Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Återkommer när jag varit där..=)
Hej tjejer hemma igen..
Mycket bra läkare måste jag säga.. pyttemottagning med en läkare och en sköterka. Han lyssnade och pratade med mig säkert 25 minuter, resonerade kring olika teorier, svarade på mina frågor och verkade otroligt kunnig!
Han gjorde en gynundersökning och VUL och allt ser och känns bra ut sa han. Båda äggledarna ser fina ut, jag ömmar lite på höger sida men han kunde inte se nån förklaring till det. Det finns en del muskelfästen i buken så det kan lika gärna vara ett sånt sa han.
Jag har fått lämna massor med blodprover, han kollar alla hormoner, ev. immunologiska sjukdomar, frågade väldigt mycket om det fanns sköldkörtelsjukdomar i släkten eller reumatiska sjukdomar osv.
Fick också lämna blod för kromosomutredning vilket också min sambo ska göra.
Det tar tid att få svar på de här proverna sa han men OM jag skulle hinna plussa igen innan svaren kommer så fick jag med mig ett recept på progesteronsuppar att börja ta så fort jag får mitt plus. Det kan vara så enkelt att jag har "svagt lutealstöd", alltså att gulekroppen hinner avvecklas innan moderkakan tar över produktionen av progesteron.
Jag är MYCKET nöjd såhär långt och kommer boka av tiden vi har i Jakobsberg om två veckor. Det kändes ju som att de inte tog det riktigt på allvar eftersom de inte tyckte min sambo behövde vara med men nu känns det som han involveras också.
Skulle det bli nått knas här så kan jag ju alltid ringa Jakobsberg igen...
KRAM på er!!
Den här gången började du från plusset eller??
Usch jag har läst lite om det han pratade om... balanserade translokationer och skit... tänkt om det är nått genetiskt fel... :((
Goddagens! =)
Tog ett test igår och idag och idag tror jag att jag faktiskt kanske kunde ana ett litet litet streck till, men jag vet inte riktigt om det är ren inbillning för man vill ju så gärna och sen så kan man ju tro att det finns ett streck till för att ögat lurar en eftersom man vet vart det ska sitta. Hahahaa! Men BIM-6 eller 7
Fasiken va dum man är egentligen som inte kan hålla sig till BIM med testandet..Haha. Man blir ju lixom inte klokare när det blir såhär..Men har man en längtan så har man
Stoooort grattis till plussen!! Jättefina ju! Roligt Pilgrimmen att det tog sig direkt igen!! Den här gången ska det gå vägen ska du se!
Jag hoppas också hänga med i plusstimmet.... borde fasen vara min tur snart...
Sugarrush jag ser inte dig på listan? Kanske blev det fel lista som lyftes fram?
Ego: Har börjat med älstickorna nu för det ömmar lite.. inget utslag än men vi sexar på och sambon är lycklig.. hahah!