Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Kram mimmi! Vet att det är jobbigt men nu händer åtminstone något som gör att det här får sitt slut och ni kan börja om på nytt och försöka igen. Klart att du inte vill det här, det var ju inte så här det skulle gå!! Men det kommer att funka någon gång, det ska det bara gör för oss alla som kämpar i motvind! Förstår inte hur man kan jobba med IVF och vara så negativt inställd som den läkaren, hoppas det finns bättre läkare än så. Er andra läkare verkar ju däremot vettigare så heja honom! {#emotions_dlg.flower}

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

Javisst, jag tror att hon mår bra, är kompis med henne på FB! Hon ville ju ta en paus härifrån ett tag och det tror jag bara kan vara skönt att göra emellanåt. Hoppas att hon ska vilja komma tillbaka sen bara.

• Dag och natt

Grattis Together!! Blir det förhoppningsvis i oktober då eller hinner du september?

• Dag och natt

Åh vad roligt Together!! Stort grattis! <3

• Dag och natt
    MissBoring skrev 2012-02-16 20:38:17 följande:
    Dag och natt, va inne och läste på din presentation. Om jag läste rätt så är du gravid nu!? Hoppas verkligen det går vägen för dig så ni och er lilla ängel får ett syskon!

Tack, vad gulligt! Ja det stämmer bra, är i v 10+4 idag Nästa ul blir den 5 mars så jag hoppas verkligen att allt fortfarande ser bra ut då. Men det är ju omöjligt att inte oroa sig alls den här gången. BM är däremot jättebra så det känns bra att veta att hon gör allt för att vi ska må så bra som möjligt.
  • Dag och natt

Det här är förresten en underbar tråd, vid våra kämpande att få plus så är folk så stöttande och bra. Det hjälper mycket! Jag hoppas att ni alla får härliga plus i tråden snart, vi ska tömma den!

• Dag och natt

Hoppas sååå att ni alla får plus snart igen! {#emotions_dlg.flower}

Kan berätta att vi var på UL i måndags (KUB) och fick låg risk vilket var jätteskönt! Bilder finns inne på min sida för den som vill titta (eller i Plustråden också). Glad Den mättes då till mellan 12+6 (huvudmått) och 13+1 (CRL-mått) vilket sistnämnda stämde helt överens med tidigare VUL! Så det kändes jättebra. MEN jag är så sjukt stressad nu så, är så rädd att det ska sluta med samma tragiska öde som förra gången, så jag måste ta kontakt med kuratorn igen och prata igenom det här så jag inte stressar sönder mig totalt över något som jag förmodligen inte behöver vara rädd över ska behöva hända igen. 

KRAM på er och så passar jag på att blåsa en massa Gravid-hormoner över er! {#emotions_dlg.flower}

• Dag och natt
    M I M M I skrev 2012-03-09 23:08:04 följande:
    Tack snälla du! Känner mig hemsk, bitter o avundsjuk, inget kul alls :(
    Massa kramar till dig fina tjejen! Förstår precis hur du känner. Jag hoppas verkligen att IVF blir ert lyckokast! {#emotions_dlg.flower}
  • Dag och natt

Så lite så, de är jättesnälla i tråden och hjälper gärna till med frågor man har  

• Dag och natt

Härligt saftis!! Jag har mitt om en vecka...

• Dag och natt

Tack MCT, det känns bra hittills iaf!  

• Dag och natt
    M I M M I skrev 2012-04-10 17:10:35 följande:
    Jag håller mina tummar Dag och natt!! och vad fort det har gått, redan rul!!

Kram
    Ja helt otroligt, vi hade egentligen tid nu på torsdag men det var med nån annan läkare än den vi hade med Wilma för han var påskledig den här veckan, så vi sköt på det tills han är tillbaka nästa vecka i stället. Känns tryggare med honom som kanske kommer ihåg lite av oss iaf. 
    Hur mår du då fina? Kram!
  • Dag och natt
    M I M M I skrev 2012-04-10 20:37:58 följande:
    Skönt att ni har en läkare som känns bra! :) tycker ni gör helt rätt och väntar på honom.

Här är det upp och ner, som vanligt. Har pratat med min mf-dr idag, inför vår Ivf. Han vill hemskt gärna att vi fortsätter att gå hos honom vid nästa grav, det kändes jättebra att han tar emot oss trots att han har massor att göra! Diskuterade andra mediciner med honom, han förklarade bra och jag känner mig trygg i att bara köra med trombyl och progesteron vid nästa graviditet. Ni hör att jag säger nästa va! Inte "om jag blir gravid igen...." hjärntvätt på hög nivå här! ;)

Kram
    Hihi men det är jättebra ju! Vad glad jag blir för din/er skull! Nä jag är inte orolig över att du inte skulle bli gravid igen för det blir du ju! Vi måste bara se till att de små pyren håller sig fast också!  
  • Dag och natt

Nej ursäkta mig men f*n vad trist Mimmi! Att du ska vara så ovanlig då.
    Då hoppas jag att det tar sig för er innan oktober i stället. Tycker däremot nästan alltid att tiden går mycket snabbare när sommaren kommer och jag försökte bara njuta och unna mig saker så mycket jag kunde då när vi inte blev gravida. Klen tröst, jag vet... Men det är inte helt dumt att kunna ta ett par glas vin med goda vänner då.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 20+
  • Dag och natt

Åh hoppas det blir lite plus i tråden snart!! Blåser en massa graviditetshormoner över er och hoppas att ni alla får en glad midsommarpresent kanske! Här tickar tiden på, v 25+3 idag och pojken växer som han ska. Men blir förmodligen spec-mvc nu pga lite högt motstånd i nåt blodkärl från mig till livmodern. Trevlig helg på er! Kramar!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 25+
  • Dag och natt

Så himla söt LisaVäntar!! Stort grattis!! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Lillebror Isak 120910 ♥♥♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3