• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Pancakes skrev 2010-10-13 11:52:58 följande:
    MCT, lycka till idag!!!
    Tack vännen! Har varit cool fram till nu men nu börjar det pirra i magen... men det blir ju mest prat idag...
    Återkommer när jag varit där..=)
  • MCT79

Hej tjejer hemma igen..

Mycket bra läkare måste jag säga.. pyttemottagning med en läkare och en sköterka. Han lyssnade och pratade med mig säkert 25 minuter, resonerade kring olika teorier, svarade på mina frågor och verkade otroligt kunnig!

Han gjorde en gynundersökning och VUL och allt ser och känns bra ut sa han. Båda äggledarna ser fina ut, jag ömmar lite på höger sida men han kunde inte se nån förklaring till det. Det finns en del muskelfästen i buken så det kan lika gärna vara ett sånt sa han.

Jag har fått lämna massor med blodprover, han kollar alla hormoner, ev. immunologiska sjukdomar, frågade väldigt mycket  om det fanns sköldkörtelsjukdomar i släkten eller reumatiska sjukdomar osv.
    Fick också lämna blod för kromosomutredning vilket också min sambo ska göra.
    Det tar tid att få svar på de här proverna sa han men OM jag skulle hinna plussa igen innan svaren kommer så fick jag med mig ett recept på progesteronsuppar att börja ta så fort jag får mitt plus. Det kan vara så enkelt att jag har "svagt lutealstöd", alltså att gulekroppen hinner avvecklas innan moderkakan tar över produktionen av progesteron.

Jag är MYCKET nöjd såhär långt och kommer boka av tiden vi har i Jakobsberg om två veckor. Det kändes ju som att de inte tog det riktigt på allvar eftersom de inte tyckte min sambo behövde vara med men nu känns det som han involveras också.
    Skulle det bli nått knas här så kan jag ju alltid ringa Jakobsberg igen...

KRAM på er!!

• MCT79
    sofy skrev 2010-10-13 16:41:39 följande:
    Härligt vännen! De låter precis som de ja fick gå igenom :) Men jag va också där själv första gången o pratade, gjorde VUL osv, sen fick jag alla remisser för prover - den för min man också för den me hans karyotyper. Och jag blev ju gravid innan vi fick svaren men fick vaggisar utskrivet direkt och körde me dom tills 11+0.. :) Vet inte om de hade gått bra ändå, men de känns bra psykiskt iallafall ;) Utredningen visade inte på några fel och "brukar" heller inte göra sa min läkare. Men då kan man iafl få proggisar som stöd. De skadaar ju icke :)

Att din sambo inte "skulle" vara me idag, eller behövde - är ju inge konstigt egentligen. De e ju mest du som ska ta prover o infon får han senare vid svaren, så de e väl en smaksak egentligen, han hade ju kunnat gå me men går lika bra utan :)

Fan va luddigt jag skriver.. Suck.. :p Skönt iallafall att de är igång! Håller tummarna för er inför nästa gång, de kommer gå vägen då ;)

Kram!
    Jag fick utskrivet för 10 dagar bara... men man kanske får fler om det hänger kvar så länge?
  • MCT79
    sofy skrev 2010-10-13 17:48:47 följande:
    Har du redan fått de utskrivet? 10 dgr låter lite klent.. Jag skulle enligt min läkare börja me proggisarna vid ÄL (om de hade blivit som planerat..) för o ge bästa förutsättning för gulekroppen o bygga upp sig fint osv, nu blev de dock från plus men då ska man fortsätta tills v 12 då moderkakan tar över..
    Ja jag fick med mig ett recept i handen när jag gick. (gamla tidens gula papper!) Skulle jag plussa så får jag väl be om mer då.. =)

Tog du två ggr om dagen??
  • MCT79
    sofy skrev 2010-10-13 18:38:59 följande:
    Hahah åååh, de va länge sen man fick ett sånt! Yep, 1 morron o 1 kväll. 400 mg x 2 alltså. Och dom kladdar som FAN så man måste ligga ner 15-20 min för att den ska smälta därinne, annars "ramlar" den ut direkt. Och de blir fettfläckar i trosor osv som kan va lite svåra o få bort i tvätt, så tänk på de ;)
    Gott med nån som gör misstagen före en själv! ;)
    Jag får väl ställa väckarklockan tidigare än jag måste kliva upp och klämma in en då. ;)

Men som sagt.... från plus sa han till mig. Det kanske är olika beroende på var i cykeln det brukar skita sig... Verkar som många som genomgår IVF tar från ÄL..
  • MCT79

Den här gången började du från plusset eller??

Usch jag har läst lite om det han pratade om... balanserade translokationer och skit... tänkt om det är nått genetiskt fel... :((

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-10-14 08:26:19 följande:
    MCT, vad kul med ditt läkarbesök! Skönt att bli tagen på allvar. Vart gick du nånstans? I Jakobsberg?
    Nu ska du se att det vänder!
    Ja det kändes riktigt skönt..  han verkligen grubblande och BOLLADE tankar med mig... inget "jamen det här är sååå vanligt" osv...  I väntrummet fanns det foton på en liten bebis... "tack för all din kunskap och hjälp på vägen mot vår Emma!"   <3   *hoppas*

Vi har en tid i Jakobsberg också men igår var vi i Sigtuna på en liten privat mottagning. Ska avboka den i Jakobsberg tillsvidare..
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2010-10-14 09:02:26 följande:
    Åhhh, håller tummarna att det tar sig snart! Måste ha känts jättebra att äntligen ha fått träffa en läkare och sen alla prov de tog osv...

Var det inte du som plussade på en gång med Rosenrot? Fast tog det längre tid då? Eller var det på BIM-dagen?
    Jo jag har plussade båda månaderna när jag kört med Rosenrot! Äter nu också..i väntan på äl..=)
    Plussade före bim både gångerna!
  • MCT79
    Pilgrimmen skrev 2010-10-14 14:59:01 följande:

Goddagens! =)
    Tog ett test igår och idag och idag tror jag att jag faktiskt kanske kunde ana ett litet litet streck till, men jag vet inte riktigt om det är ren inbillning för man vill ju så gärna och sen så kan man ju tro att det finns ett streck till för att ögat lurar en eftersom man vet vart det ska sitta. Hahahaa! Men BIM-6 eller 7

Fasiken va dum man är egentligen som inte kan hålla sig till BIM med testandet..Haha. Man blir ju lixom inte klokare när det blir såhär..Men har man en längtan så har man

Anar ett svaaaaagt streck jag med! Spännande!!! Håller mina tummar för dig!
  • MCT79

Stoooort grattis till plussen!! Jättefina ju! Roligt Pilgrimmen att det tog sig direkt igen!! Den här gången ska det gå vägen ska du se!
    Jag hoppas också hänga med i plusstimmet.... borde fasen vara min tur snart...

Sugarrush jag ser inte dig på listan? Kanske blev det fel lista som lyftes fram?

Ego: Har börjat med älstickorna nu för det ömmar lite.. inget utslag än men vi sexar på och sambon är lycklig.. hahah!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3