 28:e sep tror jag, då jag borde ha haft ÄL... Tack gumman! =) Jag håller tummarna för oss båda samt alla andra förstås. Men fick du speciellt ont dagarna före BIM eller bara vid ÄL?  
    Näe före bim också.. men det har jag haft utan rosenrot också. Före mitt utomkveds i januari hade jag aldrig mensvärk.. nu har jag det jämt.. skumt!

Men de månader jag har plussat har det varit lite annorlunda mensvärk.. placerad lite mer åt sidorna och inte mitt över livmodern liksom.. å lite med "dragande" smärta istället för ren molvärk...
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-10-12 14:49:54 följande:

En liten positiv nyhet här idag: gravtestet visar NÄSTAN negativt, så nära negativt det bara kan komma... efter en kvart kom en svag, svag rosa skugga. Så japp, 2,5 vecka verkar det ta för hormonerna att försvinna.

Jag blöder fortfarande en aning brunt och lite pytteklumpar, men vi har börjat sexa här ändå.... När det är så himla lite, och inget färskt blod alls, så tror jag inte det är någon infektionsrisk.

Hur går det för er, tjejer? MCT, vilken dag skulle du til läkaren?

Yähh.. snart är du på banan igen... !

Jag har börjat småblöda igen ...(?) pyttelite... mer som rosa flytningar... nojjar lite nu med tanke på mitt tidigare X så jag tog ett test i morse som var kritvitt... så... det är nog som det ska.

I morgon har jag tid hos läkarne.... så får vi se vad de säger.. eller gör..
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3